איך לנקות את הרכב לפסח

פסח והאביב מתקרבים וזה תירוץ מצויין להוציא את כל הבלאגן מתא המטען ולהחזיר לאוטו את הברק שאבד. הנה כמה טיפים איך לנקות את הרכב בקלות

חג הפסח הוא הזדמנות מצוינת לערוך ניקוי מקיף ומרענן. מאחר ורבות מאיתנו מבלים זמן לא מבוטל בתוך הרכב בנסיעות משפחתיות, נסיעות לעבודה או בשעות הפנאי, הוא הפך למעשה לשלוחה של ביתנו ועלינו לתת את הדעת גם אליו לקראת החג. אולם, כדאי להכיר מספר כללי אצבע על מנת להצליח ולנקות את הרכב בצורה היעילה, האפקטיבית והבריאה ביותר לרכב. מומחי רשת אוטודיפו ריכזו מספר דגשים מרכזיים לניקיון הרכב.

שאיבת אבק:

פתיחת וסגירת הדלתות, מערכת האוורור שמזרימה אוויר מבחוץ, הנסיעה עם חלונות פתוחים תורמים כולם ללכלוך ואבק המצטבר בפנים הרכב. על מנת להתמודד בצורה המיטבית עם האתגר המאובק הזה מומלץ להתחיל עם שאיבת אבק כללית בכל אזורי הרכב. את השאיבה יש למקד במושבי הרכב ובשטיחים במידה ואינם עשויים פלסטיק (שטיחי פלסטיק מומלץ לשטוף במים ולהניח לייבוש). מומלץ, להשתמש בשואב אבק בעל אביזר למקומות צרים כדוגמת שואב האבק הנטען של המותג Shark. באמצעות האביזר ניתן לשאוב אבק ולכלוך גם ממחזיקי הכוסות, תאי האחסון בדלתות הרכב ובין המושבים.

איך לנקות את הרכב לפסח

ניקוי החלונות:

חלונות הרכב הינם אחד האזורים עליהם חשוב במיוחד לשמור נקיים מאחר והם קשורים באופן ישיר לבטיחות הנסיעה. את החלונות מומלץ לנקות באמצעות שימוש במים וסבון. הנוזלים המקובלים לניקוי שמשות מכילים אלמנט מסוים של שומניות. כאשר אנחנו מנקים חלונות ביתיים זה לא מפריע לנו לרוב, אבל בנסיעה ברכב, קרני השמש משתקפות בשומניות ומקשים על שדה הראייה. ניתן לקחת דלי עם מים ומעט סבון, להרטיב את החלון בתנועות מעגליות עם סמרטוט טבול בתמיסה ולייבש את החלון באמצעות נייר מגבת או מגב ידני קטן.

מוצרי טיפוח:

על מנת לשמר ולהעניק ולרכב מראה מוקפד ונקי גם מבחוץ, ממליצים המומחים ברשת אוטודיפו להשתמש במוצרי הטיפוח השונים. מוצרי הטיפוח כדוגמת וקס יוצרים שכבת הגנה על פני הרכב ושומרים עליו מפני נזקי מזג אוויר ותורמים למראה נקי ומלוטש. חשוב לזכור לנקות היטב את הרכב לפני השימוש באביזרי הטיפוח על מנת להסיר שכבות לכלוך ושומן הפוגעות באיכות התהליך. חשוב לעקוב אחר הוראות השימוש ולהקפיד לבצע את התהליך באופן מסודר. את מוצרי הטיפוח מחלקים המומחים למוצרים לחוץ הרכב ומוצרים לפנים הרכב. בעוד המוצרים החיצוניים יוצרים שכבות הגנה, המוצרים לפנים הרכב הם כאלו המזינים את חומרי הפלסטיקה ומאריכים את אורך החיים שלהם.

לסיום:

אלמנט משמעותי מתחושת הניקיון מתקבלת בעקבות הריח המתקבל בתום פעולת הניקוי. ניתן להשיג מגוון רחב ביותר של אביזרי ריח לאוטו החל מפחיות ריח , עצי ריח ודיפיוזרים מבוססי מים ושמן. אחד החידושים האחרונים בתחום הוא רימון ריחשל חברת מגווירס אותו יש להניח ברכב סגור למשך מספר דקות אשר בסיומן ניתן להשליכו והריח נשמר לתקופה ארוכה.

דגש אחד אחרון מפי המומחים הוא בדיקת הצמיגים. תקופת הפסח מסמלת את פתיחת העונה החמה בא עלינו להקפיד על שימור הצמיגים שנוטים להתייבש ומהווים סכנה בטיחותית לנהגים והנוסעים. במהלך ניקוי הרכב, מומלץ לבדוק האם קיימים סדקים בגוף הצמיג או שחיקה ניכרת. במידה וכן, ניתן להגיע לבדיקה אצל צמיגאי מוסמך באחד מסניפי הרשת לביקורת מקצועית.

* הטיפים באדיבות מומחי רשת אוטודיפו

ועוד כמה קישורים שימושיים.

שטיפת רכב בחינם בתדלוק רשימת תחנות דלק

טיפוח וניקוי הרכב

איך לעשות סדר במסמכים ברכב

אילו מסמכים וחפצים כדאי שתמיד יהיו ברכב

חג שמח 🙂

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן