תוכן ממומן על ידי ישראכרט * חכם מימון – מהו מחשבון הלוואות לרכב

לרכישת רכב יש משקל כלכלי מכובד על חיינו, ורובן של העסקאות מתבצע בתשלומים או בהלוואה. כדי לדעת מה הדרך הנכונה ביותר לקדם עסקה כזו, פותח מחשבון ההלוואות. הנה מה שצריך לדעת עליו

זאב נחמנזון

אחד הדברים הפחות נעימים בתהליך רכישה של מוצרים בעלי ערך גבוה, הוא הסעיפים הנלווים והאותיות קטנות, שעלולות בסוף לדחוף את סכום הרכישה למעלה. זה יכול להעיב על העסקה, ומאחר ואנחנו קונים דבר בעל ערך – אנחנו לא רוצים להתחיל את הקנייה הזו עם טעם רע. מחשבוני הלוואות שפותחו לתחומים שונים, בהם משכנתא, רכב וכד’, אמורים לתת לנו תמונה ברורה ושקופה יותר על גובה ההלוואה שאנו לוקחים, תנאי התשלום, פריסת התשלומים ועוד תנאים וסעיפים נלווים שבעזרתם נוכל להיערך לקראת ההלוואה, לדעת מה הסכום שנוכל לקחת ומה הסכום שנצטרך להחזיר. מאחר ומדובר בריביות שונות ובפערים שונים, חשוב שנסתמך על הנתונים והתנאים שנקבל מחברה אמינה ומקצועית שמימון לרכב* הוא חלק ניכר מההתמחות שלה.

הגורם המלווה

השיטות לרכישת רכב רבות ומגוונות. כולן דומות ברעיון אך ההבדלים מהותיים. מימון לרכב מוצע על ידי בנקים וחברות אשראי, ולכל אחת יש את הריביות ותנאי התשלום הייחודיים שהיא מציעה.

הלוואה דרך הבנק תגיע בדרך כלל עם ריבית נמוכה יחסית, על בסיס ההיכרות של הבנק עמכם כלקוחות, ויכולת מעקב אחר מוסר התשלומים וההתנהלות הכלכלית שלכם. כשם שהריבית צפויה להיות נמוכה יותר, תנאי הסף לקבלת ההלוואה יהיו ככלל בררניים ומוקפדים יותר, ותהליך אישור ההלוואה עשוי להיות איטי יותר.

חברות מימון חוץ בנקאי מציעות גם הן פתרון מימון רכב נוח, עם פריסת תשלומים רחבה מאד והטבות שונות, אך חשוב מאד לתת דגש על גובה הריבית המוצעת לכם, זאת כי לחברה אין היכרות מוקדמת עמכם ומבחינתה מתן הלוואה עבורכם כרוך בסיכון גבוה יותר.

עסקת ליסינג, לדוגמה, שיטת מכירה נפוצה ומוכרת מאד בישראל, בעצם מקנה רכב לתקופת זמן מוגבלת על פי תקופת התשלומים, על פי רוב 18, 24 או 36 חודשים, שבסופם מסתיימת ההתקשרות עם חברה מולה בוצעה העסקה. אלא שניתן גם לשלם את יתרת ערך הרכב, לרכוש אותו ולהעבירו לבעלותכם, או לחלופין ניתן לשדרג לרכב חדש. שתי האפשרויות האחרונות שצוינו מועדפות מאד על חברות הליסינג והן יחזרו אחריכם כדי להדק את ההתקשרות, אם כי מלכתחילה עסקות ליסינג בדרך כלל מגלמות בתוכן ריביות גבוהות וסעיפים שונים שחשוב מאד להכיר.

בכל עסקה שתרצו לבחון תוכלו להזין את סך ההחזר החודשי, התנאים (האם צמוד למדד, למשל), מספר ההחזרים ותשלומים נוספים כגון מקדמה, הנפוצה מאד בעסקות. כך למעשה תקבלו בין היתר את סך התשלום המעשי ולבחון האם הוא משתלם עבורכם ביחס לרכב שאתם רוכשים. קיימים מספר מחשבוני מימון רכב, אך כשיש לכם את הפרמטרים המדויקים – ניתן להשתמש בכל אחד מהם.

שחקו עם זה

שני יתרונות ברורים של מחשבון ההלוואות למימון רכב הם המיידיות והגמישות. העובדה שאתם יכולים לשחק עם מספר התשלומים, גובה הריביות, סכום המקדמה, גובה הרכישה הכולל וכ’ו ולקבל מספרים מדויקים במקום – נותנת לכם להיערך בצורה ריאלית לעסקת רכישה, לראות אם היא בכלל קרובה למה שציפיתם, אם היא נוחה לכם והכי חשוב – כמה היא משתלמת ביחס להצעות אחרות.

אל תהססו לבחון ולהוות בין מספר הצעות ואפשרויות, והכי חשוב – קחו את הנתונים שקיבלתם ככלי ריאלי לקבלת החלטה הגיונית. אם אתה רואים שאתם מכוונים גבוה מדי, לרכב שאינו במסגרת היכולות שלכם – אל תלכו לשם. אם המצב הפוך – תבדקו אם אתם מעוניין להתקדם קצת מבחינת המחיר, או סתם תשמחו שההוצאה נמוכה יותר ממה שחשבתם.

* בכפוף לאישור החברה ותנאיה. המלווה ישראכרט מימון בע”מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

** הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.

*** מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן