מתועלות הקורונה: צמצום ההוצאות על ביטוח רכב

על רקע המשבר הכספי הממשי בו רבים נמצאים עקב עניין ה”קורונה” והשלכותיו, אין ספק שאנחנו נמצאים בזמן שבו עולה חשיבותה של “הידוק החגורה”. עצמאים רבים במיוחד, חווים ירידה ניכרת בהכנסות ואף אבטלה. אם ההכנסות הצטמצמו, פונים באופן טבעי לצידו השני של המטבע – צמצום ההוצאות. במסגרת כיוון זה, רבים שמים לב לכך שהעלויות החודשיות של ביטוח הרכב, בהחלט אינן זניחות. מה ניתן לעשות בנידון?

הפסיקו לשלם ביטוח רכב

אוקיי, לא מדובר על להפסיק לגמרי, אלא לפחות למשך התקופה שבה הרכב מושבת עקב המצב. האם זה אפשרי? כעקרון, הקפאה (או “השבתה זמנית”) של ביטוח רכב אפשרית. ספציפית לגבי ביטוח החובה, אי אפשר להקפיא, אלא אם מדובר בביטוח שנעשה במסגרת התאגיד המנהל של המאגר לביטוח רכב חובה (אשר ידוע בשם “הפול”). לגבי הביטוח המקיף, הקפאה מאושרת בתנאים מסוימים, שאחד מהם (אשר רלבנטי לעניינינו) הוא שההשבתה היא לפחות ל-30 יום. במצב הדינאמי הנוכחי, 30 יום עשוי להיות יותר מדי. אפשר לבקש מחברת הביטוח לאשר השבתה לזמן קצר יותר. נשאלת השאלה – אם נקפיא, מה לגבי הכיסוי הביטוחי למקרה גניבה (סיכון שדווקא התגבר בעקבות המצב)? התשובה היא, שניתן להקפיא רכיבי ביטוח באופן סלקטיבי – למשל להקפיא את הכיסוי למקרי תאונה וביטוח צד ג’ ולהשאיר את הכיסוי למקרי גניבה. כדאי לקחת בחשבון, שמאחר שרכיבים אלה הם רק חלק קטן מעלות הביטוח, החיסכון יהיה בהתאם. מה אם בפוליסה לא מוזכרת אפשרות של הקפאה? רשות שוק ההון אישרה לחברות הביטוח לאשר הקפאה למרות זאת (עקב המצב).

בידקו מה מציעות חברות הביטוח

כדאי לבדוק מה מציעות חברות הביטוח שבהן אתם מבטחים כעת את הרכב. לחלקן עדכונים חשובים והצעות חדשות, בעקבות משבר הקורונה. חברות ביטוח שונות מאפשרות ללקוחותיהן המחויבים בבידוד בית, להימנע משימוש ברכב ולא לשלם את ביטוח הרכב כלל. כמו כן, כדאי לבדוק מה מוצע בכלל בשוק הביטוח לאור המצב.

השוו ביטוחים

השוואת ביטוחים הוא תהליך מורכב שדורש זמן ולכן רבים נמנעים ממנו, מעבר לעובדה שלא מחבבים לעסוק בנושא הטכני והמסובך הזה. אבל הקורונה שלקחה מאיתנו פרנסה, נתנה לנו זמן פנוי. אז לא תהפכו לימונים ללימונדה? לא. אין כסף בלימונדה. עדיף להשקיע את הזמן בהשוואת ביטוחים. וזה אפילו לא מסובך מדי. השוואת מחירים דרך אתר WOBI תכניס אתכם לעניינים במהירות ותאפשר לנצל את הזמן שעומד לרשותכם באופן מיטבי. טיפ שימושי: קילומטרז’ נמוך הוא פרמטר שיכול להוזיל משמעותית את מחירי הביטוח בחברות מסוימות – דרך וובי ניתן להכניס את הקילומטרז’ כחלק משיקולי ההשוואה. ועוד אחד: לא הזזתם את הרכב ונגמר המצבר? בוובי ניתן להכניס להשוואה כיסוי גרירה ושירותי כביש, כדי לדאוג שתוכלו להגיע לכל מקום שצריך.

עברו לביטוח גמיש יותר

עוד כיוון חסכון מעניין, הוא האפשרות לעבור לביטוח רכב שבו התשלום תלוי בהיקף הנסיעה. עם ביטוח כזה, היקף נסיעות נמוך (“נסועה נמוכה”) מתבטא בתשלום נמוך יותר. גם אם ברשותכם כמה רכבים והשימוש המצומצם מתבטא רק באחד מהם, עדיין משתלם לשקול אופציה כזו.

התעדכנו בחדשות הביטוח

חברות הביטוח מבטחות סיכונים. כאשר עושים ביטוח רכב, הן מבטחות בפני הסיכונים לרכב – סיכונים שהצטמצמו ברובם בתקופת הקורונה. זאת, מאחר שהשימוש ברכבים הצטמצם משמעותית – על ידי אנשים פרטיים כמו גם עסקים. ואכן, חברות הביטוח נהנות כעת סך הכל מירידה דרסטית בהיקף התביעות (אם כי במקביל, הן גם נפגעות מירידה בהיקף ההכנסות, כמו עסקים רבים אחרים).

במשך שבועיים בחודש מרץ, כבר זוהתה ירידה של 80% בהיקף תאונות הדרכים. על רקע המצב הדינאמי, כדאי מאוד לעקוב אחר החדשות בתחום ביטוח הרכב, לאיתור הזדמנויות חסכון חדשות שייפתחו. לדוגמא: לראות בעתיד הקרוב כיצד יתפתח עניין התביעה הייצוגית, שהוגשה לאחרונה נגד 12 מחברות הביטוח בנושא עלויות ביטוח הרכב בזמן הקורונה. גם רשות שוק ההון שוקלת עדכון תעריפים בביטוח הרכב – מה לבסוף יוחלט? בתקופת התאוששות המשק ההדרגתית שצפויה, גם חברות הביטוח ינסו להתאושש – האם הדבר יתבטא בהצעות אטרקטיביות חדשות? כדאי לעקוב.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן