אלפא רומאו סטלביו הגיעה לישראל ומה אני חושבת על זה

רכבי יוקרה. מה לא נאמר עליהם? הם מפצים על צורך מסוים, הם לא מתאימים לכבישי ישראל, המחיר הגבוה הוא רק על המותג עצמו, רק סנובים קונים אותם ועוד.

עד לא מזמן גם אני חשבתי ככה אבל משהו גרם לי לשנות את דעתי.

עד לא מזמן הייתי בקהל שמעדיף להמנע מהשקות באותה קטגוריה, בעיקר כי לא האמנתי שיש סיבה אמיתית למחיר שהיה מוגזם מבחינתי.
מי ששינתה את דעתי היא ג’וליה, לא, היא לא חברת ילדות שהביאה אותי להארה, אלא דגם שמשתייך גם הוא לסדרת אלפא, וגרם לי להבין שאכן יש תמורה לכסף ושההתלהבות של לא מעט אנשים מהתחום מבוססת על נתונים ולא תחושות.
ולכן, כשהושק בשבוע שעבר אלפא רומאו סטלביו הלכתי להשקה כדי לראות על מה מדובר.
הסטלביו הוא רכב מיוחד – זאת הפעם הראשונה שסדרת אלפא מקבלת רכב קרוסאובר, מדובר כאן באבן דרך של ממש, נתון שהובע אפילו ע”י נציגי החברה, שניתן היה לראות את ההתרגשות ושהם נותנים משמעות רבה למהלך.

ההתרגשות בהחלט מובנת, אך הגיע הזמן להכנס לנתונים עצמם – האם באמת יש כאן מוצר מנצח או שמדובר רק בניסיון של אלפא להכנס לטרנד הרווח בשוק הרכבים?

הרומאו, שיוצא אחרי הצלחת אלפא ג’וליה, מבטיח בעלון כי “ה-SUV שנאמן לרוח המותג, ייתן ללקוח ספורטיביות בעוצמה תחת עטיפה של יוקרה בתצורת SUV”. הרומאו, שהוצג באולם תצוגה של 1000 מ”ר ובהשקעה של 5 מיליון ש”ח ששילב את סדרת רומאו וסדרת Jeep שעברו שניהם ליבואן אחד כחלק מהאסטרטגיה העולמית של חברת פיאט.

החלק הספורטיבי בדגם מתחיל במנוע: טורבו בנזין בנפח 1,995 סמ”ק 4 צילינדרים של 280 כוח סוס עם 5250 סל”ד ומערכת הנעה כפולה אקטיבית מתקדמת (ALFA Q4) ומערכת NEW ALFA DNA בעלת 3 מצבי נהיגה. הספורטיביות לא מתעלמת מאיכות הסביבה, וכולל מערכת עצור וסע המורידה את פליטת המזהמים וחסכון בדלק (14.3 לליטר), בנוסף למערכת HDC העוזרת בירידה במדרונים.

גם בחיצוניות עצמה יש נתונים מרשימים, רכב גדול עם תא מטען שיכול להכיל עד 499 ליטר ושלדה הבנויה ברובה מאלומיניום הדואגת לאיזון הרכב. בנוסף לחוסן הרכב, ישנם שלל פיצ’רים הדואגים לבטיחות הנוסעים – מערכת FCW למניעת התנגשות חזותית, AEB – מערכת בלימה אוטומטית, LDW המרתיעה מסטייה מהנתיב, חיישני חניה, מצלמות, בקרות שיעור, בלימה, תאורה, שטח מת ועוד (כמות הפיצ’רים משתנה בין הדגמים).

אלפא רומאו סטלביו

באלפא לא שכחו שמדובר ברכב יוקרה, וחלק נכבד מהתחושה ניתנת למשתמש במאפייני הפנים והחוץ (גם כאן כמות הפיצ’רים תלויה בדגם) – חישוקי סגסוגת של 18″/19″, בקרת אקלים, תאורות LED, מיזוג וחימום מתקדמים, פתיחה, נעילה והתנעה ללא מפתח, מסך TFT 3.5″/7″, מערכות בידור ושמע, פיקוד קולי, רמקולים מתקדמים, גג נפתח, עשרה צבעים לבחירה ועוד.

התמונה הכוללת יוצרת רכב קרוסאובר שלמראית עין נראה כמו הניסיון של פיאט להכנס לטרנד החדש, אך בפועל מדובר על רכב יוקרתי ומושקע יותר משאר המכוניות בתחום – נתון מרשים ביותר כשמדובר בניסיון הראשון בסדרה הנ”ל, על אחת כמה וכמה כשהוא גורם לי לשנות תפיסה מחשבתית של שנים.

עוד נתון מיוחד ומעניין הוא שכרגע, הדגם מוצע במהדורת First Edition – מהדורה מוגבלת של 40 מכוניות בסה”כ (בארץ) המציעות נתונים נוספים ומשודרגים – חישוקי 20″ בגרסא מיוחדת, דוושות אלומיניום, עור מלא PIENO, גג נפתח פנוראמי (אופציונאלי), מושבים חשמליים וזכרונות מיקום למושב הנהג, חימום מושבים וגלגל הגה ועוד שדרוגים למערכות כמו מערכת התאורה, רמקולים, רמת העיצוב, רמת הגימור ועוד.

כרגע השיווק מתמקד בסדרת ה-First Edition, וכל אחד מאותם 40 רכבים מוצע במחיר התחלתי של 384,900 ש”ח.
לסיכום, אחזור על כך שוב – אלפא רומאו סטלביו הוכיחה לי שיוקרה זה לא תואר מנופח, יוקרה זהו תואר שמרוויחים ביושר, יוקרה היא לא רק מותג מפוצץ, היא גם חווית נהיגה אחרת לגמרי.
חושבים על קרוסאובר? אין שום סיבה שלא תשקלו בכובד ראש את הסטלביו.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן