תוצאות סקר: הרכב האמין ביותר

100 בעלי מוסכים המדורגים באתר מידרג המליצו על הרכב האמין ביותר

אתר מידרג ערך דירוג של רכבים מומלצים ושאל מאה בעלי מוסכים המדורגים באתר מהו הרכב האמין והמומלץ ביותר.

ישראלים אלופים בהמלצות ולכל אחד יש חוות דעת על כל דבר. אבל בעלי המוסכים פוגשים אלפי רכבים בשנה ונתקלים בתקלות שונות, ולכן יכולים לזהות אילו רכבים מגיעים למוסך בתדירות גבוהה עקב תקלות ואילו נכנסים רק לצורך טיפולים שגרתיים.

כך בדקנו

הפרמטר המרכזי שהתמקדנו בו הוא אמינות הרכב כלומר, רכב שבו מספר התקלות הכי מועט, וגם כשיש בו תקלות הן לא משמעותיות או יקרות לתיקון. פרמטרים אחרים כמו נוחות נסיעה, חיסכון בדלק וכולא נלקחו בחשבון, כי אלו דברים סובייקטיבים שמשתנים מאדם לאדם. לעומת זאת, תדירות של תקלות ואמינות אלו דברים שמוכנס יקים ידעו להעיד עליהם.

בעלי המוסכים נשאלו 6 שאלות:

  • מיהם לדעתך שלושת יצרני הרכב האמינים ביותר לרכבים משפחתיים אוטומטיים? בעדיפות ראשונה, שנייה ושלישית.
  • אם אני רוצה לקנות רכב משפחתי אוטומטי, 1600, שנת 2012, איזה רכב הוא האמין ביותר בעיניך מתוך הרכבים הבאים*: מאזדה 3, יונדאי i30/i35, פורד פוקוס, סקודה אוקטביה, טויוטה קורולה, רנו פלואנס, קיה פורטה?
  • אם אני רוצה לקנות רכב מיני, שנת 2012. איזה רכב הוא האמין ביותר בעיניך מתוך הרכבים הבאים: קיה פיקנטו, סוזוקי אלטו, יונדאי i10, פיגו 107, סוזוקי ספלאש, שברולט ספארק, טויוטה אייגו?
  • אם אני רוצה לקנות רכב סופר מיני, שנת 2012. איזה רכב הוא האמין ביותר בעיניך מתוך הרכבים הבאים: יונדאיי i20, טויוטה יאריס, ניסאן מיקרה, סוזוקי סוויפט, סקודה פאביה, סיאט איביזה, פולקסווגן פולו?
  • על איזה רכבים לא היית ממליץ מבחינת אמינות?
  • באופן כללי, איזה רכבים אמינים יותריפנים, אירופאים, קוריאניים, אמריקאים?

חשוב לציין כי נמנענו מלשאול מוסכי יבואן, שעלולים להיות בעלי הטיה כלפי רכבים מסוימים, וכי לא שאלנו על רכבי יוקרה.

*המוסכים נשאלו על רכבים ממודל 2012 היות ואלו רכבים שזמן ההימצאות שלהם על הכביש מספיק כדי לגבש דעה מקצועית לגביהם.

מיהו יצרן הרכב האמין ביותר?

תרשים: יצרן הרכב האמין ביותר בעדיפות ראשונה

תרשים: יצרן הרכב האמין ביותר בעדיפות ראשונה עלידי בעלי המוסכים– מקור: אתר מידרג 2018

59% מבעלי המוסכים שהשתתפו בדירוג המליצו על טויוטה כיצרן הרכב האמין ביותר

מרבית המוסכים, בפער נרחב, אמרו על טויטה כי הוא יצרן הרכב האמין ביותר – כזה שהרכבים שלו לא מרבים לבלות במוסך והם מחזיקים על הכביש לאורך שנים רבות.

דודו, בעל מוסך המדורג באתר מידרג בציון 9.6 במידרג אמר: “אני רואה פה במוסך מתי הטויוטות מגיעות ומה התיקונים שלהן, וזה בעיקר לצורך שגרת טיפולים. גם כשיש תקלות, זה לא תקלות שאני אומר וואו, מה זה?'”.

אלירן, בעל מוסך המדורג בציון 9.6 הוסיף: “אין בכלל שאלה. טויוטה זה מספר אחד בעולם והיא מספר אחד ברכבים היפנים. זה יצרן אמין מאוד שפחות רואה מוסך באופן משמעותי ביחס ליצרנים האחרים.”

שאול, בעל מוסך המדורג בציון 9.3 ציין: “הטויוטה הכי אמינים, הם לא רואים מוסך ונכנסים רק כשהם צריכים סדרת טיפולים. הם מחזיקים מעמד לאורך שנים בצורה טובה ולעומת היצרנים האחרים הם אלה שהכי פחות נכנסים למוסך.”

בעדיפות השנייה נבחרה מאזדה כיצרן האמין, על ידי 22% מהמוסכים, ובעדיפות השלישית היצרן האמין הוא יונדאי, שנבחר על ידי 34% מהמוסכים.

טויוטה קורולה המשפחתית האמינה ביותר

כשהגענו למשפחתית, ביקשנו מהמוסכים לבחור רכב אחד בלבד מתוך רשימת הרכבים, שהוא בעיניהם האמין ביותר. כאן לא ביקשנו עדיפויות אלא את הרכב האחד והיחיד שיהיה הכי אמין בשביל המשפחה שלנו. גם בקטגוריה הזאת מנצחת שוב הטויוטה, ובפער משמעותי ביותר: 72% מהמדרגים ציינו כי טויוטה קורולה הוא הרכב המשפחתי האמין ביותר.

הנה מה שאמרו לנו בעלי המוסכים:

יוחנן, בעל מוסך המדורג בציון 9.2: “ זה רכב מאוד אמין, המערכות שלו אמינות. גם כשהוא מגיע למוסך התיקונים שלו קטנים, והחלקים שלו מבחינת איכות גבוהים הרבה יותר משאר הרכבים, זה פשוט רכב שפחות מתקלקל.”

עודד, בעל מוסך המדורג בציון 9.4 :”טויוטה קורולה נכנס למוסך רק בשביל הטיפולים. אנשים שמחפשים ריגוש מוזמנים ללכת על הגרמניות, אבל אלו שמחפשים רכב אמין, בלי הרבה בלאגנים, רכב שכשנכנסים איתו למוסך מקבלים חשבון רק על החלפת פילטרים ושמנים – שילכו על הטויוטה קורולה.”

שאול מוסיף: “טויוטה קורולה הוא הרכב הכי אמין שיש, מספר אחד הרכב הזה, באמת, מספר אחד. אני לא מוסך של חברה ואני אומר לך: טויוטה, טויוטה, ועוד פעם טויוטה. אני רואה מה מגיע אליי למוסך ועל איזה תקלות, ובמי צריך לטפל יותר. הטויוטה לא רואה מוסך.”

למקום השני בפער ניכר הגיעה מכונית המאזדה 3 עם 14% מוסכים שציינו אותה כאמינה ביותר, ולאחריה יונדאי i30/i35 עם 8% מהמוסכים.

מיהי המכונית המשפחתית האמינה ביותר?

תרשים: המשפחתית הכי אמינה

תרשים: המכונית המשפחתית המומלצת ביותר על ידי בעלי המוסכים – מקור: אתר מידרג 2018

במקום הראשון בקטגוריית המיני האמינה ביותר : קיה פיקנטו

הקיה כבשה את השוק הישראלי בסערה, ונראה שבקטגוריית רכבי המיני יש לכך סיבה טובה: 40% מהמוסכים בחרו בקיה פיקנטו כרכב האמין ביותר בקטגוריית המיני. המוסכים אמרו עליה שהיא לוקחת את כולם באמינות“, “נותנת תועלת טובה מול העלות שלה“, “אין איתה בעיות מיוחדות במוסך“, “היא גם אמינה וגם הולכת טוב בשוק“, ופיקנטו חד משמעית, זה אחלה אוטו: הוא אמין מאוד ויש לו 7 שנים אחריות מהחברה.”

אחרי הפיקנטו נמצאות במקום צמוד הטויוטה אייגו, עם 22% מקולות המוסכים, והסוזוקי ספלאש, עם 21% מהקולות.

טויוטה אייגו לוקחת את כולן, בלי להתבייש אני אומר.” רפי, מוסך המדורג בציון 9.1.

הטויוטות טובות בכל הדגמים“, הוסיף טל, בעל מוסך המדורג בציון 9.3, “אני רואה גם במוסך אצל הלקוחות שלי מי בא לטיפול ומי בא לתיקונים, בטויוטה אייגו אין תקלות.”

מהניסיון שלי“, אמר אבי, מוסך המדורג בציון 9.3 באתר מידרג, ” הסוזוקי ספלאש מצוינת ולא רואה מוסך“.

הסוזוקי ספלאש הוא רכב אמין“, הוסיף ולנטין, מוסך המדורג בציון 9.3 באתר מידרג, “בכלל, סוזוקי הוא רכב עם אפס תקלות“.

מיהי מכונית המיני האמינה ביותר?

תרשים: המיני הכי אמינה

תרשים: רכב המיני המומלץ ביותר על ידי בעלי המוסכים – מקור: אתר מידרג 2018

הסופר מיני האמינה ביותר: טויוטה יאריס

עוד לא הספקנו להתגעגע לטויוטה והנה היא שוב מובילה את הטבלה, הפעם בקטגוריית הסופר מיני. רכבי הסופר מיני הצטרפו לשוק הרכב מיד אחרי המיני, והפכו לאהובות על הישראלים לא פחות. רכבי הסופר מיני גדולים מרכבי המיני, גם בגודלם הפיזי וגם בתא המטען ונפח המנוע –  ברכבי המיני הוא נע בין 1-1.2 ליטר ואילו ברכבי הסופר מיני הוא נע בין 1.2-1.4 ליטר.

פעם נוספת, כשמדובר בטויוטה היא צועדת בראש בפער משמעותי מהרכבים האחרים ברשימה, עם 62% אחוז מהמוסכים שהשתתפו בדירוג. אז מה היה להם להגיד על היאריס?

ולנטין: “חד משמעית טויוטה יאריס. זה אוטו ממש טוב ואמין, וזה שהוא לא נוטה להתקלקל זה דווקא לא טוב לנו המוסכניקים!”

אני הולך עם הניסיון“, אמר לנו דודו. “אני מכיר את הרכבים האלה ממש טוב, הם רכבים אמינים וטובים מאוד, וגם רמת הבטיחות שלהם נחשבת גבוהה מאוד.”

פרי, בעל מוסך המדורג בציון 9.3 ציין: ” מה שצריך ברכב זה שהוא יהיה אמין, והיאריס נותן את זה, הוא באמת הרכב הכי טוב, הכי אמין, לא רואה הרבה מוסך חוץ מטיפול פעם בשנה.”

המדד שלי לאמינות זה כמות הביקורים במוסך“, הוסיף מאיר, מוסך המדורג בציון 9.7, “והטויוטה יאריס זה רכב שלא רואה מוסך“.

והיו עוד כמה שהוסיפו: “ברור שיאריס אין בכלל שאלה בעניין“, “אפס תקלות יש לרכב הזה“, “טויוטה זה טויוטה אין מה לעשות, הם פשוט אמינים“.

במקום השני אחרי הטויוטה יאריס בחרו 16% מהמוסכים בסוזוקי סוויפט, ו-11% מהם בחרו ביונדאי i20.

 

מיהי מכונית הסופר מיני האמינה ביותר?

תרשים: הסופר מיני הכי אמינה

תרשים: רכב הסופר מיני המומלץ ביותר על ידי בעלי המוסכים – מקור: אתר מידרג 2018

לא תמיד האפשרויות הכי מומלצות עומדות בפנינו למכירה, ולפעמים צריך לעבוד בדרך השלילה. בדיוק בגלל זה שאלנו את בעלי המוסכים לאיזה רכב לא כדאי להתקרב, כלומר – איזה רכב הכי פחות אמין, מבלה הרבה במוסך ונוטה להתקלקל. מרבית המוסכים ציינו כי יצרניות הרכב הצרפתיותפיגו, סיטרואן ורנו, בכללן, לא אמינות, הרכבים שלהן נוטים להתקלקל בתדירות גבוהה ועלות החלקים שלהם יקרה. לבעלי המוסכים היה הרבה מה להגיד על הרכבים הללו, והנה חלק מהדברים שאמרו לנו:

יוחאי, מוסך בעל 278 חוות דעת באתר מידרג: “המכוניות הצרפתיות: פיגו, סיטרואן ורנו, הם רכבים סופר נוחים וסופר מפנקים עם חווית נהיגה מעולה בשנה הראשונה והשנייה. אחר כך החוויה היחידה שיש היא חווית מוסך. אלו רכבים עם הרבה מאוד תקלות, ותקלות שלרוב עולות לא מעט.”

סמי, מוסך בעל 267 חוות דעת לא להתקרב לצרפתיות. רנו, פיגו סיטרואן. רכבים עם הרבה תקלות, וירידת ערך מטורפת. פשוט רכב לא אמין. זה נכון גם לגבי הרכבים החדשים, הפרסומת שלהם היא רכב שלא רואה מוסך, שמענו, הם לא יוצאים מהמוסך אולי.”

גיא, מוסך בעל 264 חוות דעת: “כל לקוח שבא אליי אני אומר לו: אל תיגע בצרפתיות, זה מזבלה. זבל של מכוניות. רנו, פיגו וסיטרואן. אם הייתי אחראי על היבוא במדינה, לא הייתי מכניס את המכוניות האלה.”

יוסי, מוסך עם 189 חוות דעת באתר מידרג: היצרנים הצרפתים מוציאים את הרכבים לכביש אבל אין להם בקרת איכות כמו שצריך, ויש הרבה בעיות עם החלקים שלהם. החלקים שלהם גם מאוד יקרים והאיכות שלהם לא טובה. הפיגו, הרנו והסיטרואן זה מחלה אחת גדולה, הרבה כאב ראש למוסך. לפי דעתי, מי שקונה אותם ישרוד איתם רק בתקופת האחריות אבל אחר כך יזרוק כסף על טיפולים במוסך.”

עמית, מוסך בעל 146 חוות דעת: לא להתקרב לרנו, סיטרואן ופיגו. אנשים קונים אוטו יחסית בזול ואז משלמים ביוקר במוסך. גם הרכבים החדשים, הם משווקים אותם כלא רואה מוסך“, אבל רואה, רואה וחצי. אולי מבחוץ הם לא רואים את המוסך, כי הם כל הזמן בפנים.”

אלירן, מוסך בעל 106 חוות דעת הצרפתיות לא שוות כלום, עולות שקל וחצי ואת חלקן אני אפילו מפחד לקבל אלי למוסך, יש להן במוסך תור כמו לאורטופד כי יש להן תקלות מפה ועד מחרתיים.”

חשוב לציין את אורן, בעל מוסך בציון 9 באתר מידרג, שהפתיע, ובניגוד לרוב בעלי המוסכים דווקא טען שיצרניות הרכב הצרפתיות הן הרכב האמינות ביותר, וכך הוא הסביר: “אני מהנדס רכב ובעל שלושה רכבים, ואני יכול להעיד שהם הכי אמינים. אני עושה גם סטטיסטיקה גדולה מאוד ובה אני בודק את הכניסה של רכבים למוסך, ובין כלל הרכבים האירופאים הם נכנסים הכי מעט. נכון שהם רכבים לא טכנולוגיים, והם קשים ומורכבים יותר לטיפול, אבל דווקא בגלל זה מוסכים אחרים לא רוצים לטפל בהם, אז הם בכלל לא מכירים את הרכבים האלה! אלו רכבים אמינים מאוד.”

לאיזה רכב לא כדאי להתקרב?

תרשים: הרכב הכי לא מומלץ

תרשים: הרכב הכי לא מומלץ על ידי בעלי המוסכים – מקור: אתר מידרג 2018

יפן – תוצרת הרכבים האמינה ביותר

התוצרת הצרפתית בהחלט לא אהובה על המוסכים הישראלים, אבל איזו תוצרת כן? השאלה האחרונה ששאלנו את בעלי המוסכים היא: באופן כללי, אילו רכבים הם הכי אמינים: אירופאים, אמריקאים, קוריאניים או יפנים?

גם כאן לא הייתה התלבטות ותשובת המוסכים הייתה חד משמעית: 90% מהם ציינו כי הרכבים מהתוצרת היפנית הם הרכבים האמינים ביותר. חשוב להוסיף כי רבים אמרו שהרכבים הקוריאניים עשו קפיצת מדרגה משמעותית וברמת האיכות והאמינות הם מתקרבים לרכבים יפנים. הרכבים האמריקאים לא קיבלו אפילו קול אחד.

היפנים הכי אמינים“, אמר ניב, בעל מוסך בעל 376 חוות דעת. “הם נורא פשוטים לעבודה, נורא פשוטים מבחינת הטכנולוגיה, לא מחפשים לסבך דברים. הטכנולוגיות שלהם פשוט מוצלחות.”

יוחאי, מוסך עם 372 חוות דעת הוסיף: “חד משמעית הרכבים היפנים. הקוריאניים היום כבר מאוד מתקרבים באמינות שלהם ליפנים, אבל שם יש קבוצות: יונדאי וקיה האמינים, וקבוצת שברולט קוריאה שדווקא פחות אמינים. היפנים רובם ככולם אמינים טויוטה, מאזדה, מיצובישי, סובארו, ניסאן, כל אלה רכבים אמינים, והם שומרים על הערך שלהם ביחס לשוק.”

היפנים חד משמעית. המכוניות הסטנדרטיות שלהם זה מכוניות שכולם אוהבים, מה שטוב בהן זה האמינות. הישראלי הממוצע מחפש זול, טוב, עכשיו ומיד, והרכבים היפנים עונים על זה.” אמר דודו, מוסך בעל 168 חוות דעת באתר מידרג.

תרשים: תוצרת הרכב הכי אמינה – מקור: אתר מידרג 2018

אתר מידרג www.midrag.co.il מדרג בעלי מקצוע כבר משנת 2003, וצבר עד היום יותר מ-530,000 חוות דעת על בעלי מקצוע ב-70 תחומים שונים. המידע זמין באפליקציה לאנדרואיד או לאייפון ובאתר.

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן