ביטוח צד ג’ לרכב – למה זה חשוב?

בניגוד לביטוח חובה לרכב, אותו כל נהג מחויב לרכוש על-פי חוק בטרם יחל לנהוג ברכבו, ביטוח צד ג’ הוא ביטוח “רשות”: החוק אינו מחייב נהגים לרכוש אותו. לכן, ישנם נהגים שמתמהמהים עם רכישת ביטוח צד ג’ או שאפילו מוותרים לחלוטין על רכישתו.
צעד זה עלול לעלות להם ביוקר, אם חלילה יפגעו ברכב אחר וייגרמו לו לנזקים כבדים. אם גם אתם מתלבטים האם כדאי לכם לרכוש ביטוח צד ג’ לרכב, המאמר הבא מיועד עבורכם.

מהו ביטוח צד ג’ לרכב?
ביטוח צד ג’ לרכב הוא ביטוח המכסה נזקים לרכושו של אדם אחר, שנגרמו כתוצאה משימוש ברכב שלנו. הנזקים לרכוש יכולים להיות לרכב, אך גם לציוד, למבנה ועוד. אם חלילה נפגע ברכושו של אדם שלישי במהלך שימוש ברכב שלנו, ביטוח צד ג’ יכסה את הוצאות תיקון הנזקים הללו. יתרה מכך, ביטוח צד ג’ לרכב כולל כיסוי להוצאות נלוות נוספות שנגרמו לאדם שלישי, כמו למשל:

  • תשלום לגרר ולמגרש חניה לנגררים.
  • תשלום השתתפות עצמית לחברת הביטוח.
  • תשלום פיצוי בגין אובדן עתידי של הנחת היעדר תביעות.
  • תשלום כנגד אובדן רווחים בזמן השבתת הרכב לשם תיקונו – במקרה שמדובר ברכב מסחרי, המשמש את אותו אדם שלישי לעבודה.

    בהקשר זה חשוב לציין כי נזקי גוף לצד שלישי מכוסים במסגרת פוליסת ביטוח החובה. אם אדם שלישי נפצע כתוצאה משימוש ברכב שלנו, ביטוח החובה יכסה את הוצאות הטיפול הרפואי שלו.

תמונה: pixabay.com


על חשיבותו של ביטוח צד ג’
לאחר שמכירים את תכולתו של ביטוח צד ג’, ברור עד כמה מדובר בביטוח חשוב. ובכל זאת ישנם נהגים, במיוחד כאלו הנוהגים ברכבים ששוויים נמוך, הבוחרים לוותר על רכישת ביטוח צד ג’ בעיקר בגלל עלותו.


אכן, עלותו של ביטוח צד ג’ מייקרת את הוצאות הביטוח באלפי שקלים; ובכל זאת, לא מומלץ לוותר על רכישתו ולו מהסיבה הפשוטה של ניהול סיכונים: גם אם אתם נוהגים ברכב ישן ויכולים לשאת בהוצאות התיקון שלו או בהחלפתו, אם חלילה יינזק בתאונה, אף פעם אינכם יכולים לדעת איזה רכב עלול להיפגע מכם. גם הנהג הזהיר ביותר עלול להיות מעורב בתאונה בה יפגע ברכב יוקרתי ו/או ברכוש יקר ערך, שעלות תיקונו יכולה להגיע למאות אלפי שקלים בחודש.

לכן, אם אתם מתלבטים האם לרכוש ביטוח צד ג’ או לא, השאלה שעליכם לשאול את עצמכם היא האם תוכלו לשלם מכיסכם הוצאות בגין נזקי רכוש שנגרמו לכל אדם שלישי, גם אם הוא נוהג ברכב חדש או יוקרתי? למרבית הנהגים אין את היכולת הכלכלית לשאת בכוחות עצמם בעלויות שכאלו.

זוהי בדיוק הסיבה שבגללה ביטוח צד ג’ הוא חשוב כל כך כשעושים ביטוח רכב ולא מומלץ לוותר על רכישתו. לנהגים בעלי רכבים ישנים או זולים, שמעוניינים בכל זאת לחסוך בהוצאות הביטוח, עדיף לוותר על רכישת ביטוח מקיף ולא על ביטוח צד ג’.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן