כמה דברים שלמדתי אחרי שעבדתי בפנצ’ריה

מה עבר עלי ולמה החלטתי לעבוד בפנצ’ריה?

הצמיגים הם החלק הכי חשוב ברכב מבחינת בטיחות, הם מחזיקים אותנו על הכביש ויכולים להיות ההבדל בין חיים למוות.

החלטתי שחשוב לי להוסיף בסדנאות שאני מעבירה ובסדנת האון-ליין  של אוטול’ה את נושא הצמיגים מכמה זוויות.

כדי לעשות זאת הלכתי לעבוד כמה ימים בפנצ’ריה של צ’ק-אפ בנתניה.

כן, ממש לעבוד עם שחור על הידיים וצמיגים מטונפים וכל מה שזה אומר… 🙂
אני רואה את הפרצוף שלכם מופתע בדיוק כמו הפרצוף של כמה לקוחות שנכנסו לסניף ולא יכלו להסתיר את המבט המשתאה של לראות אישה עובדת בפנצ’ריה….

אבל מה שחשוב זה שאני נהניתי ויצאתי מהחוויה עם מסקנות מעניינות והכי חשוב למדתי המון המון!

כמה דברים שלמדתי על צמיגים ופנצ’רים

צמיגים הם כמו עציצים אם לא תטפל בהם ותשמור עלייהם הם יהרסו. חשוב מאד להקפיד לבדוק לחץ אוויר בצמיגים לפחות פעם בחודש, זה עושה את ההבדל בין צמיג בטיחותי לצמיג מסוכן, זה יכול להיות הבדל בין צמיג שנשאר תקין לצמיג שנשחק ונהרס. תשמרו על הצמיגים שלכם ותטפחו אותם.

יש לכם פנצ’ר? יש בורג שתקוע בגלגל? אם תסעו עוד כמה דקות הצמיג עלול לההרס ויהיה צורך להחליפו. נסו לעצור כמה שיותר מוקדם ולהחליף אותו. בדיוק בשביל זה יש גלגל רזרבי.
כמובן שאם אתם בכביש מסוכן ללא שוליים עדיף שהצמיג יהרס ואתם תשמרו על החיים שלכם.

אל תחכו לטסט כדי שיגידו לכם שהצמיגים פסולים, תעשו לעצמכם הרגל פעם בשנה לפני הטסט או לפני טיפול לבדוק מה מצב הצמיגים, לראות שהם לא שחוקים ושהכל תקין. זה עניין של בטיחות.

כמה דברים שלמדתי על הלקוח הישראלי
האמת שכל הלקוחות שפגשתי בסניף היו נחמדים ואדיבים ואחלה אנשים 🙂
אבל גיליתי שאנשים שיש להם רכב ליסינג פחות שומרים עליו ולדעתי זה חבל, כי נכון שזה לא על חשבונכם אבל עדיין מי שנוסע זה אתם והילדים שלכם ולכן חשוב לשמור על הצמיגים ועל הרכב במצב תקין ולא לזלזל בגלל שזה לא מהכיס שלכם.

כמה דברים שעכשיו אני יודעת לעשות לבד
למדתי להוציא אוויר מצמיג.
למדתי להשתמש יותר טוב בפטיש אוויר.
למדתי בדיוק איך מתקנים פנצ’ר ונתנו לי כמה פעמים לשלוף ברגים מצמיגים 🙂
למדתי להכניס אזיקונים במהירות שיא!

כמה דברים מעניינים נוספים שיש לי להגיד

זאת הייתה חוויה מעניינת להגיע למקום עבודה לכמה ימים, לנסות ללמוד כמה שיותר, לעזור כמה שיותר ולנסות לא להפריע.
למדתי המון על נושא הצמיגים ואין לי ספק שמעכשיו גם אהיה יותר ערנית לכך וגם אכניס את הנושא החשוב הזה לסדנאות.

האם הייתי ממליצה למי שמחפש/ת עבודה לעבוד בפנצ’ריה?

מצד אחד זאת עבודה קשה מבחינה פיזית, אני לא סחבתי הרבה דברים כבדים ולא עבדתי ברצף 8 שעות ולכן לא התעייפתי אבל אין לי ספק שזאת עבודה קשה ומתישה.
מצד שני זאת עבודה מול אנשים, יש בה הרבה סיפוק ובאמת עוזרים לאנשים ודואגים לשמור על בטיחותם של הנהגים.
מי ששוקל לעבוד בתחום הייתי ממליצה לנסות לעבוד שבוע/ שבועיים בפנצ’ריה ורק אז להחליט אם בשבילו/ בשבילה ספציפית זה נוח ומתאים.

ועוד כמה מילים
בסדנת און-ליין של אוטול’ה אני מלמדת הכל כל תחזוקת הרכב הבסיסית, הכרות עם הנורות ברכב, החלפת גלגל, בדיקת שמן ומים, הנעה עם כבלים מילוי אוויר ועוד.
בשבועות הקרובים יעלה שיעור מפורט לפרטי פרטים על נושא הצמיגים. ניתן לרכוש את הקורס כרגע במחיר השקה מוזל ולאחר-מכן השיעור על הצמיגים כמובן יהיה פתוח לכל מי שנרשמה קודם לכן.
למידע על סדנת האון-ליין

 

עוד מידע על צמיגים, איך יודעים מתי יש להחליף צמיגים ואיך לשמור עלייהם – בפוסט הזה בבלוג

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן