סקירה על טויוטה פריוס פלאג-אין היברידית

קיבלתי לנסיעת מבחן לכמה ימים את טויטה פריוס בגרסת הפלאג-אין. היה לי כיף לנהוג בה ולהכר את הטכנולוגיה החדשנית שיש בה.
הנה סיכום קצר מחווית הנסיעה שלי ברכב.

מה זה אומר פלאג-אין בעצם?

רכב היברידי שמשלב בין רכב חשמלי לרגיל. כלומר, אפשר להטעין את הרכב בחשמל הביתי והוא מספיק ל-45 ק”מ ולאחר מכן הרכב אוטומטית עובר לשימוש בדלק הרגיל.

טעינת הרכב היא נוחה ומהירה – ואפשרית טעינה גם באמצעות כבל חשמל המתחבר לשקע ביתי רגיל, כמו מכשירי חשמל ביתיים.  טעינת סוללה מלאה משקע ביתי חד פאזי ב- 10 אמפר אורכת כ- 3 שעות בלבד, צריכת החשמל לטעינה כזו היא כ- 8.8 קילו וואט ועלותה כ-4 שקלים.

במידה ורוצים אפשר להתקין גם שקע חשמל תעשייתי המקצר את זמן הטעינה בכשעה וכמובן שניתן להטעין את הרכב גם בעמדת טעינה ביתית או בעמדות ציבוריות.

אבזור ובטיחות

לטויטה פריוס בגרסת הפלאג-אין ישנו ציון בטיחות מקסימלי 8, חבילות מערכות הבטיחות האוטונומית TOYOTA SAFETY SENSE, הכוללת תכונות משודרגות בהן זיהוי רכבים בשטח מת וזיהוי רכבים חוצים מאחור.

הרכב כולל מערכת מולטימדיה תומכת עברית נוחה מאד עם מסך מגע נוח לשימוש.

נוחות נסיעה

הרכב מכיל 5 מושבים, שמתי מאחור שני בוסטרים וכסא בטיחות והיה נוח לילדות לשבת מאחור.
הנסיעה עצמה די שקטה אם אם יש רכבים שקטים יותר.

תא המטען

תא המטען אמנם יחסית קטן אך עגלת ילדים מקופלת נכנסה לתוכו בלי בעיה.

צריכת דלק ופרטים טכנים

צריכת הדלק המשוקללת עומדת על 77 ק”מ לליטר ומעמידה את הפריוס PHEV בשורה הראשונה של הרכבים החסכוניים ביותר בישראל מבין הרכבים המצוידים במנוע בעירה פנימי. הפריוס פלאג-אין מצויד במנוע חשמלי ומנוע בנזין בנפח 1,800 סמ”ק, המייצרים הספק משולב של 122 כ”ס. זמן ההאצה מ-0 ל-100 עומד על 11 שניות המבוססת על זמינות כוח מתפרצת משני מנועים חשמליים בו זמנית, בתצורת EV. 

מחיר

החל מ- 164,900 ש”ח

לסיכום – אם אתם מחפשים רכב חסכוני, מהיר ונוח לנסיעה זה הרכב בשבילכם.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן