נדלקה לי נורה ברכב – כל הנורות הנפוצות

נדלקה נורה ברכב? קודם כל נשמו זה רק אומר שהרכב רוצה לדבר איתכם ולהגיד לכם משהו. הנה המדריך המלא לכל הנורות הנפוצות.

רק משהו חשוב לפני שמתחילים, נורה צהובה אומרת שאפשר להמשיך בנסיעה אבל לבדוק מהי הבעיה. נורה אדומה ברוב המקרים יש צורך לעצור את הרכב ולכבות את המנוע.

נורת צ’ק אנג’ן

נורת צ'ק אנג'ן

הנורה הכי נפוצה שנדלקת היא נורת צ’ק אנג’ן, הנורה מתריעה על תקלה כלשהיא במנוע, זה יכול להיות חיישן לא תקין, צריכת דלק גבוהה ולעיתים מכסה דלק שנשאר פתוח.
אז מה לעשות? לגשת למוסך ולבדוק מה הבעיה. אין צורך לעצור אפשר להמשיך ליסוע ולהגיע בזמן שאפשר למוסך.
שימו לב: לא ניתן לעבור טסט אם הנורה דולקת.
עוד משהו חשוב: אם הנורה מהבהבת יתכן ומדובר על בעיה בפלאגים/ חוטי הצתה במקרה כזה יש לעצור בצד ולגרור את הרכב למוסך.
מי שקצת יותר מתמצא ניתן להשתמש בסורק תקלות ולבדוק כך מהי הבעיה.

נורת כרית אוויר

הנורה מצביעה על בעייה בכרית האוויר ברכב, מומלץ לגשת בהקדם למוסך לבדוק מה הבעיה כי במקרה של תאונה כרית האוויר לא תדלק.

נורת דלק

הנורה מצביע על מחסור בדלק, ברוב הרכבים ניתן ליסוע עוד בין 40-60 ק”מ כך שיש לתדלק אך יש אפשרות להמשיך בנסיעה.

נורת בקרת יציבות

הנורה דולקת במצב הבהוב כאשר הרכב מחליק. אם הנורה דולקת קבוע יש לבדוק את מערכת בקרת היציבות.

נורת ABS

הנורה מצביעה על בעיה במערכת ה-ABS יש לגשת למוסך ולבצע בדיקה.

נורת לחץ אוויר

נורת לחץ אוויר

הנורה מצביעה על לחץ אוויר לא תקין בצמיגים, יש למלא אוויר בצמיגים בהקדם, נסיעה עם לחץ אוויר לא תקין אינה מומלצת. ברכבים מסויימים לאחר מילוי האוויר יש לאפס את הנורה באמצעות כפתור, ברכבים מסויימים הנורה תדלוק בגלל מחסור באוויר בגלגל הרזרבי.

נורת אלטרנטור

נורת אלטרנטור

הנורה מצביעה על בעיה באלטרנטור (אלטרנטור: מטעין את המצבר בזמן הנסיעה- המצבר הוא בטריה והאלטרנטור טוען אותו כל הזמן)
במצב כזה תוכלו להמשיך ליסוע עד שהמצבר מתרוקן, אין צורך לעצור באותו רגע, סעו עד למוסך קרוב או עצרו במקום בטוח כמו תחנת דלק ולא סתם באמצע הכביש. לאחר מכן הזמינו גרר ותבקשו שיקחו את הרכב למוסך, אל תרכשו מצבר משירותי הדרך כי רוב הסיכוי שמדובר על תקלה באלטרנטור ולא במצבר.

נורת חום מנוע

נורת חום מנוע

 

הנורה מצביעה על כך שהרכב התחמם, עצרו את הרכב בצד באופן מידי (אי עצירה בזמן יכולה לגרום לנזק משמעותי למנוע) ניתן לבדוק אחרי העצירה מה מצב נוזל הקירור אך יש להמתין לפחות 20-30 דקות שהרכב יתקרר. במידה ויש נוזל קירור הזמינו גרר כי יתכן שהרכב יתחמם לא בגלל מחסור בנוזל קירור, במידה וחסר נוזל קירור ניתן למלא ולנסות להמשיך בנסיעה ולבדוק שהנורה לא נדלקת שוב. בעת מילוי נוזל קירור כמובן לבדוק שלא נשפך כל הנוזל שמילאתם, במצב כזה הזמינו גרר.

 


נורת לחץ שמן

נורת לחץ שמן

הנורה מצביעה על ירידה בלחץ השמן ברכב, עצרו את הרכב בצד ובדקו את מצב השמן, יתכן וחסר שמן ברכב ואם כן מלאו והמשיכו בנסיעה. אם יש מספיק שמן ברכב הזמינו גרר ובמוסך יבדקו מדוע נדלקה הנורה. נסיעה עם נורת לחץ שמן דולקת עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך למנוע.

נורת בלמים

נורת בלמים

הנורה יכולה להדלק מכמה סיבות: בלם היד אינו מורד (במקרה כזה יש להוריד אותו כמובן) או חוסר בנוזל בלמים (נוזל הבלמים אמור להשאר באותו מפלס אם יש מחסור בנוזל בלמים יש לפתור את הבעיה במוסך)
בכל מקרה שהנורה דולקת ולא מדובר על בלם יד שלא מורד יש לעצור בצד במהירות האפשרית ולהזמין גרר.

 

 

נדלקה לך נורה שלא מופיעה כאן? מוזמנ/ת לקבוצה “תשאלי מוסכניק/ית” בפייסבוק ונשמח לעזור לך בכל שאלה.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן