הסינים באים: על כניסתם של הרכבים החשמליים הסיניים לשוק הרכב בישראל

רכב פנאי חשמלי עם אבזור מפנק, טווח נסיעה גדול ותג מחיר אטרקטיבי במיוחד? עד לא מזמן זה היה חלום פרוע. הדגמים החשמליים של החברות הסיניות מוכיחים שלפעמים חלומות מתגשמים והם לגמרי כאן כדי להישאר

יוני אביב

הסינים לא באים, הם כבר לגמרי כאן ובכל מקום. בעוד שהעולם כולו נושא עיניו למהפכה החשמלית המתחוללת, גם כאן אצלנו בישראל מתמלאים להם אט אט כבישי הארץ בשלל דגמים חשמליים אשר רבים מהם מגיעים אלינו דווקא מסין הרחוקה, שאינה מפסיקה להפתיע עם היצע רחב ומגוון וביצועים מרשימים. בין אלו הבולטים והמסקרנים יותר שהגיעו אלינו לאחרונה הוא הגיאומטרי c של חברת ג׳ילי.

אם אתם נוהגים לקרוא עיתונות כלכלית בכלל וכזו של רכב בפרט, אתם כבר ודאי יודעים שאנחנו מדברים כאן על קבוצת הרכב הפרטית הגדולה בסין שהחלה לשלוח את זרועותיה הדומיננטיות גם לרחבי אירופה, הרבה הודות לכך שהיא כבר מחזיקה בבעלות על חברת וולוו השבדית לשעבר.

אז אילו דגמי רכב חשמליים נוספים מציעה לנו סין העממית, מה הוביל לכניסתה המואצת לענף הרכב בישראל ואיך כל זה צפוי להשפיע עלינו כצרכנים? הישארו איתנו.

מה נעשה בענף הרכב הישראלי?

כיאה לצרכנים המסתגלים מהר לטכנולוגיות חדשניות ומעניינות, העם הנוהג בציון כבר הוכיח שהוא בשל במיוחד למהפכה החשמלית המתחוללת בעולם הרכב כולו בשנתיים-שלוש האחרונות. זאת הודות לשילוב של מודעות הולכת וגדלה לחשיבות השמירה על כדור הארץ (שהרי חשמליות כמעט ואינן פולטות מזהמים, ודאי בהשוואה למכוניות רגילות), לצד החיסכון המשמעותי בהוצאות הדלק, שממנו נהנה מי שמקבל את האנרגיה המוטורית שלו מעמדות טעינה חשמליות.

אבל כדי שמהפכה זו תקסום לנו, הישראלים, נדרשים גם פתרונות מתאימים ופרקטיים או במילים אחרות, רכב עם טווח נסיעה מספק שלא ידרוש מהנהגים לחפש עמדת טעינה פנויה באופן תדיר, רכב פנאי אמיתי, מאובזר ומפנק לצד תג מחיר אטרקטיבי והטבות מס להן יזכו הרוכשים. ואיך כל אלו מתחברים לסין הרחוקה?

בנוסף לדגם הפופולרי הסיני – הגיאומטרי C, ישנם כמה נוספים שכבר פרצו את הדרך לישראל. יתכן וכבר נתקלתם בכביש באלו של היצרניות GAC, MG או GREAT WALL ואנחנו מדברים הן על מכוניות חשמליות לגמרי, והן על כאלו שעדיין נשענות על הטכנולוגיה הקודמת.

מה הוביל למהפכה הסינית בישראל?

הסיבה לשיטפון הסיני הזה היא שבניגוד ליצרניות הרכב באירופה, שרק עד לפני שנתיים החלו להתייחס ברצינות לדרישות האיחוד האירופי בכל הנוגע לפליטות מזהמים ועברו לייצר מכוניות חשמליות לגמרי, בסין החל שינוי תפיסתי זה כבר לפני חמש שנים. כמעט בין לילה הורה הממשל בסין ליצרניות הרכב הגדולות בו להתחיל ולייצר רכבים “נקיים”, וזאת במטרה לתפוס נתח משמעותי בשוק – וכך היה. כיום עשרות יצרניות גדולות יותר ופחות מציעות מאות דגמים לכלל הסגמנטים השונים של עולם הרכב, וכבר מזמן חותמות על שותפויות עם כאלו אירופאיות ויבואני רכב בארץ ובעולם. בהקשר זה, אין זה מפתיע שג’ילי הסינית בחרה לשלב כאן ידיים עם היבואנית הבכירה והוותיקה ‘יוניון מוטורס’, המביאה לישראל את המכוניות של טויוטה היפנית.

מה בכל זאת מיוחד כלכך בדגם הגיאומטרי C של גילי?

דגם זה מגיע עם הבטחה לקרוסאובר קומפקטי בשתי גרסאות: הראשונה, עם סוללה של 53 קוט”ש המספקת טווח נסיעה בין טעינות של 350 קילומטר והשנייה, עם 70 קוט”ש וטווח של 460 קילומטר. כיאה לרכב מסגמנט זה בשנת 2022, גם האבזור הפנימי ורשימת הפיצ’רים, המערכות והפינוקים הנוספים, הופכים את הנהיגה בו לחוויתית של ממש.

בשורה התחתונה, עצם כניסתן של חברות סיניות לשוק הרכב ודרך ידיהן המנוסות של יבואנית הרכב השונות, היא רק יריית הפתיחה לכביש החד כיווני הזה שמתחיל בסין, ומסתיים בישראל – עם כמה טעינות ביניים בדרך.

נסיעה מהנה.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן