מחפשים רכב חדש? הטיפים, החידושים והמגמות לשנת 2022. תוכן ממומן ע”י ישראכרט ביטוח

תוכן ממומן על ידי ישראכרט ביטוח

מה חדש בתחום הרכב בפתחה של 2022? הקץ לבעיות האספקה, השינויים בעולמות הביטוח, הדגמים המעניינים שיגיעו לישראל והאינפלציה שמנפחת את המחירים –  סקירת מגמות

שוק הרכב העולמי ראה ימים יפים יותר מאלה שהוא חווה ב-2021. השנה החולפת עמדה בסימן של קשיים בשרשראות האספקה הקשורות לייצור מכוניות – שבבים, מתכת ושילוח בינלאומי – ובהרבה סימני שאלה. אבל נראה שכל האתגרים האלה (או לפחות רובם) נמצאים מאחורינו בשנה הנוכחית. 

שנת 2022 נפתחה עם כמה וכמה מגמות בכל הנוגע להעדפות הצרכנים ולכיוונים שאליהם הולך עולם הרכב. החל מהמשך המעבר לרכבים חשמליים וחשמליים למחצה, עבור בהעדפה לג’יפונים ורכבי SUV גם לצרכים עירוניים וכלה בחדשנות ומוצרים משתלמי בתחום הביטוח לרכב. 

מוכנים? כי אנחנו יוצאים לדרך – סקירת המגמות שמובילות את שוק הרכב ב-2022.

יוצאים מהפקק: הסוף לבעיות בשרשרת האספקה

מי שניסה לרכוש רכב חדש במהלך 2021 לא צריך הסבר לבעיה. בעיות חמורות בשרשרת האספקה העולמית של סחורות יצרו “פקק תנועה” באספקת מכוניות חדשות. ירידה דרמטית בכושר הייצור של שבבים ומוליכים למחצה הנחוצים לייצור מכוניות מודרניות הביאה למצב שבו לקוחות מחכים חצי שנה, שנה ואף יותר לקבלת הרכב שרכשו. 

האם אנחנו נמצאים בצידו השני של המשבר? אנליסטים ומומחים מצביעים על כך שהגבלות הקורונה שיצרו את ההאטה באספקה מלכתחילה, הוסרו ברבות ממדינות המפתח המשפיעות על האספקה העולמית: סין, טייוואן, סינגפור, והמדינות היצרניות באירופה ובארה”ב. כך, ניתן לצפות שזמני האספקה יתקצרו משמעותית, ונחזור לימים שבהם לא היה צריך להמתין חודשים ארוכים עד שמתניעים. 

מתח גבוה: העולם עובר להנעה אלטרנטיבית

כמעט ואין צורך להציג את המגמה שמשנה את פני עולם הרכב מקצה לקצה. המעבר לרכב חשמלי ממש לא התחיל ב-2022, אבל לא יהיה זה מוגזם לומר שהשנה תהווה נקודת מפנה בכל הנוגע לרכבים חשמליים. ולא רק חשמל – מהפכות קטנות בתחום הנעת הרכב כבר קורות מתחת לפני השטח, כמו לדוגמא מכוניות שנוסעות על מימן. אז גם אם מחירי הרכבים יעלו – עקב מחסור או עקב אינפלציה – נראה שנשלם פחות על דלק.

בשנת 2021 נמכרו בעולם יותר רכבים חשמליים מבוססי סוללה מאשר בכל חמש השנים שקדמו לה (2016-2020). 18.5% מכל הרכבים החדשים שנרשמו בבריטניה ב-2021 היו חשמליים ויצרניות הרכב הגדולות והמוכרות בעולם כבר חדרו לשוק החשמליות – בין היתר לפורד, ניסן, פולקסווגן ומרצדס יש דגמים חשמליים במחירים שפויים. לאור כל זאת, אין ספק שנראה ב-2022 והלאה מעבר מהיר יותר ויותר לכיוון השימוש במכוניות חשמליות. 

תחום בהאצה מהירה: תחום ביטוח הרכב מתחדש ומחדש

גם התעשיות הנלוות לתעשיית הרכב עוברות שינויים משמעותיים בשנים האחרונות, שמבשילים לכדי מהפכה של ממש בעיצומה של 2022. כאמור, תעשיית הדלקים חווה שיבוש עקב מעבר להנעה במימן, חשמל וגז; התשתיות גם צפויות להשתנות משמעותית עם כבישים שטוענים את הרכב בזמן הנסיעה, ומנהרות מחוכמות; וכך גם תחום הביטוח – שלא נשאר מאחור. 

השנה ובשנים הקרובות נראה פריחה של ביטוחים מותאמי שימוש – נוסעים פחות משלמים פחות. בנוסף, תהליכי דיגיטציה יעבירו את ביטוח הרכב אל העידן החדש, וזמנם של סוכני הביטוח מתחיל לחלוף. המידע הפתוח, הנגישות הדיגיטלית, הגמישות בפוליסות והנכונות של החברות להתאים את עצמן לעידן חדש של משתמשי דרך – יהפכו את הפעולה של מציאת ביטוח רכב משתלם* לפשוטה הרבה יותר לצרכנים. 

משחקי הדולר: אינפלציה ומחירים מטפסים

אם חשבנו שפתרון ההאטה באספקת הרכבים העולמית ישחרר את התעשייה מהשפעות הקורונה, עם תחילת 2022 התבדינו. האינפלציה המטפסת ואיתה הריביות מייקרות כל תחום בחיים שלנו – החל מהקניות בסופר ועד הטיסות לחו”ל. והרכב? ההתייקרויות לא צפויות לפסוח על מחירי הרכב בעולם. 

למעשה, הן כבר כאן: בחודשים הראשונים של 2022 כבר נרשמו בארה”ב ובאיחוד האירופי עליות מחירים של עד 30% עבור מכוניות חדשות בהשוואה לשנה שלפני כן. עבור רוכשים פוטנציאליים, חשוב לשים לב למצב החריג, ולבדוק האם ההוצאה מצדיקה את עצמה. 

לא רק ארבעה גלגלים: הרכבים החמים של השנה

ואיך אפשר בלי, דגמי המכוניות החדשים שצפויים להיות פופולריים בשנה הקרובה, וכנראה שנראה הרבה מאוד מהם על כבישי ישראל בקרוב. 

פיג’ו 308 תגיע לישראל עם הדור החדש, בגרסת ההיבריד ובגרסת הנעה בדלק. חברת רנו השיקה השנה את מגאן E- Tech- המשפחתית החשמלית הראשונה של החברה ודגם חדש של פורד פוקוס בגרסתה ההיברידית יגיע גם הוא לארץ השנה. 

לחובבי הג’יפונים ממתינה השנה הופעה של קיה EV6, רכב פנאי בהנעה חשמלית. דגם קיה נוסף,  הפעם ספורטאז’ – יגיע בגרסתו החמישית לישראל וגם ניסאן אריאה המסקרנת צפויה לעלות על כבישי ישראל במהלך 2022. מעבר לכך, פולקסווגן תשיק השנה בישראל את דגם הפנאי ID.4 החשמלי.

ולסיכום, אין ספק ששנת 2022 תהיה נקודת מפנה בעולמות הרכב – מצד אחד היא תסומן כרגע שבו התעשייה חזרה לנורמליות, לאספקה שוטפת ולהמשך מהפכת הרכב החשמלי; אך מהצד השני ייתכן שתתאפיין בעליות מחירים, הגבלות רגולטוריות והשפעות נוספות של מגפת הקורונה. בכל מקרה, אם תכננתם לרכוש רכב חדש, כדאי מאוד להתעדכן במגמות המסתמנות. 

*הנכם מועברים לטיפולה של ישראכרט סוכנות לביטוח (2020) בע”מ, גוף מפוקח הנושא באחריות בקשר עם מוצר הביטוח הנמכר.

“ישראכרט סוכנות לביטוח (2020) בע”מ, היא סוכנות ביטוח מקבוצת ישראכרט, בעלת רישיון מאת הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון. יובהר כי האמור לעיל כולל מידע אינפורמטיבי כללי ואינו מהווה תחליף לתהליך התאמת פוליסת ביטוח לצרכים הפרטניים של מועמד לביטוח בידי בעל רישיון בתחום הביטוח. כמו כן אין לראות בו המלצה להצטרף לפוליסת ביטוח רכב מסוימת.”

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן