הורים לבני נוער? חשוב שתקראו – הסכנה באופניים חשמליים

קיבלתי במייל סיפור חשוב מאד שמצורף כאן לצורך הצלת חיים,
למרות שבד”כ הבלוג שלי לא עוסק בענייני זהירות בדרכים ותאונות דרכים אבל מנושא כל כך חשוב פשוט אי אפשר להתעלם ולכן החלטתי לפרסם.

לפני כשנה וחצי, אוגוסט 2015, הילדים כבר חודש בחופש, אישתי יצאה סוף סוף גם היא לחופשה קלה ואני הצלחתי לגנוב כמה ימים ואפשר לצאת לסופ”ש קצר בירושלים, לפני שיצאנו עברתי במשרד (לראות שישרדו בלעדי) ובשעה 10:30 יצאתי לכיוון הבית כשאני מתכנן לעבור לרגע בחנות, לקנות עיתון לשבת ולהמשיך הביתה… ואז זה קרה…

אני נוסע עם הרכב בנחת ופתאום רואה אופניים חשמליים על הכביש בנתיב הנגדי, לא משהו שאמור לרגש אותי מידי… ואז הילד שרכב על האופניים חתך שמאלה וההתנגשות לצערי היתה בלתי נמנעת…. לא נכנס לתאורים מיותרים אבל זה היה מזעזע.

אופניים חשמליים

מרגע זה כל היום השתנה, הילד הובהל לבית חולים כשהוא פצוע בינוני עד קשה, אני עברתי יום של חקירות במשטרה (בנוסף להכל נעצרתי עם הרכב על מעבר החציה). הידיעה שאיני “אשם” במובן החוקי והמציאותי לא בדיוק עזרה לי לשפר את התחושה ולא בדיוק נתנה לי לישון בלילה… כי בסופו של דבר הייתי מעורב בתאונה כזו וזה לכשעצמו רע מאוד.

במקרה שלי הסוף היה יחסית בסדר, הילד שוחרר ולאט לאט חזר לעצמו, גם אני חזרתי לנהוג מהר מאוד (אחרי החלפת רכב כי שלי הושבת), כי לא הרשיתי לעצמי לוותר לעצמי, אבל עד היום כשאני קורא ידיעה על רוכב אופניים חשמליים שנדרס או שדרס אני נעצר לרגע והכל חוזר אלי… ולצערי זה קורה לא הרבה.

הנתונים מראים שישנה עליה גדולה במספר התאונות עם מעורבות של אופניים חשמליים ובעיקר בקרב ילדים שלא למדו מעולם את חוקי התנועה וכבר עולים על כלי תחבורה שמגיע למהירות 30 קמ”ש (ובמקרים שמורידים את הגבלת המהירות גם ל50-60 ויותר מכך)… רק בחודש האחרון היו מספר מקרים של ילדים שנהרגו מתאונה כזו.

ופה אני רוצה להפנות קריאה להורים,

אל תתנו לילד שלכם לרכב על כלי תחבורה בלי ללמוד נהיגה, בדיוק כמו שלא הייתם נותנים לו לנהוג ברכב וכמו שלא הייתם נותנים לו לעלות על אופנוע… וכשהוא מגיע לגיל 16 וכבר מותר לו, שבו איתו, תסבירו לו את חוקי התנועה, מה מורים התמרורים, תסבירו לו מה זה זכות קדימה, תלמדו אותו שקודם כל עדיף לרכב בשבילי אופניים ואם אין כזה אז כשהוא נוהג בכביש שיחשוב שהוא נוהג ברכב עם כל חוקי התנועה…

תגידו לילד שלכם שגם אם הוא מתבייש שישים קסדה בזמן הרכיבה לפעמים קסדה פשוט עושה את ההבדל בין חיים למוות!

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן