פנצ’ר בצמיג? איך מחליפים לבד גלגל?

יש לך פנצ’ר? הגיע הזמן הזה שאין מנוס וצריך להחליף גלגל. גם אם זה מעט קשה או מלכלך לדעת להחליף גלגל יכול להציל חיים ולחסוך זמן.

אז איך מחליפים גלגל עם פנצ’ר ? הנה החומרים הדרושים:
  • גלגל רזרבי. בד”כ נמצא בתא המטען מתחת לשטיחון.
  • מפתח גלגלים.
  • ג’ק (המכשיר שגורם לאוטו להתרומם) פירוט על איך הוא עובד ואיך מפעלים אותו בהמשך.

חשוב מאד!! יש להפעיל מחשבה בהתאם לסיטואציה אם כדאי להמתין לגרר או להחליף, אם למשל יש מדרון ויורד גשם, ויש כביש חשוך או שוליים צרים עדיף להזמין גרר.

לפני ההחלפה:
הרכב צריך להיות על משטח ישר בלבד, יש להעביר על הרכב למצב פארקינג, יש לשים אפוד זוהר, אורות מהבהבים ומשולש אזהרה.

עכשיו לדבר האמיתי:

קודם כל במידה ויש טסה, יש להפריד אותה ע”י משיכה, לעיתים זה מעט קשה אבל מושכים אותה והיא יוצאת.
אם אין טסה המשיכו לשלב הבא.

2015-03-12_18-56-55_001

יש לפתוח את הברגים של הגלגל ע”י סיבוב של הברגים בעזרת מפתח ברגים לצד שמאל. בהתחלה זה קשה, אפשר לשים את הרגל מעל המברג והוא יפתח. בשלב הזה לא צריך לפתוח עד הסוף אלא רק לשחרר את הברגים.

העלאת הרכב באמצעות הג’ק

הג’ק בנוי בדרך כלל משני מוטות ובינהם מקום יעודי שאותו מניחים מתחת לרכב.

איך יודעים מהו המיקום הנכון להנחת הג’ק?

מחליקים את האצבע מכיוון הגלגל לחלק הפנימי של הרכב בערך 15 ס”מ מהגלגל ויש שם סימון שהיצרן הכין מראש בדיוק למקרה הזה. באוטו שלי זה כמו כפתור בולט ובכל רכב יש סימון מעט שונה אך העקרון זהה.

ניתן גם להציץ מתחת לרכב ולראות שישנה מוט מחוזק ומיועד שמיועד על מנת להניח את הג’ק. לאחר הנחת הג’ק בצורה יציבה במקום המיועד מסובבים את הידית עד שהרכב עולה. אפשר להפסיק לסובב כאשר הגלגל באוויר וניתן להכניס אצבע ברווח שמתחת לגלגל.

שימו לב בחלק מהג’קים הידית אינה מחוברת לג’ק אלא נמצאת בנפרד בתוך הערכה להחלפת גלגל שנמצאת ברכב.

2015-03-12_19-15-22_001
העלאת האוטו בעזרת הג’ק

אחרי שהעלנו את הרכב על הג’ק יש להוציא את הברגים עד הסוף וכמובן לשמור אותם במקום בטוח.
כעת יש להוציא את הגלגל ולהכניס במקומו את הגלגל הרזרבי.
בתחילה ניתן להבריג את הברגים ידנית ולאחר מכן לחזק אותם באמצעות מפתח הגלגלים אך לא מידי בחוזקה.
כעת, יש להוריד את הרכב מהג’ק ורק אז להדק בחוזקה את הברגים.

כמובן שאחרי החלפת הגלגל יש לגשת לפנצ’ריה על מנת שיתקנו את גלגל עם הפנצ’ר ויחזירו את הגלגל המקורי למקום. בחלק מקרים הגלגל הרזרבי שונה משאר הגלגלים  ובחלק מקרים גם רשום עליו לא לסוע יותר מ 80 קמ”ש בכל מקרה כדאי לגשת בהקדם לפנצ’ריה ולדאוג שיתוקן.

בהצלחה!!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן