תקלות הרכב האופייניות ביותר לחורף

גשמי זלעפות, רוחות שסוחפות, רטיבות שחודרת לפנסים- אלו דברים שאותי, ואת המכונית שלי, מבאסים. מהן תקלות הרכב הנפוצות ביותר לרכבכן בחורף?

שולי הזלקורן

אין דרך לעקוף את זה, החורף פה ויקח זמן עד בוא האביב. הקייטנות נשכחו, אבק הדרכים הצטבר במגבים והגיעה העת להכין את המכונית לעונה הרטובה. לצד כמה בדיקות שנפרט תכף, אנחנו ממליצות להחזיק ברכב ערכת חירום שכוללת אפוד זוהר, משולש אזהרה, נורות חלופיות לכלל הפנסים, כבלי התנעה, מגבה ומעיל גשם/רוח מתקפל.

בתא הכפפות כמובן אנחנו מחזיקות גם כפפות עבודה, פנס, מסמכי ביטוח מקיף בתוקף לצד פנקס עם טלפונים חשובים לשעת חירום, כמו של חברת הביטוח, ולנסיעות ארוכות כדאי לצרף גם מטען-נייד לנייד למקרה שניתקע בשום מקום עם מצבר ששבק.

אל תשאלי מה ישלח אותך החורף למוסך, בקרי בו לטובת ביקורת קצרה לפני שיעלה הצורך. לא בטוחה מה צריך לבדוק? אלו התקלות הנפוצות ביותר במכוניות.

צמיגים

אחד הפנצ׳רים השכיחים ביותר בחורף קשור לצמיגים. צמיג שחוק עלול למנוע ממך לבצע בלימה בטוחה בכביש רטוב, בנוסף יכולים סדקים בדופן הצמיג כמו גם קילופים או שחיקה בחריצים להעיד על צמיג תקול. המומחיות ממליצות על החלפת צמיג מדי ארבע שנים או אחרי שהוא צבר קילומטראז׳ של 60-70 אלף ק״מ. אנחנו ממליצות לבדוק את תקינותן לפני תחילת החורף (ושוב בסופו), ולהקפיד על בדיקת אוויר חודשית. ככל שזה נוגע לצמיגים ולנהיגת חורף בכלל, עדיף להתרענן בכללים ובסימני האזהרה, לנהיגת חורף בטוחה.

בלמים

לוחצת על דווושת הבלם ובמכונית נשמעת חריקה ומתפשט ריח חריף? התחושה הכללית היא שאת דורכת על דוושה ״ספוגית״ מהרגיל? סיכוי גבוה שמערכת הבלמים תקולה. אל תדחי את הטיפול במערכת, היא חיונית לנהיגה בטוחה ולשמירה על חייך.

מגבים ומתזים

זוכרות שהיה קיץ לפני רגע? בזמן שנהנתן מהשמש הים-תיכונית ודהרתן להנאתכם בג׳בלאות מאובקות – המגבים שלכן התייבשו ואיבדו את החיבור הצמוד לשמשה – עד למצב בו גריפת המים מהשמשה בלתי אפשרית. אנחנו ממליצות להחליף מגבים יבשים ומעוותים בהקדם ועל הדרך לבדוק את מצב מתזי המים.

מצבר

קר לך? למצבר שלך קר יותר: ככל שיורדות המעלות קשה ההתנעה על מצבר המכונית, וכשאת מוסיפה למשוואה את הגידול בצמיגיות השמן את יכולה למצוא את עצמך עם רכב מושבת. אנחנו ממליצות לבצע בדיקת מתח קלה למצבר במוסך ואם את כבר שם בקשי שיבדקו שכל החיבורים החשמליים במצב נאות.

מיזוג

חשיבותה של מערכת המיזוג בחורף אינה פחותה מימי הקיץ וכדאי לך לוודא היא מתפקדת כמצופה. מערכת מיזוג תקולה לא תאפשר לך להפשיר אדים ולנסוע בבטחה, ואת גם עלולה למצוא את עצמך נוהגת ברכב צונן. בדקי שבפתיח האוורור לא הצטברו עלים ואם את מעין אלזה שלא סובלת מהקור – הפעילי מדי פעם את החימום בכל זאת, כדי להימנע מהצטברות בקטריות ושאר מיקרובים מזיקים.

פנסים

גשמי הברכה שממלאים את הכנרת מוצאים את דרכם גם לתוך פנסי הרכב ובמקרה הזה מדובר בקללה שעלולה לגרום לקצר חשמלי. כדאי שתבדקי שכל הפנסים אטומים היטב בגומיותיהם ושעדשותיהם נקיות, שקופות ולא דהו במהלך הקיץ.

מערכת המתלים וההיגוי

מכונית שבה מערכת המתלים וההיגוי לא מאוזנת עלולה לשחוק את הצמיגים ולהקשות על אחיזה בטוחה בדרכים. את הבדיקה תוכלי לבצע במוסך במסגרת בדיקת החורף.

נסיעה נעימה ובטוחה.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן