חווית נסיעה – סיטרואן C3 החדשה. אופנתית ומתוחכמת

לקחתי את סיטרואן C3 לטיול ששילב שטח קל, נסיעה מהירה ועליות קשות… והנה מה שאני חושבת עלייה.

קיבלתי את הסיטרואן C3 לנסיעת מבחן, הדבר הראשון שחשבתי עליו הוא שלא קשה להבחין שסיטרואן C3 דומה חיצונית לסיטרואן קקטוס, לשניהם יש רצועות ‘פגושי אוויר’ בצידי הרכב.

סיטרואן C3

הסיטרואן C3 הוא רכב שמבחינה חיצונית נראה יפה, הוא נראה רכב סופר מיני מרשים שבהחלט מסובב אחריו ראשים….
לקחנו את הרכב לטיול של יום אחד, בתחילה לפיקניק ביער שוהם שכלל קצת נסיעה בכבישים לא סלולים, לאחר מכן נסיעה ארוכה בכביש 6 עד לצפון. בצפון הגענו לירכא ונסענו בפיתולים ובעליות של הכפר, ולאחד מכן נסענו לאכול במסעדה טובה בעכו. הטיול היה מהנה מאד ואפשר לנו לבחון את הרכב בתנאי שטח שונים.

סיטרואן C3
סיטרואן C3

אז הנה קצת מחוות הדעת שלי על הרכב:

העיצוב הפנימי של הרכב יפה מאד, חסרון אחד בעיצוב הפנימי הוא שעל ידית ההילוכים לא כתובים ההילוכים אלא רק בצד. זה לא נוח ויכול להיות מעט מבלבל. קרה לי באמצע נסיעה שבטעות הרכב עבר למצב ידני ולקח לי כמה שניות לקלוט איך להחזיר בחזרה למצב הרגיל.

העיצוב הפנימי: התמונה מתוך אתר סיטרואן
העיצוב הפנימי: התמונה מתוך אתר סיטרואן

נוחות הישיבה: הרכב מתאים לארבעה מבוגרים בגודל סטנדרטי, נסענו עם הרכב לצפון עם ילדה מאחור, היה מעט צפוף אך ברמת הסבירות.

נוחות הנסיעה: אפשר להגיד שנוחות הנסיעה הייתה בינונית ומעלה, בכבישי כורכר הנסיעה הייתה מעט קופצנית ואילו בעליות הוא תפקד בסדר גמור.
עוד משהו חשוב, בגלל שהרכב מצוייד במנוע מאד גמיש הוא מאיץ בקלילות וללא מאמץ, כשנסעתי הרגשתי את זה בצורה ממש בולטת, ההגה קל, אולי לפעמים קל מידי. לקח לי זמן להתרגל לכך שכל תנועה קטנה על ההגה משמעותית ומורגשת.

ג’אדטים ואבזור:

– הרכב מצוייד במערכת התראה על סטייה מנתיב, מערכת חשובה ושימושית במיוחד ברגע של חוסר תשומת לב. המערכת מצפצפת ומתריעה ויזואלית על הסטייה מהנתיב. לי אישית זה שימושי מאד ואני מאד אוהבת את המערכת הזאת.

– מערכת ניטור שטחים מתים. המערכת מזהה את הנוכחות של כלי רכב בשטחים המתים של הנהג/ת ומתריעה על כך באמצעות  חיווי של מנורה כתומה ובולטת במראות הצד. היא פועלת על פי אותו עיקרון כמו הרדאר של התראת הנסיעה לאחור, ומהווה נכס בטיחותי משמעותי, במיוחד בכבישים מרובי נתיבים בעיר ומסביב לה.

מערכת התראה על שטחים מתים מתוך אתר סיטרואן
מערכת התראה על שטחים מתים מתוך אתר סיטרואן

– ברמת גימור Shine PK קיימת מצלמה הממוקמת מאחורי המראה הפנימית, מקליטה כל מה שהנהג רואה מלפנים. בלחיצת כפתור אחת ניתן לצלם תמונה או להקליט צילומי וידאו באורך של עד דקה אחת, לשתף אותם במדיה
חברתית, לשלוח אותם באימייל לחברים או פשוט לשמור אותם כדי שהזיכרון יישאר איתך.

מערכת המולטימדיה מתוך אתר סיטרואן
מערכת המולטימדיה מתוך אתר סיטרואן
ועוד קצת פרטים טכנים:

ה-C3 החדשה מונעת באמצעות הדור האחרון של מנועי הבנזין PureTech ומנועי הדיזל BlueHDi היעילים והחסכוניים.

מנועי הבנזין של ה-C3 החדשה זמינים עם תיבת הילוכים ידנית בשילוב עם מנועי PureTech 3 צילינדרים עם 68 כ”ס, 82 כ”ס ו-110 כ”ס (עם Stop & Start). גרסאות הדיזל זמינות עם תיבות הילוכים ידניות בשילוב עם מנועי BlueHDi 75 כ”ס (Stop & Start) ו-Blue HDi 100 כ”ס (Stop & Start). להנאת נהיגה מרבית, ניתן יהיה לקבל את ה-C3 החדשה זמן קצר לאחר ההשקה עם תיבת ההילוכים האוטומטית EAT6.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן