חדש מהניילונים: כיצד תבחרו את הרכב האולטימטיבי עבורכם?

מדריך קליל להחלטה במשקל של עד 3.5 טון: מגוון טיפים שימושיים שיעזרו לכם לבחור את המכונית החדשה שלכם

שולי הזלקורן

הורדת הניילונים מהמושבים וריחו המופלא של החלל הפנימי ברכב הם רק חלק מהיתרונות הרבים של רכישת רכב חדש. בעודכם רוכשים אחד, אתם מסירים ענייני טיפולים או תקלות משמעותיים מרשימת הדאגות הפוטנציאליות הודות לאחריות בת שנתיים לפחות של היבואן. זאת ועוד, את ההוצאה שתחסכו על טסט לרכב בשנה הראשונה תוכלו להשקיע באבזור הרכב, בגימור ברמה גבוהה יותר או במערכת סאונד מרהיבה. אז מה חשוב לדעת על התהליך ואיך תבחרו את הרכב האולטימטיבי עבורכם? 

המדריך הבא שלפניכם יענה לכם על כל השאלות החשובות: איך להגדיר תקציב מתאים, אילו אפשרויות מימון לרכב חדש קיימות כיום בשוק, מה חשוב לבדוק בנסיעת המבחן וגם – טיפ שימושי אחד לעתיד. שנתחיל? 

איזו מכונית אתם צריכים – ובאיזו אתם חושקים?
כדי לצמצם את רשימת האפשרויות העומדות לרשותכם מבין כל הדגמים הקיימים ולמצוא את זו שמתאימה לצרכיכם במיוחד, יש כמה שאלות חשובות שיהיה עליכם לשאול את עצמכם. כמה נהגים צפויים לנהוג ברכב? האם הוא עתיד לשמש להסעת ילדים (או נוסעים אחרים) וכמה? איך אתם מאפיינים את שגרת הנסיעות שלכם – עירוניות קצרות או בין עירוניות ארוכות? האם אתם זקוקים למושבים מרווחים כדי להניח מושב/י בטיחות או לחלופין, לתא מטען גדול שיאחסן עגלה או סאב וופר גדולים והאם תזדקקו לו גם לטיולי סוף שבוע בדרכי עפר במדבר? כל אלו יסייעו לכם להגיע להחלטה הנכונה ביותר עבורכם.

אז מה התקציב שלכם?
טווח המחירים לרכב חדש מתחיל בלמעלה מ-80,000 שקלים לכזה עירוני קטן ויכול לעבור את חצי מיליון השקלים אם תבחרו ללכת על אחד מרכבי השטח המאובזרים. קניית מכונית חדשה היא הוצאה מכובדת ואם לא הספקתם לחסוך את הסכום הדרוש לכם, תוכלו לבחון אופציות מימון לרכישת רכב. אחת מהן היא לפנות לבנק שלכם בבקשת הלוואה או לבחון דווקא חלופות מימון לרכב דוגמת זו של קבלת מימון בהיקף של עד 100% מעלות הרכב, עם פריסת תשלומים וגובה החזר חודשי שמתאימים לכם. אחרי שבחרתם את קטגוריית הרכב המתאימה לכם תוכלו לבדוק את דגמי המכוניות הזמינים בקטגוריה, ולבצע הערכה תקציבית לרכישה. 

לא רק שטיפה: הוצאות נלוות ושוטפות
בחינת ההוצאה הגדולה ביותר היא רק חלק מבניית התקציב, כאשר מומלץ לקחת בחשבון גם את הוצאות התחזוקה השוטפות הצפויות כמו מילוי דלק וביטוח רכב מהקילומטר הראשון; טסט לרכב מהשנה השנייה, שגרת טיפולים, תיקונים וכן כמה נלוות נוספות.

בטיחות לא מתפשרת
בשעה שגם הנהג הטוב בעולם עלול להיות מעורב בתאונת דרכים, כדאי לבחור ברכב בעל דירוג בטיחות גבוה. בחנו את מערכות הבטיחות הקיימות ברמת הגימור הבסיסית של הדגם ואף שקלו הוספה של כמה חשובות במיוחד. ודאי תשמחו לדעת שמשרד התחבורה ורשות המסים מעניקים הטבות מס לרוכשים מכוניות בעלות מערכות בטיחות כמו אלו של כריות האוויר, זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אפקטיבית, התרעה על עייפות הנהג או שכחת ילדים ברכב ומערכות מצילות חיים אחרות.

חובה עליכם לצאת לנסיעת מבחן
בסוף תהליך הסינון אמורים להיות בידיכם כ- 2-3 דגמים מועדפים וזהו גם הזמן המתאים לבקר בסוכנויות היבואנים. מומלץ לתאם את נסיעות המבחן לדגמים המדוייקים אשר ביניהם אתם מתלבטים, כדי שתוכלו לשקול לצד המחיר ורמות הגימור גם את חוויית הנסיעה עצמה. כשאנשי המכירות בסוכנות יציגו בפניכם את הרכב, בחנו את נוחות תפעול יחידת הבקרה, מבנה תא המטען, פתרונות אחסון אחרים ושימושיות המושב האחורי, בעת נסיעת המבחן תוכלו להתמקד בתחושה. השתדלו להתעלם מרעשי הרקע והתרכזו בסאונד המכונית, רוחב שדה הראייה, ביצועי יחידת ההנעה וכמובן – עד כמה נוח לכם לשבת מאחורי ההגה.

טיפ לעתיד הרחוק: ביום מן הימים תמצאו את עצמכם, שוב, מחפשים אחר רכב חדש שיתאים לצרכיכם החדשים ותהיו מעוניינים למכור מהר ובקלות את המכונית שקניתם זה מכבר. לכן, חשוב לבדוק את מידת הסחירות של הרכב או במילים אחרות: האם מישהו יקנה אותו מכם בעתיד ובכמה צפוי הערך שלו לרדת – זה יחסוך לכם לא מעט כסף.

בהצלחה ורכישה מהנה! 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן