האם האגדה התגשמה?: טויוטה יאריס החדשה מגיעה לישראל

כמו הרבה דברים שמגיעים אלינו באיחור, גם טויוטה יאריס החדשה מגיעה אלינו בהשקה שהתקיימה בשבוע שעבר, ונראה שהיה שווה לחכות.

על פניו, באתי סקפטית. נכון, מדובר במכונית הנמכרת ביותר באירופה כרגע, וללא ספק אחת המועמדות המובילות בקטגוריית סופר מיני שמהווה פתרון ללא מעט אנשים שרוצים, כמו כולנו לחיות גם וגם. אבל עדיין למראית עין, נראה היה שלא מדובר ביותר ממתיחת פנים קלה שמתבטאת בעיקר בחזית הרכב שעוצבה למראה חדש.

אבל כמו שאתם כבר מכירים אותי, לא מדובר כאן בתחרות יופי של מכוניות, והגיע הזמן להכנס לפרטים הטכניים – ובשביל זה, בשבילכם (אבל בתכלס גם בשבילי) הגעתי להשקה לראות מקרוב.

טויוטה יאריס
טויוטה יאריס


הפרט הראשון שאני רוצה לציין הוא שמדובר עם אופציה להיברידית (היחידה בתחום הסופר מיני) – אני יודעת, הרבה אנשים יכולים כבר להפסיק לקרוא בנקודה הזו, אבל אני ממליצה דווקא להמשיך.

למרות שהמכוניות הללו נחשבות למכוניות בעלות ביצועים נמוכים יותר, בטויוטה הבינו את הסטיגמה ההיברידית ודאגו לספק את הדגם במנוע בנזין 1.5 ליטר 4 צילינדרים שמחליף את מנוע ה1.33 ואמור לתת תוספת של 10% הספק ומומנט, זאת ביחד עם חסכון של 10% בדלק שגם אלו שיותר חושבים יותר על הביצועים בחשבון הבנק יתעניינו גם הם (20.8 ק”מ לליטר בבנזין ו27.8 לליטר בהיברידית). בעיות אחרות המיוחסות לענף ההיברידי כמו ביצועים ורעש שופרו גם הם ואכן נראה, נשמע שיש התקדמות וחווית הנהיגה אמורה להיות נעימה יותר.

טויוטה יאריס
טויוטה יאריס,

עוד פרטים על המנוע? בבקשה. 112 כוח סוס (99 בהיברידית) שנותנים ליאריס מומנט של 13.9 קג”מ ב4400 סל”ד ושיפור האצה של מ-0 ל100 ב11.2 שניות. לא מדובר כאן במכונית ספורט אך ללא ספק מדובר במכונית שעושה את העבודה לנסיעה עירונית ובין עירונית ללא בעיה. הדובדבן שבקצפת הוא הנצילות התרמית, שנחשבת לאחת מהטובות בקטגוריה עם נתון של 38.5%.
הרכב עצמו מתהדר בעיצוב מושקע ושינויים שנותנים תחושה שאכן ישבו וחשבו כיצד ניתן לשפר את המכונית בכל תחום ותחום ומוסיפה לחויית הנהיגה – כי כולנו יודעים שחלק ממנה היא לא רק הפרטים הטכניים, אלא גם חווית הנוסעים ולעתים גם תחושת “השופוני” על הכבישים, בטח ובטח אלו שבישראל. הצבעים (יש כ-9 צבעים לבחירה + 3 שונים לדגם הBLACK TOP), הגימור והאווירה עוצבו ללא ספק עם חשיבה לגבי נוחות ובטיחות הנהג וחבריו, החל מהריפוד, הפגוש וגם בלוח המחוונים, פנסי הLED ומסך הTFT הצבעוני. כל זאת ועוד על כיסוי גלגל כסוף של 15″ או חישוקי סגסוגת קלה של 15″ גם הם.

טויוטה יאריס
טויוטה יאריס

בטיחות היא גם עניין חשוב – טויוטה ממשיכה עם הקו הבטיחותי ומטמיעה גם כאן את מערכת TOYOTA SAFE SENSE המתריעה על סטיה מהנתיב, תמרורים וכמובן מערכת קדם התנגשות שתמנע או לכל הפחות תפחית נזקים ומערכת אור גבוה המשתנה אוטומטית ושומרת עם על בטיחות הנהגים בנתיב הנגדי. הורים מודאגים יוכלו לקחת אנחת אווחה עם שיפורים במערכת הבלימה המגבירים את אפקטיביות הבלמים ו/או דואגים לבלימה אוטומטית. להורים לילדים קטנים יותר, שיפור במערכת הIsofix מקלים על שימוש בכיסא בטיחות לילדים.

טויוטה יאריס
טויוטה יאריס

נשמע טוב מדי כדי להיות במחיר שווה לכל נפש? ההפתעה האחרונה והחביבה היא העובדה שהמחירים נותרו ללא שינוי, נתון מפתיע בהתחשב במחיר הזול יחסית ומנעד השיפורים שהוכנסו בדגם הנ”ל.
יאריס בנזין
SOL, מנוע בנזין 1.5 ליטר 112 כ”ס, ידנית – 88,900 ש”ח
SOL, מנוע בנזין 1.5 ליטר 112 כ”ס, אוטומטית – 100,900 ש”ח

STYLE, מנוע בנזין 1.5 ליטר 112 כ”ס, אוטומטית – 103,900 ש”ח
BLACK TOP, מנוע בנזין 1.5 ליטר 112 כ”ס, אוטומטית – 106,900 ש”ח
יאריס היברידית
HYBRID, מנוע בנזין 1.5 ליטר, היברידי 99 כ”ס, אוטומטית – 109,900 ש”ח

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן