כל מה שצריך שיהיה ברכב המשפחתי לפני שיוצאים לטיול

הקיץ הוא הזדמנות מצוינת ליהנות מטיולים משפחתיים לאורכה ולרוחבה של הארץ. נשמע כיף, נכון?

בטח, בתיאוריה. אבל אם יש לכם פז”מ הורות של שנה –שנתיים אתם כבר למודי ניסיון (וטנטרומים) ויודעים שהחכם אדוארד א’ מרפי ג’וניור, צדק כשקבע – אם משהו יכול להשתבש, סביר שהוא יתפוצץ לנו בפרצוף, ועם המון בכי.
לכן השנה אנחנו פה לתת לכם מספר עצות איך בכל זאת לעבור את הנסיעות הארוכות בשלום.

היזהרו מהבמבה הישנה:
נתחיל מהקל: נקו את האוטו. הדבר האחרון שאתם צריכים זה במבה ישנה שתיקלט בעין הילד הרעב או חלק בובה שניסיתם להעלים. בכלל, עדיף שהרכב ייהיה כמה שיותר נעים, נקי ומסודר לשבת בו. לפעמים בלגן ולכלוך עלולים לתרום ליצירת אווירה מתוחה ולא נעימה.
לעצלנים שבינינו מוצעים מכוני שטיפה, אולם למשקיעים ולפדנטים יותר יש כיום היצע של מוצרי ניקיון וטיפוח לרכב, המאפשרים להגיע לתוצאות מצוינות במינימום מאמץ.
רשת sonax למוצרי טיפוח לרכב שנחתה לאחרונה בישראל ומשווקת בלעדית על ידי חברת אוטוורקס, מציעה שלל מוצרים איכותיים בעלי תו תקן שמתאימים לניקוי והכנת הרכב.
בין המוצרים ניתן למצוא: תכשיר לניקוי וחידוש ג’אנטים, תכשיר לניקוי ולחידוש צמיגים, שמפו מרוכז לשטיפה חיצונית של הרכב, פוליש לרכב, ווקס נוזלי לרכב, משחת פוליש, ערכה להסרת שריטות, תרסיס להגנה על סקאיי, פלסטיק וגומי, ערכה לחידוש פנסי הרכב, ספריי מנקה ריפודים, תרסיס מנטרל ריחות ברכב, רימון לחידוש מערכת מיזוג האוויר ברכב ועוד ועוד.

אוויר בגלגלים כמו אוויר לנשימה:
רשת solo לאביזרים לרכב, הפועלות בתוך עשרות סניפי הום סנטר ברחבי הארץ, מנדבת רשימת פריטים בהם כדאי להצטייד לקראת נסיעות ארוכות עם המשפחה:

כבלים להתנעה – הרכב נתקע ואתם מוצאים את עצמכם עומדים בצד הכביש ומסמנים לרכבים חולפים לעצור, כשהילדים ישובים מאחור חסרי מנוחה ועצבניים, בתקווה שמישהו יעזור לכם להתניע ויגאל אתכם? אם אין כבלים להתנעה – גם אם הצלחתם לעצור רכב כלשהו, הוא לא יוכל לעזור לכם. לכן חשוב לדאוג שיהיו ברכב כבלים. משווקים בעוצמה של 600 אמפר ו-950 אמפר. המחיר נקבע על פי העובי שלו ומהירות ההנעה של. מותאם לשימוש בכל סוגי הרכב. החל מ-70 שקל ועד 130 שקל.

קומפרסור למילוי אוויר – להיתקע עם גלגל שירד לו האוויר באמצע שומקום עם ילדים קטנים ברכב, יכול להיות סיוט עבור ההורים. הצטיידו לפני נסיעה ארוכה בקומפרסור למילוי אוויר, שיאפשר לכם למלא בכוחות עצמכם אוויר במקרים של ירידה בלחץ אוויר. הקומפרסור מתחבר לשקע של המצית ומאפשר גם לנפח כדורים, סירות גומי וכל מוצר מתנפח שתיקחו לטיול. המחיר נע בין 60 ל-280 שקל, תלוי במספר הבוכנות בקומפרסור ובמהירות הניפוח. ברשת solo ממליצים על קופרסור חד בוכנה ב-180 שקל, שיספיק לכל מה שדרוש לכם.

חצי בית על הגגון של רכב:
נסיעה עם ילדים, לא צריך להגיד, אומרת נסיעה עם חצי בית. לפחות. כי חיתולים ובגדים זה מאסט. מגבונים ומשחות חשובים לא פחות ואוי ואבוי אם לא ניקח את הבובה של הגדולה, הצעצועים של הקטן, המגבות העדינות, הסבונים, השמיכות, המשטחים, האמבטיה ואיפה שמנו את המוצץ עם האפרוח?!?

אם לא זכיתם לנהוג במיניבוס רק שלכם, כדאי שתשקלו להתארגן על אביזרי אחסון שיעשו לכם סדר בבלגן ובעיקר מקום:

גגון אוניברסלי – הרכב קטן ואין לכם איפה לאחסן את העגלה של הילד, המשחקים או המזרונים שאתם רוצים לקחת לטיול? גגון אוניברסלי מציע מקום אחסון מצוין ובטוח על גג הרכב. יש מבחר גגונים לרכב המיועדים להרכבה עצמית מאלומיניום או מפלדה. הם מתאימים לרוב סוגי הרכבים, משווקים ברוחב אחיד של 110 ס”מ ובאורך משתנה. המחירים נעים בין 199 ל-260 שקל.


רצועות קשירה – אם יש לכם גגון – מצויין, אבל מה לגבי קשירת הפריטים שאכסנתם עליו? נסיעה במהירות בכביש פתלתל, פנייה חדה וכדומה עלולים לגרום לכל הציוד שעל הגג ליפול אם הוא לא קושר. רצועות קשירה יעודיות לרכב מבטיחות ששום דבר לא יזוז ממקומו או יעוף חלילה במהלך הנסיעה. יש מגוון רצועות קשירה באורך של 2 מטרים ומעלה. רוחבן 25 ס”מ ועומס הקשירה המירבי לכל רצועה הוא עד 340 קילו. המחיר נע בין 29.90 שקל לרצועה ועד 130 שקל לרביעיית רצועות.


רשת אכסון לרכב – פעמים רבות רכב בו יש ילדים עמוס במשחקים, ספרים, צעצועים, בקבוקי שתייה, חטיפים וכדומה, מה שיוצר תחושת בלגן ולא מאפשר למצוא שום דבר. כדי לשמור על הסדר כדאי להשתמש ברשתות אכסון לרכב. הרשת נתלית על משענות הראש, רוחבה 85 ס”מ והעומק עד 32 ס”מ. 50 שקל.
סוללת גיבוי לכל מטרה – דרך מצויינת להעסיק את הילדים במהלך נסיעות ארוכות היא באמצעות משחקים שונים בטלפון הסלולרי. אולם הסוללה של הטלפון מוגבלת מבחינת זמן החיים שלה ויש להטעין אותה מדי פעם. בדיוק בשביל זה יש סוללת גיבוי היכולה לשמש לכל מטרה: מתאימה למחשב נייד, פנס שעת חירום, לטלפונים סלולריים, מצלמות ונגנים. יש סוללות פשוטות יחסית שנטענות רק מהמצבר ויש יקרות יותר שאפשר להטעין בשקע חשמלי בבית או בכל מקום אחר. בין 350 ל-400 שקל. 3 חודשי אחריות.

מנשא לאופניים – רוצים לקחת איתכם את האופניים של הילדים לטיול? מנשא לאופניים שמותקן באופן עצמי ופשוט על הרכב הוא פתרון מצויין לכך. יכול לשאת עד 45 ק”ג ועד 3 זוגות אופניים. מיוצר מפלדה ומתאים למרבית הרכבים. 170 שקל.

משחקים ומוזיקה שיעבירו את הזמן לילדים:

ניקינו להם, דאגנו לפתרונות לחירום ואפילו ווידאנו שיהיה מקום לרגליים. עכשיו נותר להעסיק את הקטנטנים כדי שגם אנחנו נוכל ליהנות מהנסיעה ואולי, רק לרגע, לשמוע גם רדיו של גדולים. אז אחרי שניצלתם עד תום את משחק השקט ואתגר ה”בלי מלים” (זה נשמע לכם סותר אבל זה לא), תצטיידו מראש והיטב בכמה שיותר משחקים שיעסיקו את הילדים.

משחק ‘מה ברצף צעיר’ – משחק חשיבה ולימוד אסטרטגיה עולמי לגיל הצעיר מבית חברת קודקוד עם לוח מדהים הכולל איורים מקסימים של בעלי חיים אשר רותמים את השחקנים לאין ספור משחקים . המנצח הוא הראשון שהצליח לסדר את ארבעת אסימוני המשחק בשורה ובמקביל הצליח להערים על כל הקשיים שעוררו המתחרים בעזרת קלפים שונים. משחק מלא חיות וחוויות . 79 שקל, לגילאי 3 ומעלה

משפחת סילבניאן – המשפחה קיימת כבר שנים רבות וכעת חוזרת בגרסה חדשה הכוללת מגוון מקסים של בובות בעלי חיים ייחודיות ומיניאטוריות: עכברים, ארנבונים, דובים ועוד המגיעות עם בתים יפיפיים מלאי רהיטים ואבזרים מגוונים, רכבים צבעוניים ועוד. משפחה חיה בעולם שכולו קסם, הם מטילים באגם, בהרים וחיים בהרמוניה בתוך בית בובות מפואר. הערכים אותם מעבירים הבובות הן של אהבה, הטבע ומשפחה. הילדים לומדים את כוחו של הדימיון ומפתחים מיומנויות חברתיות. משווק על ידי חברת קודקוד, 29-600 שקל, לגילאי 4 ומעלה.

מארז שירים של גולי והגיטרה – גולי והגיטרה, שמוכרת מערוץ הופ קנטנטנים ומופיעה ברחבי הארץ, משיקה מארז של 2 אלבומים לילדים ובהם 2 דיסק און קי בצורת גיטרה. השירים קליטים ונעימים לאוזן. באלבום הראשון יש שירים ודקלומים לצד שירי ילדות מוכרים ואהובים. באלבום השני התווספו לחגיגה כינור ומנדולינה. המארז מוצע במחיר מבצע של 75 שקל ומשלוח ללא עלות באתר http://www.gitarashara.co.il/

שרלוק – משחק קלפים בלשי לכל המשפחה- חברת foxmind משיקה משחק קלפים בלשי מאתגר ומהנה בו תוכלו לשחק יחד המבוגרים והילדים. שרלוק הבלש הינו קלף חוקר במסלול קלפי רמזים המסודרים בהיפוך במעגל. המטרה היא לאסוף הכי מהר 6 קלפים על ידי זיכרון של החפצים המסתתרים. משתתפים: 2-5, טווח הגילאים: 5+, מחיר : 49.90 שקל

ג’ונגל- משחק חידות גאוני – משחק חידות מאתגר ומשעשע במיוחד של חברת foxmind המסייע בפיתוח החשיבה הלוגית למבוגרים ולילדים. האם תוכלו למצוא את כל חיות הגונג’ל ולהסתיר את אלו שנבחרו? במשחק תמצאו 80 חידות ברמות קושי שונות, 2 לוחות משחק ו-4 חלקי פאזל דו צדדיים אותם, תצטרכו להרכיב לכדי פתרון החידה. לגילאי 7+, 119 שקל.

תודה לרשת SOLO על העזרה בהכנת הכתבה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן