אוהבת לשמוע מוזיקה בקולי קולות ברכב? טיפים איך לשדרג את מערכת השמע ברכב

מי לא אוהבת להגביר את מדונה או אחד הגסטינים לפעמים כדי להקל על האימה מפקק אימתני, או סתם כדי לשמוע טוב יותר את התחזית. מסתבר ששיפצור מערכת השמע שלך זה לא כזה ביג דיל, אז תקשיבי טוב..

שולי הזלקורן

בכל פעם שאני נמצאת בדרכים לבד אני מאזינה למוזיקה – בהליכה, בנהיגה, ובאירועים יוצאי דופן הכוללים פעילות גופנית, תמיד משהו מתנגן ברקע בקצב ובמזג הנכון. לפני מיליון שנה, כשהורשתי לנהוג באלפא רומיאו של ההורים שלא המזגן, לא הרדיו ואפילו לא הקלאצ׳ תפקדו כמו בשנת יציאתם מהמפעל ב-1986. אז פתחתי חלונות, הרמתי אמברקס בפקקי היציאות באיילון כדי לבצע זינוק בעליה כל רמזור מחדש והבאתי טרנזיסטור בטריות, בחיי.

אבל בשנת 2018 עומדות הרבה יותר אפשרויות בפני מי ש״הרדיו״ במכונית שלה כבר לא מספק את העבודה, ומי שמעוניינת בגרסת חדרקולנוע בקופסת הפח שלה, יכולה להשתדרג עד לכדי משענות עם מסכים מובנים, שיציגו לנוסעים במושב האחורי סרטים מצויירים או סרטי אימה, לפי הטעם והגיל.

התכנסנו כדי לדבר על מוזיקה, סאונד ועל מה צריך לקחת בחשבון כשעושות את זה בעצמנו, או עם עזרה חלקית. רכישת מערכות מולטימדיה, רמקולים וציוד הגברה היא לא עסק זול, אבל אפשר להקטין עלויות ברכישת ציוד מיד שניה. בנוסף – כיוון שתוספות שמותקנות ברכב ואינן כלולות במפרט המקורי שלו אינן מכוסות בפוליסת ביטוח מקיף לרכב, מבחינתי זה תמריץ אף יותר טוב לרכוש משהו משומש, כדי שאם יקרה הגרוע ביותר בהקשר הזה, תמיד אוכל להתנחם בעובדה שלא אני קרעתי את הניילונים מהאריזה החדשה (כי יכולתי להפסיד הרבה יותר כסף), ושאין מה לעשות, sometimes shit just happen.

אם את במקרה רוכשת מכונית חדשה ובה מערכות מולטימדיה מובנות, תוכלי לבדוק בנוגע לאפשרות ועלות הכיסוי של החלק הזה בכל השוואת ביטוח מקיף אונליין שתבצעי ברשת.

רשימת קניות

מערכת מולטימדיה/ רדיו דיסק

רמקולים

מגבר/ סאב וופר

יריעות אטומות וגומי

לשדרוג מערכת השמע ברכב אין הרבה גבולות, זו בעיקר שאלה של תקציב. כל אחד מהפריטים ברשימת הקניות הנל יכול להישאר מחוץ לזו שלכן, ואפשר גם לבצע את השדרוג בכמה פעימות.

בבחירה בין מערכת מולטימדיה לרדיו דיסק, אני מהמסורתיים ומעדיפה רדיו דיסק שווה. את הדרך אני בדרך כלל יודעת, ולא נעזרת באפליקציות ניווט, ומה שבאמת משנה לי זה איכות המוזיקה. אבל, מערכות מולטימדיה בהחלט יכולות לשדרג את חוויית הנהיגה לרבות מאיתנו, חלק בוודאי יוכלו להפנט באמצעותן ילדים מלאי אנרגיה. מה שלא תבחרו, בדקו שאפשרויות החיבור מתאימות לכן – בלוטות׳ לכל הפחות – ושהמוצר עצמו מתאים פיזית למכונית שלכן.

בכל הנוגע להחלפת רמקולים, מה שחשוב לבדוק לפני הקניה, זה שהם בדיוק באותו הגודל, אחרת זה פשוט לא יקרה. רמקולים לרכב נחלקים לשני סוגים עיקריים, רגילים – כשמם כן הם, וקומפוננט – טובים ויקרים מהם.

מגבר חיצוני משמש כמשדרגעל לניגוני מערכת השמע, ויש רק שני דברים שצריך לקחת בחשבון. הראשון, האם המערכת המקורית (או החדשה) יכולה להתחבר למגבר חיצוני, או שצריך למצוא דרך לחבר בין החלקים – לא משימה בלתי אפשרית, אבל קצת יותר מורכבת. הדבר השני הוא מקום להניח את המגבר עצמו, ברוב המקרים תא המטען יכול לעשות את העבודה.

מי שמעדיפה את הרמקולים שלה בקול הבס, צריכה גם לבדוק את נושא החיבורים, וביתר שאת את נושא האחסון – כמה שהוא משפר צלילים בתדרים נמוכים, ככה הוא זקוק ליותר ספייס ברכב.

ברשימה נותרו יריעות אטומות וגומי, לכאורה ללא הקשר אסוציאטיבי ברור, אבל בפועל מדובר בשדרוג פשוט וזול בהרבה מכל מה שקראתן עד כה. בעזרת שני הפריטים הללו תוכלו לבצע איטום בחלל הדלת הפנימי, ולהשיג בעזרתו איכות סאונד משופרת.

מכאן לא נותר עוד הרבה לעשות, מקסימום לדאוג לרשימות שירים מותאמות לכל מצב רוח, מזג אוויר וסוג של פקק. נסיעה בטוחה וכמובן מהנה.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן