מסתכלים לצדדים? טיפים פשוטים להוזלת תחזוקת הרכב

הרכב הפרטי שלנו עולה לנו והרבה, בדרך כלל גם הרבה יותר ממה שאנחנו חושבים ומבינים. למרבה המזל, לא חסרות דרכים לחסוך בעלויות השוטפות, הנה כמה מהן שיכולות לעזור לכם לחסוך הרבה כסף

זאב נחמנזון

בכל הנוגע להוצאות הרכב הפרטי שלכם, תופתעו לגלות כמה ניתן לחסוך בהן, בעזרת מספר צעדים פשוטים, וגם אם לכאורה החסכונות קטנים – התוצאה הסופית גדולה ומשמעותית מאד. החל מהוצאות שקשורות לרכב עצמו ועד לעלויות נלוות, שלעיתים קרובות אנו לא לוקחים בחשבון; טיפולים שוטפים, ביטוח רכב, ואפילו מאפייני הדגם – לכל אלו השפעה ישירה על הארנק שלכם ומעבר.

כמה אתם?

קודם כל, עליכם לזכור שהרכב אמור לשרת אתכם ולא אתם אותו. נוחות ופינוקים אפשר למצוא בדגמי רכב קטנים, באותה מידה שניתן למצוא אותם ברכבים משפחתיים גדולים. גודל רב צורך אנרגיה רבה, ולכן, אם אתם יחידים, או זוג עם ילד ואפילו שניים, דגם מיני משפחתי אמור לתת מענה לכל צרכי הנסיעה שלכם, וגם לחסוך לכם הרבה בעלויות הדלק. כמו כן, עם רכב קטן יותר פחות תתקשו למצוא חניה, וגם עלויות הביטוח תהיינה נמוכות יותר.

בעוד שבישראל אצל 90% מהרכבים הפרטיים תמצאו תיבת הילוכים אוטומטית, באירופה לעומת זאת, רוב התושבים נוהגים על רכב ידני. בעניין זה, מומלץ לנו לקבל השראה, בעיקר בגלל העובדה שרכב ידני חסכוני באופן משמעותי מרכב אוטומטי, נוסף על כך, הוא צורך הרבה פחות דלק, מתבלה פחות, והטיפולים בו זולים הרבה יותר.

למען הסדר הטוב, במידה ואתם גומעים אלפי קילומטרים ברכב, או לחילופין, אתם משפחה גדולה או מרבים להעמיס ציוד רב – לא תהיינה תועלת אמיתית בהצטמצמות לרכב קטן שאינו ערוך למטרות שלכם. במקרים רבים, עדיף להחזיק שני רכבים למשפחה, ובאמצעותם לחלק את המטלות ולייעל את סדר היום שלכם. בדקו מה המטרות שלכם, מה הדרישות ומה המותרות שאינכם חייבים, והתאימו את הרכב לכך.

נא לנהוג בהתאם

גם אופן הנהיגה שלכם משפיע על עלויות הרכב; בתור התחלה, תנהגו בזהירות והקפידו על החוק למען בריאותכם ובריאות הסביבה. אבל מעבר לכך, חשוב שתכירו שנהיגה לא נכונה לא תשמור לכם על הרכב לאורך זמן; כמו למשל שימוש בבלימות חירום, האצה מוגזמת, מהירות מופרזת ואף בפניות חדות. כללי הנהיגה נועדו לא רק לשמור על הנהג ונוסעי הכביש הנוספים, אלא גם במטרה לשמור גם הרכב ברמה הטכנית. למעלה מכך, מומלץ לטפל ולבדוק את הרכב לעיתים קרובות – לתקן תקלות, לשמור על צמיגים תקינים ולהחליף חלקים בלויים בזמן, כל זה במטרה למנוע הוצאות לא צפויות בעתיד ולהבטיח את תקינות הרכב לאורך זמן.

נוסעים בבטחה

עלות הביטוח נגזרת בין היתר ממאפייני הנהיגה שלכם וכל פוליסת ביטוח מורכבת מחלקים שונים שיש לבחון לעומק ולהבין אילו מתאימים לכם ברמה הספציפית. ראשית, יש לבחון רכישה של פוליסת ביטוח מקיף או לחילופין, להסתפק בביטוח צד ג’ בלבד. אם שיווי רכבכם לא גבוה במיוחד או במידה ואתם נהגים אחראיים שלא מתכוונים להוביל אותו למצב של אובדן גמור, ייתכן שדי בביטוח צד ג’. בנוסף לכך, בדקו גם התאמות אישיות ותוספות רלוונטיות לפוליסת הביטוח, ייתכן שיש בה שירותים שאינכם צריכים (לדוגמה שירות החלפת צמיגים), והסרתם תוריד ממחירה החודשי. דוגמא נוספת לחיסכון אפשרי, הוא אם למשל אחד מבני המשפחה נוטה לנהוג רק בסופי שבוע, ככל הנראה ישנה אפשרות שתוכלו להתאים לו נספח בפוליסה, ולמעשה לא תאלצו לשלם על ביטוח שלם למשך חודש מלא.

לסיכומו של עניין, ישנן לא מעט דרכים להוזיל את עלויות הרכב. על מנת שנצליח לעשות זאת, עלינו בראש ובראשונה לבחון לעומק את פוליסת הביטוח ולוודא שהיא אכן מותאמת לצרכים שלנו ולצרכי המשפחה. נוסף על כך, בדיקת תקינותו של הרכב לעיתים קרובות, תחסוך לכם לא פעם, עלויות לא צפויות בעתיד ולמעלה מכך, תבטיח חווית נסיעה בטוחה מכל הבחינות.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן