טויוטה יאריס החדשה: יערה ונגר וסבתא צילה בנסיעת מבחן

במשך שנה אני נוהגת בטויוטה יאריס 2014. זו הסיבה ששמחתי לקחת את היאריס החדשה לנסיעה ולבחון את ההבדלים.

אני נוהגת בטויוטה יאריס וכששמעתי שיצא דגם חדש הסתקרנתי מאד לבחון את ההבדלים ביינהם, מה השתנה ומה השתפר ומה התחדש.
החלטתי לקחת איתי לנסיעת מבחן את סבתא צילה מכמה סיבות: החשובה שבהן היא שמגיע לה כמובן.
סיבה נוספת היא רגישותה לכסאות בעקבות כאבי גב ורגליים אלו ואחרים. הכיסא של היאריס החדשה קיבל מחמאות מסבתא והגיע למקום השני המכובד בדירוג הכיסאות ברכבים של המשפחה, סבתא ממליצה על הטויוטה בקטגוריית הרכבים הקטנים לבעלי בעיות גב. עוד סיבה היא שהסבתא הספציפית שלי מבינה קצת ברכבים והיא הזהירה שיכול להיות שהצבע של הרכב יהיה יקר לתיקון במקרה של תאונה מכיוון שמדובר בעירוב של יותר מצבע אחד (כחול עמוק עם גימורים וגג בשחור). אני יודעת שגגות וסימונים בצבע שונה מהרכב עצמו נעשים יותר ויותר נפוצים ברכבים חדשים אז יכול להיות שיש לזה פתרון.


נסענו לבקר בשכונה שבה גרה המשפחה שלי כשסבתא הייתה אמא צעירה ובגרוש היה יותר חור מגרוש. השכונה, בקצה הצפוני של העיר, הייתה ותהיה כנראה לעולם שכונה צנועה במילים עדינות כך שהתשתיות בה מוזנחות במקרה הטוב. ציפיתי להרגיש כל מהמורה כמו בטויוטה מ2014 שברשותי אבל הופתעתי מהקלות היחסית שבה היאריס החדשה ריחפה מעל לכבישים המשובשים. אמנם היא עדיין מרגישה כמו רכב קטן ולא כמו משפחתית חדשה אבל השיפור משמעותי ומעודד מאוד.

הרגשתי די בבית כשקיבלתי את הטויוטה החדשה, אבל אני זוכרת את שהופתעתי בפעם הראשונה שנהגתי בטויוטה שלי מכך שדוושת הגז קטנה מאוד, כך גם בטויוטה החדשה, ולמי שלא רגיל לוקח זמן לנהוג בנוח.

טויוטה גם השאירו ביאריס לשמחתי, את מתגי ההילוכים מאחורי ההגה. המתגים האלה מאפשרים גישה מהירה להילוכים מבלי להוריד ידיים מההגה עצמו. שוב, מבלבל מעט עבור מי שלא נהג על יאריס קודם אבל האופציה הזאת נוחה למדי אם כי נמצאת בשימוש לעיתים נדירות בלבד ברכבים אוטומטיים קטנים.

טויוטה עמדו כמובן בכל הסטנדרטים החדשים והוסיפו מסך מגע, מערכת LDA ומערכת RSA, מצלמה אחורית שיפרו את הרמקולים (כבוד לבאסים) והוסיפו מראה אחורית כהה נגד סינוור ובנוסף שינו כמובן את עיצוב הרכב עצמו והוסיפו דשבורד שמתאים לצבע הרכב. זה אמנם נשמע כמו הרבה שינויים אבל טויוטה נשארו די נאמנים לתחושה הכללית לעיצוב ולחווית הנהיגה ברכב וטוב שכך. בקטגוריה של הרכבים הקטנים יאריס הייתה ועודנה בחירה טובה עם המוניטין והאמינות של טויוטה ועם רכב קטן יעיל ונוח לחנייה.

דבר אחד קצת מוזר שהפריע לי ביאריס החדשה היה דווקא הבגאז’. הכיסוי שמעל גלגל הספייר לא מכסה את כל השטח ומשאיר חלק מהחלל שמתחתיו חשוף (החלק הקרוב לכיסאות או החלק הקרוב לדלת הבגאז’, בחירה שלכם). לכאורה זאת בעיה קטנה אלא שברגע שמשהו קטן ומתגלגל נופל מתחת לכיסוי המרופד בשטיח אל תוך החלל המתכתי החשוף שבו יושב הגלגל הנוסף הוא עלול להרעיש כל הדרך כך שלא כדאי לשים דברים קטנים שם מאחור.

ואם כבר מדברים על בגאז’ים הדלת של הבגאז’ אמנם נפתחת למעלה כמו בהרבה רכבים אבל הדלת של היאריס דווקא עברה בקלות את מבחן הסגירה. בגובה 1.57 מטר לא בכל רכב קל לי לסגור את הדלת מבלי לעמוד על קצות האצבעות אבל הדלת של היאריס נמוכה מספיק לאפשר גישה לישראלית הממוצעת, שוב ייתרון שהיאריס מביאה איתה כבר מ2014.

לסיכום: נהניתי מאד ליסוע ביאריס החדשה ולראות את השיפורים והשדרוגים שבוצעו בה.

המחירים של הרכב נותרו כמעט ללא שינוי:

יאריס בנזין
SOL, מנוע בנזין 1.5 ליטר 112 כ”ס, ידנית – 88,900 ש”ח
SOL, מנוע בנזין 1.5 ליטר 112 כ”ס, אוטומטית – 100,900 ש”ח

STYLE, מנוע בנזין 1.5 ליטר 112 כ”ס, אוטומטית – 103,900 ש”ח
BLACK TOP, מנוע בנזין 1.5 ליטר 112 כ”ס, אוטומטית – 106,900 ש”ח
יאריס היברידית
HYBRID, מנוע בנזין 1.5 ליטר, היברידי 99 כ”ס, אוטומטית – 109,900 ש”ח

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן