יריד התעסוקה הראשון בישראל של עולם מקצועות הרכב

שוק העבודה העתידי טומן בחובו אתגרים רבים, אך לא פחות מכך הזדמנויות לצמיחה וחדשנות.

התחזיות מצביעות על שינויים מרחיקי לכת במבנה ובמאפייני שוק עבודה בעשור הקרוב, שינויים שכבר מתרחשים בשטח.

השינויים הטכנולוגיים , השינויים הדמוגרפיים , העמקת תהליך הגלובליזציה ושינויים תפיסתיים לגבי עולם התעסוקה המשתנה.

היערכות לקויה לתמורות הצפויות עשויה ליצור קשיים משמעותיים, ביניהם מחסור חמור בכ”א מקצועי, אבטלה גבוהה בקרב אוכלוסיות מוחלשות ועוד.
השינויים הטכנולוגיים שקרו בעשור האחרון הביאו לכך שכיום סט המיומנויות הנדרש למילוי תפקיד משתנה גם הוא ומוביל לחוסר הלימה בין ביקוש והיצע של מיומנויות.

דוגמא לכך ניתן לראות בנתונים שהציג ה-WEF (הפורום הכלכלי העולמי) שמדברים על כך שכמחצית מהחומר הנלמד בתואר טכנולוגי בשנת הלימוד הראשונה אינו תקף בסיום התואר.

מחסור בעובדים מיומנים במקצועות הטכניים / הטכנולוגיים והשירות בעולמות הטיפול ותחזוקת הרכב, הניעה את המעסיקים בענף הרכב למעורבות משמעותית בתהליכי ההשכלה וההכשרה המקצועית . מומנטום המאגדת את חברות היבוא של כלי הרכב והתחבורה בישראל.

במטרה לגשר על הפער ולהביא לצמצום אי ההתאמה בין היצע כוח האדם שמספקת מערכת החינוך וההשכלה המקצועית , לבין הביקוש שנגזר מצרכי המעסיקים.

במסגרת מודל השותפות שמובילה מומנטום בין חברות יבוא הרכב לבין המכללות הטכנולוגיות להכשרת הנדסאים טכנאים מוסמכים בפיקוח מה”ט הוחלט על חשיפה רחבה של היצע המשרות הקיים והנדרש במאות מרכזי השירות הפרוסים בארץ לאוכלוסיות היעד העתידות להשתלב בענף.

לצד הטיפול במחסור כ”א וטיוב מערכי הלימוד וההכשרה פועלת מומנטום לשינוי תדמית מקצועות הרכב בישראל ומובילה מהלך לשינוי תפיסת תחום מקצועות הרכב בכדי לשנות את עולם הדימויים הישן ולקשר את עולם הרכב כחדשני , טכנולוגי ומאתגר.

שותפות המעסיקים של יבואני הרכב בישראל הקימה את מומנטום כחל”צ (ארגון הגג של עולם מקצועות הרכב בישראל). הארגון פועל לטיוב מערך ההשכלה וההכשרה הטכנולוגית בכל הרצף הגילאי כך שיתאים לעולם הרכב של המחר.

ביום שלישי ה-11.6.19 צפוי להתקיים לראשונה בישראל יריד התעסוקה של מקצועות הרכב בישראל.

הצורך להפקת יריד תעסוקה התעצם בשנים האחרונות עם מעברה של תעשיית הרכב העולמית מתעשיית לואו-טק לעבר ההייטק. כניסתן של מערכות אוטונומיות והמעבר לרכבים חשמליים משנה את תמהיל העובדים הנדרש. כך לדוגמא עובד שאינו ידע אנגלית לא יוכל להתעדכן בספרי היצרן, לאתר תקלות ועוד.

לטובת מציאת פתרונות לבעיית גיוס העובדים חברו כ- 20 חברות יבוא הרכב המובילות בישראל עם ארגון מומנטום ויזמו והפיקו את יריד התעסוקה. במהלכו יוקמו דוכנים של יבואני הרכב המובילים בישראל כמו גם המכללות הטכנולוגיות השונות שיציגו את מסלולי ההכשרה והלימוד החדשים, את אפיקי התעסוקה ויערכו מושבים מקצועיים של מיטב אנשי התעשייה בישראל.

חגית אליאס מנכ”לית מומנטום: “היריד הוא תוצאה של עבודה משותפת בין מומנטום לבין חברות יבוא הרכב בשנים האחרונות. אנו ראינו כי מתקיים מצב אבסורדי בשוק העבודה של מקצועות הרכב, מצד אחד, עובדים בענף שאינם יודעים על ההיצע הקיים בענף ומצד שני יבואנים שמתקשים במציאת כוח עבודה מיומן”.

לינק הרשמה ליריד

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן