ההשקה הכי מגניבה שהייתי בה- פיג’ו 308 GTI החדשה

לובינסקי השיקו השבוע את מכונית הספורט פיג’ו 308  בישראל,

הגעתי להשקה בגלל שתמיד רכבי ספורט היו נראים לי מגניבים ובקושי יצא לי לנהוג בכאלו, וגם שמעתי שיהיו בהשקה סימלוטורים והייתי חייבת פעם אחת לנסות איך זה לנהוג בסימולטור, אני נהגת חננה שלא עוברת את המהירות המותרת והיה נראה לי שסימולטור זה המקום להתפרע ולנהוג כמו שבאמת מתחשק לי 🙂

קצת על פיג’ו 308 GTI מה מיוחד בה:
הרכב הוא רכב ספורטיבי בעל הילוכים ידניים בלבד המיועד לחובבי נהיגה מושבעים בלבד.
פיג’ו 308 GTI מגיע עם מנוע של 1.6 טורבו עם 270 כ”ס, הרכב יחסית בעל משקל קל עם מושבי ספורט עם אפשרות לעיסוי תוך כדי הנהיגה (אמיתי לגמרי!!!)
הרכב מיועד למי שחובב/ת נהיגה ומוכן לשלם 190,000 ש”ח על רכב בלי מערכות שכיום נחשבות כבסיסיות כמו התראה על סטייה מנתיב או בלימה אוטומטית במקרה חירום.
זה לא רכב למי שמחפשת רכב משפחתי אלא למי שמוכנה לשלם על רכב ספורטיבי ויודעת להנות מיכולות הנהיגה בו.

עיצוב חיצוני:
ברגע שמסתכלים עלייה מבינים מיד שמדובר על רכב ספורט, אתלטי שרוצה ‘לטרוף את הכביש’ הרכב צבוע בשני צבעים ויוצר בולטות מידיית, (האפשרות לשני צבעים בתוספת תשלום) הקליפארים אדומים ומקנים לרכב מראה ספורטיבי ומסעיר.
 תא הנוסעים מעוצב בסגנון מכוניות מירוץ, זה מתחיל במושבים המחבקים והעוטפים, הישיבה עלייהם עושה תחושה של רכב מירוץ אמיתי.

העיצוב הספורטיבי ממשיך בלוח השעונים המינימליסטי וההגה הקטן.

אבזור:
הרכב מגיע ברמת אבזור גבוהה במיוחד שכוללת מערכת מסאז’ במושבים הקדמיים החשמליים, דוושות וספי דלתות מאלומיניום, פתיחת דלתות והתנעה ללא מפתח (KeyLess), בקרת אקלים אלקטרונית עם שני אזורי אקלים, תא כפפות מקורר, מסך מגע מרכזי בגודל 9.7 אי%MCEPASTEBIN%נץ’, דיבורית בלו-טות’, שקעי AUX ו-USB, שני שקעי 12 וולט, שקע 230 וולט, הפעלה רציפה ואוטומטית לכל החלונות, מחשב דרך, בקרת שיוט, חיישני גשם, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, פנסי ‘לד’ מלאים מלפנים ומאחור, חיישני אורות, פנסי ערפל, פונקציית הארה לתוך פניה, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, מראות צד מתכווננות ומתקפלות חשמלית ועוד.

רשימת אבזור הבטיחות ארוכה גם כן וכוללת בקרת יציבות (ESP) ניתנת לניתוק מלא, בקרת אחיזה, תגבור בלימה בחירום, ABS, חלוקת עומסי בלימה, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, בלם יד חשמלי, 6 כריות אוויר, אפשרות לנטרול כרית אוויר להתקנת מושב תינוק במושב הקדמי, עוגני איזופיקס ועוד.

פרטים טכנים חשובים על הרכב:
· הרכב הוא בעל אחת מיחידות ההנעה היעילות, החזקות והחסכוניות בקבוצה – 1.6 ליטר בנזין טורבו עם 270 כ”ס, 33.6 קג”מ ומערכת Start&Stop
· הכוח עובר אל הגלגלים הקדמיים דרך תיבה ידנית עם 6 הילוכים ודיפרנציאל מוגבל החלקה מכאני (TORSEN)
· תא הנוסעים שעוצב בטכנולוגיית ה-i-Cockpit עוטף את הנהג, מושב ספורט חשמלי חובק ומחבר אותו למלאכת הנהיגה ומציע אפשרות לעיסוי תוך כדי נסיעה
· ה-308 GTI נהנית ממשקל נמוך מאוד של 1,205 ק”ג (יחס מעולה של 4.4 ק”ג ל-1 כ”ס) שתורם מאוד להתנהגות והביצועים בהתאם – 6 שניות ל-100 קמ”ש ומהירות מרבית של 250 קמ”ש
· מחיר ה-308 GTI 189,900 שקל

עוד כמה מילים על ההשקה המגניבה:
כדי להמחיש את היכולות הספורטיביות של הרכב החליטו בלובינסקי להביא המחשה בצורת סימולטורים שמדמים נהיגה אמיתית ברכב, הסימולטורים הובאו על ידי חברת “simrace” בזמן ההשקה היו שבעה סימולטורים וכל אחד יכל לנהוג חמש דקות ולהתחרות מול האחרים.
ניגשתי לזה בספקנות, אני לא מחשיבה את עצמי נהגת שודים, התיישבתי על אחד הסימולטורים וניסיתי גם לתפעל את ההילוכים גם להבין את המסלול וגם לנהוג בלי להתנגש בקירות או לעשות תאונה. בסיבוב הראשון הייתי קצת שוקיסטית ועשיתי שלוש תאונות אבל עדיין הייתי גאה בעצמי שהגעתי למקום שישי ולא למקום האחרון.

קרדיט לצלם: דוד בר סלע

החלטתי לעשות סיבוב נוסף, הפעם הייתי רגועה יותר, הסתכלתי קצת מסביב, הסתכלתי ב”מראות” והבנתי יותר טוב איך לקחת סיבובים ולבלום בזמן, בסיבוב השני הגעתי למקום שני והפוצצתי מגאווה ואושר.
אני חושבת שהסימולטורים זה לא רק פאן זה יכול להיות כלי מדהים לשיפור יכולות נהיגה וללמידה. מי שעדיין לא ניסתה אני ממליצה בחום זו חוויה יוצאת דופן!

קרדיט לצלם: דוד בר סלע

 

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן