מאות נפגעים מידי שנה בעצירה בשוליים: איך לעצור נכון ובזהירות

השבוע שוב זה קרה, אישה כבת 30 עצרה בצד הדרך בעקבות תקלה ברכב והמתינה לעזרה, כעבור כמה דקות היא נדרסה על ידי משאית שעברה בסמוך. איך לעצור נכון בשוליים ולשמור על החיים שלנו.

למי זה לא קרה? יש תקלה ברכב ועוצרים בשוליים כדי לנסות לפתור את הבעיה, להמתין לגרר או לעזרה.

לפי נתוני אור ירוק בצורה כזו נפגעים מאות אנשים בשנה. חשוב להבין ששולי הדרך הם מקום מסוכן מאד להולכי רגל, העצירה בשוליים חייבת להיות בזהירות רבה ועדיף להמנע מעצירה כמה שאפשר.

עצירה בשוליים
עצירה בשוליים

אם אין ברירה ועצרת יש להקפיד על מספר כללים מצילי חיים:

אם יש בשולי הדרך מפרצים כמובן שעדיף לעצרו במפרץ.

במידה ועצרתם עקב תקלה או פנצ’ר אפשר תמיד להתקשר למשטרה למוקד 100 וניידת תגיע לחסום את הסביבה ולהגן עלייכם. אם עצרתם בכביש 6 יש מוקד של הכביש שיגיעו לעזרתכם.

ללבוש אפוד זוהר. האפוד צריך להיות בתא הכפפות ליד מושב הנהג.

יש להשים משולש אזהרה מאחורי הרכב, המשולש נמצא בתא המטען. על פי החוק יש לשים את המשולש 100 מטר מהרכב.

הדליקו אורות מצוקה ברכב זה יעזור שיראו אתכם מרחוק.

עוד כלל חשוב מאד להתרחק כמה שניתן מהרכב, אם יש מעקה בטיחות עברו מאחורי מעקה הבטיחות.

היו הרבה מקרים של אנשים שנעצרו בצד הדרך ועברו לשוליים ואחרי כמה שניות באה משאית ונתקעה להם ברכב, לא צריך לנסות לדמיין מה היה קורה אם הם היו עומדים בסמוך או נשארים ברכב. כמובן במידה ויש עוד נוסעים ברכב להוציא את כולם כמה שיותר מהר.

עצירה בשוליים
עצירה בשוליים

אם יש מקומות שבהם אין בכלל שוליים ולא ניתן לצאת מהרכב בגלל שיש חומה או תהום עדיף להשאר ברכב חגורים. (אני חושבת שהסיבה שצריך להשאר חגורים זה כי כרית האוויר פועלת רק כשחגורת הבטיחות סגורה כך במקרה של תאונה החגורה והכרית ישמרו עלינו)

לסיכום: עצירה בשוליים מסוכנת מאד שמרו על כל כללי הבטיחות והמנעו ככל הניתן מעצירה בשוליים.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן