חווית נסיעה – וולוו v40

קיבלתי לנסיעת מבחן וולוו v40, עשיתי איתו נסיעה קצרה ומהירה לצפון והנה ההתרשמות המלאה.

בניגוד לנסיעות מבחן אחרות שנערכות כמה ימים או לפחות יומיים הפעם קיבלתי את רכב רק לשעות ספורות, אז החלטתי ליסוע לגיחה למקום האהוב עלי בארץ, לצפון.
ברגע האחרון פרסמתי בפייסבוק שאני מחפשת שותפה לנסיעה כדי לא ליסוע לבד. אז שותפה לא מצאתי אבל נפגשתי עם חברה מקסימה לקפה בבנימינה…. היה ממש כיף וטעים 🙂

והנה ההתרשמות שלי מהוולוו v40 שקיבלתי….
מבחינה חיצונית הרכב נראה כמו רכב משפחתי סטנדרטי עם עיצוב מאופק וסולידי. לא מושכת תשומת לב רבה מידי, לא מנקרת עיניים אבל נעימה ומכובדת. selection_780
מבחינת עיצוב פנימי, המושבים ברכב שקיבלתי היו בריפוד אפרפר שפחות אהבתי, אני מניחה שזה עניין של טעם ואפשר להחליף את העיצוב של המושבים. וחוץ מזה, מה שהכי חשוב שהם נוחים, כסא הנהגת מתכוונן למעלה ולמטה ובסך הכל הישיבה ברכב נוחה מאד.
המושבים האחרים גם מרווחים ומתאימים לשני נוסעים. בין המושבים האחוריים יש הפרדה כך שכנראה בעייתי לשלושה אנשים לשבת מאחור. בתמונה: אותו רכב עם ריפודי עור, ניתן לראות את ההפרדה במושבים האחוריים. יש גם מקום לזוג כוסות ומשענת ליד. 2gallery4_upz0000

הקונסולה המרכזית נאה מאד, נראה כי היא עשויה מחומרים איכותים כיאה לוולוו, למרות ריבוי הכפתורים המערכת קלה לתפעול. אהבתי מאד את העיצוב של כפתורי המזגן, במקום סתם לתת אופציות שהמזגן יפנה לכיוון הראש או הרגליים הכפתורים פשוט בנויים בצורה כזו שמאד קל להבין איך לתפעל את המזגן. לדעתי זו יציאה מחוץ לקופסא והשקעה בחווית המשתמש. v40_interior_2

תא המטען, התא מרווח וגדול אבל הבעיה הרגילה… אני נמוכה ואני צריכה להשקיע מאמץ כדי להגיע לסגור את תא המטען. אם הייתי נמוכה בעוד שני סנטימטרים לא הייתי מצליחה להגיע. לצערי רוב המכוניות מתוכננות לא/נשים גבוהים ולא לוקחים בחשבון שיש גמדים קטנים וחמודים שממש קשה להם להגיע לסגור את תא המטען… 🙂
התמונה לא יצאה ברורה כי היא צולמה בחניון עם תאורה גרועה.אבל אפשר לראות שאני ממש צריכה למתוח את היד כדי להגיע לסגור את תא המטען. 86cb5b2f-c2a4-4de6-8117-04e1f2a02206-1

הנסיעה ברכב בתוך העיר רגילה וסבירה, אך כשנוסעים מחוץ לעיר הרכב מפתיע… הוא פשוט מאיץ בתוך שניות ספורות ולא מתאמץ בכלל. לו רק היה חוקי ליסוע במהירות גבוהה בארץ… הייתי חוגגת.. לצערי אני חננה שלא עוברת את ה- 120 קמ”ש אז לא יכלתי לנצל עד הסוף את הרכב. אבל בהחלט הרגשתי שהוא עצמתי ומהיר.

עוד נקודה חשובה, לרכב קיימת מערכת סטארט/סטופ שגורמת למנוע להכבות ברמזורים, בדרך כלל ברכבים אחרים זה מורגש מאד ומפריע לי לנהיגה אך בוולוו V40 המערכת נכבית ונדלקת בצורה חלקה ולא מציקה.

וולוו V40 מצויידת במספר רבב של מערכות בטיחות מתקדמות מאד, הנה רק דוגמה לכמה מהמערכות החשובות:
תא נוסעים מחוזק, מבנה קדמי סופג אנרגיה, מערכת מיגון מפני חבטות צד, כריות אוויר בצידי הרכב, מוט הגה שקורס בצורה בטיחותית במקרה של תאונה, חלל פנימי הסופג אנרגיה ומצמצם פגיעה, כרית אוויר להולכי רגל במקרה של תאונה מתנפחת מחוץ לרכב כרית אוויר ושומרת על הולך הרגל מפגיעה או מקטינה את הסיכוי לפגיעה.
ניתן לקרוא עוד על אמצעי הבטיחות באתר וולוו
(מתוך אתר וולוו)selection_777

עוד משהו נחמד שיש לוולוו v40, תאורת גישה והגעה הביתה בבטחה, ניתן להגדיר שאחרי היציאה מהרכב האורות ימשיכו לדלוק עוד פרק זמן שהוגדר מראש ואז לצאת מהרכב לבית בצורה נעימה יותר ולא בחושך. אופציה נחמדה מראש ושימושית.

לסיכום: מדובר על רכב משפחתי אך מעוצב יוקרתי ומחירו בסביבות 170,000 ש”ח.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן