חווית נסיעה בטויוטה לנדקרוזר 2018

לקחתי את הטויוטה לנדקורזר החדשה לנסיעת מבחן ל-5 ימים. היה וואוווו ווואווו ואני פה כדי לשתף את החוויה שלי מהרכב המושלם הזה!!

ראשית, אני חייבת לציין שזו פעם ראשונה שאני נוהגת ברכב גדול מסיבי וענק ובתחילה ממש חששתי מזה בסוף נהניתי כמו שלא נהניתי מעולם מנהיגה ברכב.

מכיוון שאני לא בקיאה ברכבים מהקטגוריה הזאת קחו בחשבון שהפוסט הזה לא יהיה סקירה על רכבים דומים ללנדקרוזר או השוואה של הרכב לדגמים של השנים האחרונות מהסיבה שאין לי אפשרות להשוות למשהו שלא נהגתי בו.
בפוסט אני מסכמת את חווית הנסיעה שלי, מספרת על היתרונות של הרכב מבחינתי ומה אהבתי בו.
הדגם שלקחתי הוא לנדקורזר לימיטד – דגם ארוך בנפח מנוע 2.8 ליטר טורבו. 177 כ”ס. 

ואחרי ההקדמה בואו נתחיל 🙂

גודל הרכב והחנייה:
ברגע הראשון שבאתי לקחת את הרכב מהחנייה של טויוטה אני מודה שהוא היה נראה לי ארוך וגדול וחששתי שיהיה לי קשה להתרגל לנהוג בו. לשמחתי טעיתי והתרגלתי אליו צ’יק צ’ק.
הרכב אומנם גבוה אך נותן תחושת ביטחון ויש משהו נחמד בליסוע בכביש ולהרגיש על הגובה מעל שאר הרכבים 🙂
מבחינת חנייה למרות הגובה הצלחתי לחנות די בקלות הודות למצלמה מצויינת ומדוייקת שמראה אזור כחול ואזור אדום וקל מאד להעזר בה ולחנות. כמובן שמדובר על רכב גדול שלא נכנס לכל חנייה אבל כשמוצאים חנייה מתאימה בגודל זה לא מסורבל לחנות איתו.

נוחות ישיבה:

אין ספק שהלנדקורזר רכב מפנק ונוח והישיבה בו בכסא הנהג הייתה נוחה מאד. לכסא יש מנגנון כיוון חשמלי שעובד גם כשהרכב עדיין לא מונע. לא אהבתי שהמושבים עשויים מחומר דמוי עור כי בקיץ עם שמלה קצרה/ מכנסיים קצרים זה לא נוח ונדבק לגוף אבל אני מניחה שאפשר להזמין את הרכב עם ריפוד אחר.

בכסא ליד הנהג הישיבה גם מאד נוחה ומרווחת, ביצעתי נסיון ואם מזיזים את המושב לאחור עדיין מי שיושב מאחור אם מדובר בילדים עדיין לא צריך להצטופף. כך שגם אם מישהו גבוה במיוחד וגדול יושב מקדימה ליד הנהג הוא יכול לשבת בנוחות ולא לכופף את הרגליים.
הספסל האחורי – הישיבה מאחור מרווחת מאד, ביקשתי מאנשים מבוגרים לשבת שם והם ישבו בנוחות ודיווחו שהמרווח לרגליים מצויין ולא צפוף.
תוספת מאד שימושית ומגניבה שבישיבה מאחור יש שליטה מלאה במזגן וזה כמובן נחוץ במיוחד בטיולים בתקופת הקיץ.

ישיבה של ילדים מאחור – הושבתי מאחור 2 ילדים על בוסטרים וילדה אחת על מושב בטיחות ולא נרשמה צפיפות חריגה.
מושב אחורי- בדגם שלקחתי ישנה אפשרות לפתוח 2 כסאות נוספים על חשבון תא המטען.

הפתיחה של המושבים האחוריים יחסית קלה ופשוטה והמושבים מרווחים. הושבתי שם ילדה קטנטונת בת 6 ולדעתי אפשר להושיב שם בקלות ילדים גם בני 10 בלי שיתלוננו על צפיפות.

בזמן הבדיקות איך לקפל את המושב התיישבה לי ילדה חמודה על הכסא 🙂

תא המטען ואחסון:
כיאה לרכב שטח תא המטען גדול ומרווח ומלא באפשרויות אחסון, כשפותחים את שני הכסאות האחוריים תא המטען נשאר מינימלי.
הפתיחה של תא המטען נעשית מהצד ולכן נוח מאד לפתוח אותו למרות שהרכב גדול וגבוה.
אם כבר מדברים על אחסון – הרכב מכיל אינספור מקומות אחסון, כמו למשל: בין שני המושבים הקדמיים יש תא ענק שיכול להכיל בקבוק ליטר וחצי או תיק קטן וגם תא קטן ושטוח עם מכסה שמתאים לטלפון, מטען או כבלים.
בנוסף יש ליד הדשבורד 2 תאים קטנים נפתחים שמתאימים למפתחות או טלפון נייד.

בודקות ביחד את גודל תא המטען. 🙂

נוחות נסיעה בכביש:
טוב… זה מטורף! אין לי מילה אחרת! נסעתי בשנים האחרונות בכמה עשרות רכבים ומעולם לא נסעתי ברכב כל כך נוח.
הנסיעה בכבישים בינעירוניים זורמת וחלקה, לא שומעים רעשים מהכביש למרות שבעקרון שמעתי שרכבי דיזל מרעישים יותר אבל הרכב היה שקט מאד.
מערכת בקרת השיוט מצויינת, ניתן להגדיר מהירות מקסימלית לנסיעה והמערכת אוטומטית מזהה אם יש רכב מקדימה ובולמת לבד למהירות הנדרשת.
יש ברכב גם מערכת לסטייה מנתיב, מערכת שמתריעה על כל דבר שרק אפשרי אך יחסית לרכבים אחרים הייהת לי תחושה שהמערכת מצפצפת כשצריך ולא מנדנדת סתם.

בנסיעה בתוך העיר על באמפרים לא מרגישים כמעט כלום. גם אם נסעתי יחסית מהר על באמפר (כמובן באזור לא מיושב) הוא לא הורגש כמעט. אין מה להגיד זה כיף גדול.
בדרך לגן של הבת שלי יש בורות מטורפים בכביש והנסיעה לגן הייתה חלקה ומהנה בצורה לא רגילה.

נסיעה בשטח:
נסעתי עם הרכב בימים שהוא היה אצלי אלפי קילומטרים בכל מיני תנאי שטח והיה נראה שפשוט כלום לא מזיז לו.
בורות הוא עובר בקלות, חולות, עליות, ירידות… באמת שניסיתי לאתגר אותו אבל הרגשתי שהוא צוחק עלי בחזרה שאני מנסה בכלל. כלום לא הזיז לו והוא עבר בקלות כל שטח שנסעתי בו.

מערכת טויוטה קונקט:
בכל הרכבים של טויוטה מהשנים האחרונות יש מערכת טויוטה קונקט שיש בה חוץ מוויז מובנה ופנגו גם אפשרות להתקשר למשטרה/ שירותי חירום וגם למוקד של טויטה שפתוח 24/7.

באחת הנסיעות שביצעתי עם הלנדקרוזר נדלקה לי נורה כתומה שלא הכרתי והייתה לפני נסיעה של עוד 50 ק”מ בכביש 6.
התקשרתי למוקד של טויוטה וממש התפעלתי מהשירות, הם ענו בתוך דקה, הסבירו לי בצורה ברורה ונגישה מה הבעיה ומה צריך לעשות. (זו הייתה נורה שמסמנת שצריך למלא תוסף אוראה כחול)

יש משהו מאד מרגיע בזה שאפשר תמיד ליצור קשר עם בן אנוש ולקבל עזרה בכל נושא.

יומיים אחרי זה לא הצלחתי להפעיל את הוויז אז התקשרתי שוב והם הסבירו לי איך לבצע איפוס, האיפוס לא עזר אז נאמר לי לכבות את הרכב ופה הגאונות של המערכת אני לא יודעת איך אבל השיחת טלפון לא התנתקה לא כשאיפסתי את המערכת ולא כשכיביתי את הרכב. זה פשוט מעולה שבמצבי חירום אם יש תקלה ומתקשרים לעזרה השיחה לא מתנתקת גם אם הרכב נכבה.

לסיכום:

הנסיעה ברכב הייתה חוויה בלתי נשכחת! הרכב נוח בטירוף יפה, מהנה ומושלם! מתאים למשפחות עם ילדים שאוהבות לטייל בשטח ורוצות רכב מפנק ומאובזר שטוב גם לעיר וגם לתנאי שטח.

המחיר מתחיל ב-299,000 עד 399,900 תלוי בדגם. המחירון המלא באתר טויוטה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן