כך תקבלו את המחיר הטוב ביותר עבור הרכב שלכם – המדריך למוכר

מתכננים למכור את הרכב? המסע שלכם יתחיל בחקר שוק, יעבור בפרסום מודעה, ימשיך להצגת הרכב לרוכשים פוטנציאליים ויסתיים במשא ומתן ולחיצת ידיים. איך תעשו את זה בצורה הטובה ביותר? המדריך המלא, צעד אחרי צעד

אם אתם לא פריקים של מכוניות ומחליפים רכב כל חצי שנה, ואם אתם לא במקרה סוחרי רכבים – כנראה של יצא או ייצא לכם למכור מכונית פעמים רבות בחיים. ועדיין, מגיע הרגע אצל כל אחד שבו הגיע הזמן למכור את האוטו. אולי המשפחה התרחבה, אולי הדגם כבר ישן מדי לצרכים שלנו ויש רצון להשתדרג ואלי בכלל עברנו לאופניים. בכל מקרה, תמיד נרצה להגיע למחיר האופטימלי מבחינתנו כמוכרים. 

המטרה הזאת מושגת באמצעות התמקדות בארבעה צדדים של המכירה: הכרה והבנה של השוק לצורך תמחור; יצירת מודעה מנוסחת היטב ופרסום בערוצים הנכונים; הצגת הרכב לרוכשים פוטנציאליים; ניהול משא ומתן וסגירת עסקה. 

בכתבה זו נפרט צעד אחר צעד, אך לפני שיוצאים לדרך, טיפ של אלופים: לקראת מכירת הרכב, רבים נוטים לחפף בענייני ביטוח– אין טעות גדולה מזו. ודאו שיש ברשותכם ביטוח רכב בתוקף עד לשלב של העברת הבעלות, כדי להימנע מבעיות בעת נסיעות מבחן של רוכשים פוטנציאליים וכדומה.   

השוק

התחלתה של מכירה מצוינת נמצאת בחקר שוק איכותי. הבינו איזה רכב שיש ברשותכם – המודל, השנה והביקוש להם בשוק. ניתן לעשות זאת בעזרתם של מחירונים פומביים, ואפשר פשוט לגשת לאתר מכירות יד שנייה של רכבים, לחפש את המודל הזהה למה שיש ברשתוכם ולראות בכמה הוא נמכר על ידי אחרים. 

הכניסו לחישוב את הקילומטראז’ שיש לרכב שלכם, את תוקף הרישיון הנוכחי, את כמות ואיכות הטיפולים שהרכב עובר בשגרה וכל פרט שיכול להרים במעט את הערך שלו מול רוכשים פוטנציאליים. 

בנוסף, אפשר לעקוב אחרי מגמות מאקרו – בעיתונות הכלכלית מפרסמים לא פעם סטטיסטיקות שמראות האם שוק רכבי היד שנייה נמצא בעלייה או בירידה. זהו נתון נוסף שמאפשר מיקסום של המחיר. בנוסף, ישנה עונתיות בעולם הרכב, ויש מי שמציינים שמחירי סגירת העסקאות ביד שנייה גבוהים יותר באביב מאשר בסתיו ובחורף.

המודעה

כעת הגיע הזמן לפרסם. הערוץ המרכזי כיום שבו נמכרים רכבים הוא האינטרנט. נסחו מודעה ללוחות הרכבים האינטרנטיים שתכלול את כלל הפרטים, מבלי להסתיר דבר: שנת ייצור ועלייה לכביש, קילומטראז’ מדויק, איזה יד הרכב (שנייה, שלישית וכו’), מה אורך התוקף של הטסט הנוכחי, צבע האוטו, מספר מנושבים ועוד.

הוסיפו תמונות, וכמה שיותר. רוכשים אוהבים “להרגיש” את האוטו לפני שהם מרימים טלפון למוכר, וכמאמר הקלישאה – תמונה שווה אלף מילים. ודאו שהתמונות ברורות ובאיכות גבוהה, צלמו את הרכב ממספר כיוונים וכן מבפנים ומבחוץ. 

המחיר שמצוין שמודעה אונליין הוא כמעט אף פעם לא מחיר המכירה הסופי. קבעו את המחיר הגלוי לבערך 10% יותר (לכל הפחות) מהמחיר שתרצו לקבל על הרכב. כך יהיה לכם טווח התפשרות שייתן לרוכש תחושה טובה שהמחיר “ירד”, ולכם ייתן את המחיר האופטימלי. WIN-WIN.

הצגת הרכב 

כעת תקבלו טלפונים, וככל הנראה שתקבעו כמה פגישות עם מתעניינים לטובת הצגת הרכב. נקו את האוטו היטב מבפנים ומבחוץ, כדי לשפר את הנראות שלו בעיני המתבונן ובכך ליצור נטייה פסיכולוגית אצל הרוכש שירגיש שהרכב חדש ואטרקטיבי יותר. במהלך המפגש, זכרו להיות אדיבים ואמינים. זאת לא תחרות, וחשוב לא לתת לרוכש תחושה שכל מה שאתם רוצים זה הכסף שלו.

היו אמיתיים לחלוטין בהצגתכם את הרכב, כולל הצגה של תקלות ונזקים קטנים וכל הסבר שמבקש הרוכש המתעניין. בסופו של דבר, שוק הרכב יד שנייה מתנהל בין אנשים – אם אתם תהיו כנים, הרוכשים יחושו זאת וירגישו בטוחים יותר לשלם לכם מחיר הוגן עבור האוטו.

המו”מ והעסקה

כעת יגיע הרגע לדבר על המחיר. המחיר שפרסמתם המודעה הוא נקודת ההתחלה, שממנה יוצא לדרך מעין פינג-פונג של משא ומתן בינכם לבין הרוכש. זה תהליך מקובל ולא חריג, ואל תחששו מדיבור על מספרים. בסופו של דבר הגעתם לרגע הזה כדי לבצע עסקה.

עם זאת, אל תתנו לפינג-פונג הזה להימשך יותר מדי – אתם יודעים מהו מחיר המטרה שלכם, הרוכש כנראה יודע את המקסימום שהוא יכול להוציא כרגע על רכב. בין שני המספרים האלה נמצא מחיר המכירה. נסו להיות שקופים וברורים בנוגע למחיר הרצוי, וכך תוכלו להגיע למכירה מהר יותר. אם הקונה שעומד מולכם לא מוכן או לא יכול להגיע למחיר שאתם רוצים, כנראה שזהו לא הרוכש הנכון. 

לסיכום, מכירת רכב היא אמנם לא משהו שאנחנו עושים לעיתים קרובות, אבל כן כדאי מאוד להגיע אליה מוכנים, בכדי לקבל את המחיר המקסימלי האפשרי עבור האוטו שלנו. בכל מקרה, הדבר ששווה לכם עוד כסף שמחיר הסופי, ושחשוב להעניק ממנו בכל שלב בתהליך – היא כנות. היו כנים ואמיתיים לגבי הרכב שלכם, וכך תגיעו לרוכשים הוגנים ומביני עניין. בהצלחה!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן