תחזוקת צמיגים – כמה דברים חשובים שכדאי לדעת

לפני כחצי שנה הלכתי לפנצ’ריה לבדוק את מצב הצמיגים. הם היו גמורים, למעשה אמרו לי לא לסוע עם האוטו יותר מ 80 קמ”ש כי הצמיגים כל כך שחוקים שבכל רגע הם פשוט היו עלולים להתפרק.

אז הכנתי מספר שאלות וביררתי את התשובות כדי שגם אתן תוכלנה לדעת איך להזהר ואיך לשמור על הצמיגים:

כל כמה זמן צריך להחליף צמיגים בדרך כלל?

בעיקרון יש להחליף כל 3-5 שנים, כמובן תלוי באופי השימוש, אבל זה הסטנדרט, צמיגים ספורטיבים נשחקים יותר מהר. אך צמיד רגיל יכול לשרוד כ 60,000-80,000 אלף קילומטר או כ-6 שנים,  אך כשרוכשים אותו לרוב הוא כבר שנה אחרי הייצור.

כדאי מאד לעשות רוטציה בין הצמיגים כלומר לעשות הרגל כל שנה לפני הטסט ללכת לצמיגיה ולהחליף בין הצמיגים האחוריים והקדמיים. זאת מכיוון והצמיגים הקדמיים נשחקים הרבה יותר ולכן אם פעם בשנה או כל 12,000 ק”מ מחליפים ביינהם השחיקה יותר איטית והצמיגים נשארים לאורך זמן.

אם אין לכן מושג מתי החלפתן בפעם האחרונה צמיגים, פשוט קפצו לפנצ’ריה שיבדקו מה שלום הצמיגים, ועד מתי הם יכולים לשרוד.

אבל אפשר לפני זה לבדוק באופן עצמאי מהתבוננות פשוטה על הצמיגים ועל עומק החריצים.

כך ניתן לבדוק באופן עצמאי אם הצמיג במצב תקין:

בצמיג חדש עומק החריצים הוא 8 מ”מ כאשר הצמיג שחוק לגמרי העובי של החריצים הוא 2 מ”מ אך כדאי להחליף כאשר עומק החריצים מתחת ל 3-5 מ”מ.

מה אפשר לעשות כדי לשמור על חיי הצמיגים?

קודם כל להקפיד לשמור על לחץ אוויר נכון ולמלא אוויר פעם בחודש  (תזכורת איך עושים את זה).

לקבוע הרגל פעם בשנה לפני הטסט לבדוק שהצמיגים תקינים.

להאיץ בעדינות וגם לבלום בעדינות.

לשמור מרחק כדי להמנע מבלימת פתע.

להמנע מלעלות על אבנים או מדרכות, ואם אין ברירה אז בזהירות!

כדאי לזכור הצמיגים זה אחד הדברים הכי משמעותיים מבחינת בטיחות הנסיעה ולכן כדאי לעשות כל מה שצריך כדי לשמור עלייהם תקינים.

מה לבדוק כשקונים צמיגים?

– כאשר קונים צמיג כדאי לבדוק מה תאריך הייצור שלו זה רשום על הגלגל רשום מספר למשל 10-14 זה אומר שהצמיד יוצר בשבוע ה 10 בשנת 2014.

כאשר חיפשתי בשביל כתיבת הפוסט פנצ’ריה כדי להעשיר את הידע מצאתי רשת של צמיגים שנקראת צ’ק אפ. (הם לא שילמו לי כדי שאכתוב את זה) יש להם באתר אפשרות לראות גלגל מקרוב ולהבין מה אומר כל סימון זה ממש מגניב. הנה קישור לאתר שלהם

-כמו בכל תחום כדאי קודם להשוות מחירים ניתן לעשות זאת בכל אתר הנה באתר של טייר קלאב  ישנו סימולטור שאפשר לפיו להתאים את הגלגל לסגנון הנהיגה ולקוטר הצמיג. ואם לא יודעים מה קוטר הצמיג רשום באתר היכן לחפש את זה.

– מקום אמין- המלצה שלי להחליף צמיגים במקום שסומכים עליו ולא במקום מפוקפק יש מקומות שאם קונים צמיגים יש אחריות על הצמיג וגם שירות של החלפת פנצ’רים והחלפת גלגל למשך כל הזמן שהצמיג אצלכן.

כדי לקבל עוד מידע, טיפים ועדכונים את מוזמנת להכניס כתובת מייל בקוביה בצד שמאל —>

מוזמנת גם לעקוב אחרי “אוטול’ה” בפייסבוק

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן