יהיה חם: איך להכין את הרכב לקיץ?

הכנת הרכב לקיץ חשובה לא פחות מההכנה לחורף. מומחי רשת אוטודיפו, הקמעונאית היחידה בישראל בתחום הרכב, ריכזו עבורנו רשימת בדיקות והכנות שיסייעו לנו לעבור את הקיץ בשלום.
צמיגים
בקיץ קיימת סכנה מוחשית יותר להתחממות ופיצוץ צמיגים שלחץ האוויר בהם נמוך מהדרוש, לכן חשוב לוודא שהצמיג תקין ולהקפיד על לחץ אוויר מתאים. את לחץ האוויר מומלץ למדוד בבוקר לפני תחילת הנסיעה – כשהצמיג עדיין קר. סימני שחיקה, יובש או סדקים יעידו על צמיג פגום שזקוק להחלפה. אל תחסכו בבטיחות!
 
מצבר לרכב
בקיץ המצבר עובד “שעות נוספות” כדי לספק את דרישות המזגן והמאווררים של הרדיאטור. בדקו את מצב המצבר במכוניתכם – אם גילו מתקדם והוא מראה סימני היחלשות, החליפו אותו כבר עכשיו ואל תחכו לרגע שבו תיתקעו עם המכונית ברגע הכי לא צפוי.
מערכת הקירור
השרב והעמידה הממושכת בפקקי תנועה בקיץ מגדילים את העומס על מערכת הקירור של המנוע. כדי לא להגיע למצב שבו המנוע מתחמם, בדקו באופן קבוע את מפלס נוזל הקירור וכי צינורות הגומי שבמנוע אינם סדוקים.
במהלך הנסיעה, הקפידו להביט במד החום של המנוע; במקרה שהוא עולה במהירות לכיוון הקו האדום, עצרו את הרכב מיד בצד הדרך ודוממו את המנוע. אל תמשיכו בנסיעה, אחרת תגרמו נזק בלתי הפיך למנוע.
מזגן
מזגן ברכב שומר על ערנות ורעננות הנהג בקיץ. אם לא הפעלתם את המזגן בחודשי החורף, הפעילו אותו ובדקו שהוא אכן מקרר כראוי. בדקו את מצב הרצועה של המדחס ואת המסנן הפנימי של המזגן. במידה והפעלת המזגן מדיפה ריח רע מפתחי האוורור, סביר להניח כי מדובר בבקטריות וכדי לפתור את הבעיה יש להתיז פנימה תרסיס מיוחד למזגנים.
(אם המזגן לא מקרר לחצו כאן לקריאה על מילוי גז למזגן)
 
נזקי השמש
מריחת שכבת וקס על גוף המכונית תגן על הצבע מפני נזקי השמש ודהייה לאורך זמן. כיסוי חיצוני לרכב, כיסויי מושבים לרכב וכמובן כיסוי להגה, יעניקו למכוניתכם הגנה נוספת מהשמש היוקדת בימי הקיץ הלוהטים.
 
ציוד נוסף
מומלץ להחזיק ברכב מיכל של נוזל קירור, בקבוק מים לשתייה, כובע ומגבונים לחים. כל אלה אינם תופסים מקום רב, אך יכולים להיות שימושיים מאוד במקרה שנתקעים עם הרכב.
 
הטיפים באדיבות רשת “אוטודיפו”
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן