בשם זאת בעצמך – מבשמי אוויר לרכב שאפשר להכין לבד

אין דבר יותר נעים מלהיכנס לרכב ולהריח ריח נעים של פריחת האביב, אם הרכב שלך אינו מאופיין בריח של אוטו חדש, אז הנה לך כמה דרכים להפוך בעצמך את רכבך למקום שפשוט נעים לנשום בו, ושום מילה על עץ ריח.

יובל בנר

בבואנו לרכוש מכונית חדשה, נבדוק כמה עולים טיפולים, מה צריכת הדלק וכמובן שגם נדאג לעשות ביטוח רכב השוואת מחירים, ונמצא את הדיל הטוב ביותר לביטוח רכב כדי שבשום אופן לא ננהג על רכב שאינו מבוטח כבר מהרגע הראשון.

אולם, ישנם כמה פרמטרים אותם לאו דווקא ניקח בחשבון ברגע הרכישה, כמו למשל ריחו של הרכב מבפנים. חשוב להבין, חוש הריח שלנו מבוסס על אותות כימיים הנאספים מהסביבה, נקלטים במוחנו ומתורגמים לחוויה חושית.

לצערנו הרב, הסבר זה בעצם אומר שכל ריח זוועתי שאי פעם הרחת הוא למעשה חלקיקים קטנטנים הנובעים מאותו מקור של ריח. נכון, זוועה. יתרה מכך, גם כשהריח אותו אנו מריחים הוא נעים, אין זה אומר שהוא טוב לנו.
בדיוק כמו מוצרים אחרים, הוא מהונדס להיות נעים ונוח לנו אך לרוב ללא התחשבות בבריאותינו, כך שאולי כדאי לחשוב פעמיים לפני שתולים מטהר אוויר ברכב או שפותחים פחית של חומר ריחני.

אז מה כן? מסתבר כי הכנת מטהר אוויר מפנק, כמו גם מניעת ריחות דוחים מחלל הרכב אפשרית בעזרת חומרים שנמצאים כמעט בכל בית או שניתנים לרכישה בקלות ובזול. בעזרת שמן ריחני איכותי, כמה פירות וצמחים, מיד נדגים שניתן לעורר את רכבך לחיים חדשים וריחניים, זאת מבלי להוציא מאות שקלים על ניקוי יעודי במכון. שנתחיל?

ניקוי ראשוני:
עוד לפני מטהר האוויר, לעיתים ישנו צורך בביטול ריחות ישנים ומכאיבים. ישנן כמה דרכים לא רעות לעשות זאת:

1. סודה לשתייה: פשוט מאד, לסודה לשתייה ישנה איכות של ספיגת ריחות. לכן, נפזר בנדיבות על שטיחי הרכב, ניתן לחומר לעבוד ואחרי כמה שעות נשאב אותו החוצה ביסודיות. הריח יעלם כלא היה.

2. קפה: כן כן, פולי קפה. ניתן לשים חופן או שניים של פולי קפה בתוך גרב או בשקית רשת ולהניח מתחת למושב הנהג או אפילו בתא הכפפות באופן קבוע. הקפה יספח את הריחות הרעים. שימו לב, לא עובד עם קפה נמס!

לריח נפלא:

ברשת ניתן למצוא אינספור מתכונים ודרכים ליצירת מטהרי אוויר. הנה כמה דרכים פשוטות ויעילות:

1. אטב העץ: חומרים: שמן ריחני לפי בחירה, אטב עץ, עשבי תיבול ריחניים, שקית סנדביץ’.
הכנה: מטפטפים כמה טיפות (5-10) של שמן ריחני על האטב ומניחים אותו בשקית סנדביץ יחד עם עשבים כגון נענע, רוזמרין או כל מה שנפשכם חפצה בו. משאירים בשקית עד לשימוש. בהנאה.
שימו לב, הטריק הזה של חומר סופג כלשהו, שמן ריחני, השרייה ושימוש ברכב, עובד ממש כיד הדמיון! נסו זאת.

2. נרות ריחניים: כן כן, אלה שקונים בשוק. עדיף שלא להשתמש באלה שנמצאים בתוך כוס מכיוון שלא יפיצו ריח ביעילות. ניתן להניח מתחת למושב הנהג ופשוט ליהנות מהריח.
בחודשי הקיץ נא להיזהר, שלא ימס לך הנר על השטיח!

3. דפים למייבש: כמה פשוט, ככה יעיל. מסתבר שהדפים האלה טובים לא רק לבגדים שלנו אלא גם לרכבנו. רק למצוא את הניחוח המועדף ולהניח בחלל הרכב. תענוג.

לסיכום, נכון שביטוח רכב צד ג’ או לכל הפחות השוואת מחירי ביטוח יוכלו לחסוך לך הרבה כסף, אבל מה כל אלה לעומת נסיעה ברכב נקי שמריח כמו האביב? והכי חשוב, סעו בזהירות.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן