איך להיות נהג חכם: 10 טיפים לנהגים חדשים

מבוא

זה רשמי – יש לך את רישיון הנהיגה שלך. מזל טוב! אבל לפני שאתה יוצא לכביש הפתוח, יש כמה דברים שאתה צריך לדעת על להיות נהג חכם. להלן 10 טיפים לנהגים חדשים:

הבן את כללי הדרך.

למד את חוקי התעבורה.

חשוב לנהגים חדשים ללמוד את חוקי התעבורה הבסיסיים במדינה או במחוז שלהם. חוקים אלו משתנים ממקום למקום, אך ישנם כמה כללים כלליים החלים בכל מקום. לדוגמה, כל הנהגים חייבים לעצור להולכי רגל במעברי חצייה וצמתים. זה גם לא חוקי לנהוג תחת השפעת סמים או אלכוהול, או להשתמש בטלפון בזמן נהיגה.

הכר היטב את כל התמרו

נהגים חדשים צריכים להכיר גם את התמרורים והסימונים השונים הנהוגים בכבישים. אלה כוללים תמרורי עצור, תמרורים ותמרורים של הגבלת מהירות. סימון כבישים משמש לציון נתיבים, נתיבי פנייה ומעברים להולכי רגל. חשוב לציית לכל השלטים והסימונים, מכיוון שהם נמצאים שם מסיבה כלשהי. אי ביצוע זה עלול לגרום לתאונה או לכרטיס.

תחזוק את הרכב שלך.

בדוק את המנוע, השמן והצמיגים באופן קבוע.

כנהג, באחריותך לשמור על הרכב שלך במצב תקין. המשמעות היא בדיקת המנוע, השמן והצמיגים על בסיס קבוע. תלוי באיזו תדירות אתה נוהג, עליך לבדוק את המנוע כל כמה חודשים בערך. בדיקת מפלס השמן חשובה גם היא, שכן הדבר יעזור לשמור על משומן ופועל בצורה חלקה. כמו כן, מומלץ לבדוק באופן קבוע את לחץ הצמיגים ואת עומק הדריכה, שכן הדבר עלול להשפיע על בטיחותכם בכביש.

הקפד לרשום ולבטח את רכבך.

היבט חשוב נוסף בלהיות נהג אחראי הוא לוודא שהרכב שלכם רשום ומבוטח כהלכה. זה יגן עליך כלכלית במקרה של תאונה או אם הרכב שלך נגנב. ברוב המדינות, אתה מחויב על פי חוק שיהיה לך לפחות ביטוח אחריות, המכסה נזקים לאנשים אחרים או לרכוש בתאונה שהייתה באשמתך. אולי כדאי גם לשקול התנגשות וכיסוי מקיף, שיכסה נזקים לרכב שלך בתאונה או אירוע אחר.

היכונו למקרי חירום.

אפשר לאחרים להשתלב בתנועה לפניך.

במדינות רבות, החוק הוא שכאשר שני נתיבים של תנועה מתמזגים לאחד, הנהג בנתיב המסתיים חייב לתת לנהגים אחרים להשתלב בכביש, גם אם זה לא החוק, עדיין מדובר בנימוס טוב ונהיגה אדיבה ונעימה כדי לאפשר לנהגים להתמזג לפניך. זה נכון במיוחד אם מישהו מנסה להתמזג בנתיב תנועה צפוף. על ידי היותם אדיבים ומאפשרים להם להתמזג, אתם עוזרים לשמור על זרימת התנועה בצורה חלקה ולמנוע תאונות אפשריות.

כיבוד זכויות הולכי רגל.

כנהג, מצופה ממך לתת זכות קדימה להולכי רגל שחוצים במעברי חציה או בצמתים (אלא אם הם חוצים ברמזור אדום). כמו כן, עליך לנקוט משנה זהירות בעת נהיגה בקרבת אזורי בית ספר, גני שעשועים או אזורים אחרים שבהם סביר שיהיו נוכחים ילדים. היו ערניים במיוחד וצפו בילדים שעשויים לצאת לרחוב מבלי להסתכל קודם. כאשר יש ספק, תמיד תטעה בזהירות ותן להולכי רגל זכות קדימה.היו אדיבים לנהגים אחרים.

שמור מרחק

אי שמירת מרחק הוא אחד הגורמים המובילים לתאונות. חשוב להשאיר מרחק מעקב בטוח בינך לבין הרכב שלפניך כדי שיהיה לך זמן לעצור במידת הצורך.

אם שותים לא נוהגים

חשוב להבין את ההשפעות שיכולות להיות לאלכוהול ולסמים על יכולתך לנהוג. אלכוהול וסמים עלולים לפגוע בכושר השיפוט, בקואורדינציה ובזמן התגובה שלך. זה יכול להקשות על השליטה ברכב שלך ולהגביר את הסיכון לתאונות.

על פי המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים (NHTSA), נהיגה בשכרות היא גורם בכשליש מכלל ההרוגים בתנועה בארצות הברית. נהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים אינה חוקית בכל 50 המדינות.

ישנן דרכים רבות למנוע נהיגה לקויה. הדרך הטובה ביותר היא לא לשתות או להשתמש בסמים לפני שעולים על ההגה. אם אתה הולך לשתות, ציין נהג פיכח שלא ישתה אלכוהול. השתמש בתחבורה ציבורית או התקשר למונית או לשירות שיתוף נסיעות אם שתית.

אם אתה חייב ליטול תרופות שעלולות להשפיע על הנהיגה שלך, בדוק היטב מה כתוב במרשם והאם מותר לקחת את התרופה בנהיגה. אל תנהג אם אתה מרגיש מנומנם או סחרחורת כתוצאה מתרופות. שאל את הרופא או הרוקח אם זה בטוח לנהוג בזמן נטילת התרופות שלך.

אל תשתמש בטלפון הנייד שלך בזמן נהיגה.

זה לא חוקי להשתמש בטלפון נייד כף יד בזמן נהיגה ברוב המדינות בעולם. גם אם זה לא חוקי, זה עדיין רעיון רע. השימוש בטלפון מרחיק את תשומת הלב מהכביש ומגדיל את הסיכוי לתאונה. אם אתה חייב להשתמש בטלפון שלך, עצור תחילה למקום בטוח.

אין לאכול או לשתות בזמן נהיגה.

אכילה ושתייה גורמת לחוסר ריכוז, מסיתה את הקשב מהנהיגה ולא מומלץ לאכול ולשתות בזמן נהיגה, אם אתה רעב או צמא תעצור במקום בטוח ואל תאכל תוך כדי נהיגה.

הימנע מהסחות דעת.

ישנם שלושה סוגים עיקריים של הסחות דעת בזמן נהיגה: חזותית, ידנית וקוגניטיבית.

הסחות דעת חזותיות – הורדת העיניים מהכביש, למשל מבט על הטלפון, כיוון הרדיו או אפילו דיבור עם אנשים אחרים שנוסעים איתך.

הסחות דעת ידניות מורידות את הידיים מההגה. דוגמאות כוללות התעסקות עם חפצים במכונית, אכילה או איפור.

הסחות דעת קוגניטיביות מורידות את דעתך מהנהיגה. דוגמאות כוללות חלומות בהקיץ, שיחה עם נוסעים או חשיבה על ויכוח שהיה לך מוקדם יותר באותו היום.

הדרך הטובה ביותר להימנע מנהיגה מוסחת היא להתמקד במשימה שעל הפרק: נהיגה. הנח את כל החפצים שעלולים להסיח את דעתך, כגון הטלפון או מכשיר ה-GPS שלך. אם אתה צריך לאכול או לשתות במהלך הכביש, עצור תחילה לתחנת מנוחה. ואם אתה מוצא את עצמך מאבד מיקוד, קח הפסקה מהנהיגה והחלף משימות עם נוסע אחר במידת האפשר.

דע לזהות סימני עייפות בזמן

נהיגה כשאתה עייף היא סכנה בטיחותית גדולה בכבישים כיום. לפי נתוני הקרן הלאומית לשינה, 60% מהנהגים המבוגרים אומרים שהם נהגו בזמן שהם מרגישים ישנוניים בשנה האחרונה, ויותר משליש הנהנו או נרדמו בזמן נהיגה. נהיגה בזמן שאתה עייף עלולה לפגוע בכושר השיפוט, בזמן התגובה ובמיומנויות המוטוריות שלך, והיא עלולה להגביר את הסיכון שלך להיות מעורב בתאונה.

ישנם מספר סימני אזהרה שעלולים להיות עייפים מכדי לנהוג: פיהוק לעתים קרובות, קושי לפקוח עיניים, חלומות בהקיץ, החמצת יציאות או פניות, יציאה מהנתיב, וכו’

אם אתם חווים אחד מהסימנים הללו, חשוב לעצור ולקחת הפסקה. שתו קצת קפה או תה, תתנו תנומה או הסתובבו כמה דקות כדי לשאוף אוויר צח. כמו כן, חשוב להימנע מנהיגה מאוחרת בלילה או מוקדם בבוקר כאשר סביר להניח שתהיה עייף.

אם אתם יוצאים לטיול ארוך, חשוב לעשות הפסקות קבועות כדי שתוכלו להישאר רעננים וערניים מאחורי ההגה. תכננו לעצור כל שעתיים בערך להפסקה. צאו מהמכונית והסתובבו כמה דקות, שתו מים או קפה, ואכלו חטיפים בריאים כמו פירות וירקות במקום ג’אנק פוד ממותק. ואם אתם נוסעים עם אחרים, נהגו בתורות כדי שלכולם תהיה הזדמנות לנוח.

למד כיצד לנהוג בגשם, שלג וערפל.

מזג אוויר גרוע יכול להיות קשה לנהיגה אפילו עבור הנהגים המנוסים ביותר. חשוב לדעת להתאים את הנהיגה לתנאים, ולהיות זהיר במיוחד כאשר הראות לקויה או הכבישים חלקלקים.

הנה כמה טיפים לנהיגה במזג אוויר גרוע:

סעו לאט יותר אפילו אם זה יעכב אתכם מלהגיע בזמן, נהיגה במהירות מופרזת גורמת לתאונות, ולוקח יותר זמן לעצור או להאט בכבישים רטובים או קפואים.

שמור מרחק גדול יותר מתמיד- כך במקרה שיש צורך בעצירה תוכל לעצור בזמן, במיוחד אם הכביש רטוב או עם קרח עוד יותר חשוב לשמור מרחק גדול.

תצטרך יותר מקום כדי לעצור בבטחה בתנאים רטובים, אז השאר לפחות שתי שניות בינך לבין המכונית שלפניך. בתנאי קרח, הגדל את זה לארבע שניות.

דעו כיצד להשתמש נכון בפנסים. בתנאי ערפל, עליך להשתמש בפנסים נמוכים כדי לא לסנוור נהגים אחרים עם האורות הגבוהים שלך. כשיורד גשם או שלג, ודא שהמגבים שלך מופעלים ופועלים כהלכה, ושנוזל שטיפת השמשה שלך מלא. ייתכן שתרצה גם להדליק את הפנסים האחוריים שלך כדי שיראו אותך בקלות רבה יותר על ידי נהגים אחרים.

סיכום

נהג חכם הוא נהג בטוח. על ידי ביצוע הטיפים בפוסט זה בבלוג, תוכל להפוך לנהג חכם ובטוח יותר. סעו בהתגוננות, היו אדיבים לנהגים אחרים ולהולכי רגל, ותמיד היו מוכנים למזג אוויר גרוע. אם כולנו נעקוב אחר העצות הפשוטות הללו, הכבישים שלנו יהיו הרבה יותר בטוחים לכולם.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן