חוקי התנועה המוזרים ביותר בעולם

העולם מלא בחוקים הזויים ומופרכים. רובם מתבססים על מקרים היסטוריים חריגים ונדירים, שכבר אינם יכולים להיתכן, אבל במקום שהם ייעלמו – עוד ועוד חוקים כאלו מתווספים לרשימה הזו, ובין אם זה מצחיק או מופרע – חוק זה חוק, וכדאי שתכירו אותו. נא להתנייד בהתאם

זאב נחמנזון

כישראלים בדרכם לחופשה או נסיעת עסקים, השכרת רכב בחו”ל אינה טומנת בחובה סיבוכים מיותרים או דילמות מורכבות.
לכל היותר האם נבחר ברכב ידני או אוטומטי, האם נעדיף דגם ספורטיבי וחווייתי על פני רכב משפחתי גנרי, ומאיזו חברה נכון לשכור אותו.
אבל בפועל, כמעט לכל מדינה בעולם יש מערכת חוקים משלה, שמעבר לחוקי התנועה הבסיסיים והמוכרים בכל העולם – כוללת גם חוקים שאינם נתפסים בחוסר ההיגיון העומד מאחוריהם, ועדיין – אם תתפסו מפרים אותם אתם עלולים לשלם קנסות גבוהים ואף להעביר לילה במעצר.
אי ידיעת החוק, מטופש ככל שיהיה – אינה פוטרת מעונש, ולכן לפני שאתם שמים פעמיכם אל נקודת קבלת הרכב בחו”ל – שווה לכם לבדוק אילו “הפתעות” עשויות לחכות לכם בארץ היעד. סיבוב קטן ב-Google וכנראה שתבינו במה מדובר.

לכו תבינו…

בטנסי שבארצות הברית חל איסור מוחלט על ירי בלוויתנים מרכב חוף, וגם אם חשקה נפשכם לעשות כך, והצלחתם להתארגן על רכב שכור ורובה צלפים – כנראה שעדיין לא תצליחו לעשות זאת, מהסיבה הפשוטה שבטנסי אין כלל ים. העיקר שחוק יש.
מצד שני, צחוק צחוק – אם תעלו עם רכב על אחד האוטובאנים (כבישים מהירים) בגרמניה, ותתקעו עליו בלי דלק במיכל (דבר נדיר אך עדיין קורה לעתים) – אתם עלולים לסיים את הלילה במעצר.

אסור לעצור על הכביש המהיר, לא משנה הסיבה, והקנס או הענישה מחמירים ביותר. באלבאמה, גם היא בארצות הברית, יש חוק נגד נהיגה עם כיסוי עיניים, והשאלה היחידה שלנו היא מי או מה הוביל לחקיקה הזו? מנגד, נהיגה ברכב שכור במוסקבה היא בהחלט משהו שתיירים רבים עושים. מה שהם לא יודעים הוא – שאם הרכב הזה מלוכלך מבחוץ, שוטר יכול לעצור אותו ולתת לנהג קנס לא מבוטל של כמה עשרות דולרים.

אל תגידו שלא ידעתם

ככל הנראה רוב החוקים ההזויים הם לא משהו שתתקלו בו במסגרת הטיול שלכם בחו”ל, אך אם לא בשביל ידיעת החוק אלא למען ההומור הבריא – אנחנו מעלים על הדף עוד כמה פנינות חוק מיוחדות ומקוריות, לאחר שהשכרתם רכב בחו”ל בזול, ובתקווה שהן תעזורנה לכם לשמור על החוק, או לפחות לחייך.

• תנועה מגונה כלפי נהג אחר בקפריסין אינה חוקית וגוררת קנס. את הטמפרמנט הישראלי עדיף להשאיר בישראל.

• עדיין בקפריסין, אכילה ושתייה בזמן נהיגה אסורה על פי חוק, ואם תתפסו עושים זאת – תשלמו קנס של 85 אירו. שום מנת ג’ירוס אינה מצדיקה את העלות הזאת.

• רוצים לאכול ולשתות בזמן נהיגה? טוסו לקוסטה ריקה. אפילו עם פחית בירה ביד יתנו לכם לנהוג שם. מה שכן, אם רמת האלכוהול בדם שלכם עברה את ה-0.75% ולא שמתם לב – את ההנגאובר תעבירו ככל הנראה בתא המעצר.

• שכרתם רכב בפיליפינים? בדקו את הספרה האחרונה בלוחית הרישוי שלכם. לכל מספר רכב מותר לנהוג בימים ספציפיים בשבוע.

• הגעתם לספרד? התלבשו בהתאם. נהיגה בכפכפים או מנגד נעלי עקב אסורה בהחלט.

• עדיין בספרד ומחפשים חניה – ודאו באיזו עיר אתם עכשיו, כי ברובן החניה מותרת רק בסמוך למספרי בתים אי זוגיים.

• הצלחתם להתרגל לנהיגה בתאילנד בצד שמאל של הכביש? מצוין, רק תעשו זאת בלבוש מלא, כי אסור לנהוג בלי חולצה (החוק תקף גם לגברים…אם תהיתם).

• אם שוטר בצרפת יעצור אתכם לבדיקת אלכוהול – כדאי שיהיה לכם “ינשוף” ברכב. אם אין לכם, נהיגה בשכרות היא לא כאב הראש היחיד שמחכה לכם.

• אם הגעתם לאוהיו ואתם ממש, אבל ממש משועממים בזמן הנהיגה – אתם יכולים להיכנס לכיכר ולהקיף אותה 99 פעמים, אבל אל תגזימו עם העניין, כי ב-100 הקפות כבר תעברו על החוק ותענשו על פיו.

העיקר שבישראל אין חוקים כאלו

למקרה שבו החלטתם להישאר בארץ וליהנות מהחוקים ההגיוניים שהתברכנו בהם – דעו שגם כאן תמצאו כמה חוקיים כלליים הזויים (אל תגיעו לחופי הים בהרצליה עם גמל, ובפועל – עם שום חיה אחרת).

כאן, אתם יכולים לנהוג בזהירות ובלי טרדות מיותרות. עם זאת, בהנחת שאתם מעוניינים לרכב על אופניים בעכו או בנתיבות – הביאו בחשבון שעל פי החוק תוכלו לעשות זאת רק באישור חתום של ראש העיר.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן