הטיפים של רינת לכל נהגת חדשה

רינת התחילה ללמוד נהיגה בגיל 20, היא עברה מעל 100 שיעורי נהיגה ובתחילה חששה מאד מהנהיגה לבד. הנה כמה טיפים שיעזרו לכל נהגת חדשה לעבור את זה בקלות.

רינת למדה מעל 100 שיעורי נהיגה עם שני מורים שונים, לאחר קבלת הרשיון היא קלטה כמה חששות ופחדים היו לה, כל בור בכביש הסתבכות עם וויז או מילוי אוויר בגלגל גרם לה לפחד וללחץ.

הפעם הראשונה שרינת נהגה לבד זכורה לה כאירוע לא נעים, היה לה קשה להתרכז בו זמנית בכל מה שקורה מסביב, היא נהגה בצורה הסננית, וניסתה להתמחק ממצבים מאתגרים כמו עקיפות.

לרינת יש כמה טיפים שיוכלו לעזור מאד ללכל נהגת חדשה שנמצאת עכשיו בתהליך הוצאת רשיון נהיגה או מיד לאחריו. כדאי לקרוא וללמוד :)

טיפים למי שנמצאת בתהליך של הוצאת רשיון נהיגה:

* אל תייחסי יותר מדי משמעות לדברים שאחרים אומרים. יהיו כאלה שיגידו לך “וואו, נכשלת כבר טסט רביעי? וואו, אולי תוותרי על הרשיון” וכו’ וכו’.
אני חושבת שמעטים האנשים שבאמת לא יכולים להיות לפחות נהגים סבירים ומדובר כאן בהרבה השפעה של הסביבה.

* הרחיקי ממך אנשים שמורידים אותך ותשמרי קרוב אלייך את אלו שמאמינים בך.

*  הרבה פעמים אמרו לי “הכל בסדר, כולם פוחדים לנהוג בהתחלה, זה לא חריג”, וכו’ וכו’. האמת שהדבר הראשון שבאמת עזר לי להתקדם הלאה מהבעיה הזו היה ההבנה שמה שאני מרגישה הוא לא בסדר- כלומר זה לא צריך להיות ככה. אני לא אמורה לפחד לעשות תאונה כל פעם שאני עולה על הכביש- אני הרי יודעת לנהוג, ואם לא הייתי פקעת עצבים רוב הסיכויים שהייתי עוברת עוד בטסט השני.

* פרגני לעצמך כשאת מתקדמת ומתגברת על חשש- זה בכלל לא מובן מאליו וזה רק מעלה את הבטחון.

* למרות שמוטיבציה ואמונה בעצמך זה חשוב, גם תרגול חשוב באותה מידה. אצלי, בגלל שנורא התמדתי להימנע ממצבים שהפחידו אותי בכביש, באיזשהו מקום חלק מהמיומנויות האלו החלידו (כמו חניה במקביל). יום אחד פשוט התיישבתי עם עצמי והכנתי רשימה של כל המצבים שהפחידו אותי על הכביש, מהקל ביותר עד הקיצוני ביותר, וכל פעם שנהגתי הכרחתי את עצמי לעשות אותם, עד שלאט לאט נהייתי יותר מיומנת והבנתי שאין לי ממה לחשוש. צריך באמת פשוט לקפוץ למים.

* אל תחששי לעבור מורה אם את מרגישות שהלימודים איתו לא עושים איתך חסד. אישית, אני התלבטתי אם לעבור מורה אחרי כמות כזו של שיעורים או פשוט לסחוב איתו כבר. הוא בעצמו אמר לי שינסה כמה שיותר מהר להגיש אותי לטסט, מה שהיה נראה לי מוזר כי לא הרגשתי מוכנה בכלל. בסוף יצא שעברתי דירה בזמן לימודי הנהיגה אז החלפתי מורה בכל מקרה. המורה החדש לימד אותי לנהוג כמעט מאפס וחד משמעית בצורה שלי לפחות הייתה הרבה יותר נעימה ומועילה.

אחרון חביב: בכל הקטע של החשש להסתדר לבד במשימות שקשורות לרכב עצמו, כמו בדיקת שמן וכאלה, הסדנאות של אוטו’לה מאוד עזרו לי! ולגמרי נתנו את התחושה שאני יכולה לעשות גם את הדברים האלו לבד 🙂

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן