השקה של וולוו S90 החדשה

קרדיט לתמונה הראשית: רוויטל טופיול

וולוו השיקו את וולוו s90 החדשה, הייתי בהשקה והנה כמה דברים שיש לי לספר על הרכב החדש.

המכונית החדשה של וולוו S90 החדשה שהושקה בשבוע שעבר מסמנת צעד גדול שעובר המותג השוודי. ה-S90 לדברי היבואן עתידה לכבוש את השוק של מכונית סדן מפוארת עמוסה בטנכולוגיה ברמה הגבוהה ביותר שיש למכונית יוקרה להציע – החל ממערכות הבטיחות המתקדמות ביותר של וולוו וכלה באפליקציות מבוססות ענן וירטואלי.

אחד החידושים המשמעותיים ופורצי הדרך שישנם בוולוו S90 החדשה הוא שהרכב מצוייד במערכת 2 Pilot Assist מערכת אוטונומית למחצה, המערכת נותנת לנהג חיווי עדין דרך ההגה על מנת לשמור את הרכב בתוך הנתיב במהירויות שעד 130 קמ”ש ללא צורך לעקוב אחרי המכונית לפנים. מערכת Pilot Assist מהווה צעד נוסף לקראת השקת מכונית אוטונומית מלאה.
או במילים פשוטות יותר הרכב של וולוו הוא חלק מתהליך שעובר על שוק הרכב שבו המכוניות הופכות להיות חצי אוטונמיות, בעוד מספר שנים יתחילו להכנס לשוק מכוניות אוטונומיות לגמרי.

קרדיט לתמונה: רוויטל טופיול
קרדיט לתמונה: רוויטל טופיול

מערכת חדשנית ושימושית נוספת שמגיעה עם הרכב היא מערכת City Safety שפותחה על ידי וולוו– הכוללת חיישנים לזיהוי קשת רחבה של בעלי חיים שונים הכוללים בין היתר איילים, סוסים ואפילו קנגורו.
המערכת יכולה לזהות ביום או בלילה אפשרות להתנגשות עם בעל חיים על הכביש. בעת זיהוי כזה המערכת תתריע על כך בפני הנהג ובמידת הצורך תסייע לו בבלימה כדי למנוע תאונה.

אגב, נסעתי בשבוע שעבר בשומרון ונתקלתי בעדר כבשים חוצים את הכביש, אם זה היה בשעות הלילה בכביש חשוך, המערכת הייתה יכולה להיות שימושית מאד.

מבחינת העיצוב ה-S90 מדברת בשפה החדשה של וולוו המאופיינת בצמד פנסי חזית ופנסים אחוריים ייחודים, ובנוסף קווי המתאר החיצוני נראים מודרניים ומעוגלים. לרכב מערכת מולטימדיה מרכזית שנשלטת באמצעות טאבלט גדול. סביבת תא הנהג והנוסעים עטופה בעור, המשולב באלמנטים של עץ ומתכת בצורה מושלמת.

בפנים הרכב, וולוו השתמשו באלמנטים מה-XC90 המוצלחת והגביהו את הרף עם אלמנטים עיצוביים חדשים על לוח המחוונים והדש-בורד, הכוללים להבי אוויר חדשים העומדים ניצבים משני צדי מערכת Sensus הממוקמת במרכז הרכב.
כסא הנהגת הוא חשמלי ויש בו זכרונות של מצבים שונים, כך אם מספר נהגים נוהגים בו באופן קבוע אין צורך לכוון בכל פעם את הכסא מחדש.
כמובן שיש לרכב עוד עשרות גאדג’טים, תוספות, מערכות ושכלולים נוספים.

Location Rear Quarter Left Volvo S90 Mussel Blue
Location Rear Quarter Left Volvo S90 Mussel Blue
High Front Volvo S90 Mussel Blue
High Front Volvo S90 Mussel Blue

הנה כמה ציטוטים של בעלי התפקידים בוולוו לגבי הרכב:

“השקת ה-XC90 הייתה הצהרת כוונות מבחינתנו. כעת אנחנו במשחק באופן רשמי וברור. עם השקעה של 11 מיליארד דולרים במשך חמש השנים האחרונות, אנחנו יכולים לא רק לדמיין את החזון של וולוו, אלא גם לקיים את ההבטחה שלנו לגרום למותג וולוו לזרוח מחדש ולהיות שוב לרלוונטי”.
האקן סאמואלסן- מנכ”ל וולוו.

“הרעיון שלנו היה להביא משהו חדש לגמרי אל הסגמנט השמרני הזה ולספק ביטוי ויזואלי שמשדר מנהיגות וביטחון עצמי דרך המראה החיצוני. מבחינת פנים הרכב לקחנו את ה-S90 לשלב הבא, עם הניסיון שיש לנו ברמה גבוהה של פאר, שמבטיח נוחות ושליטה” תומאס אינגנלאת, סגן נשיא בכיר לעיצוב בקבוצת וולוו.

“ה-S90 לוקחת את התפתחות הנהיגה, הביצועים והנסיעה צעד גדול קדימה. עיצבנו את חוויית הנהיגה לחלוטין מלמטה עד למעלה כדי לספק תחושת דיוק, שליטה ונוחות”. ד”ר פיטר מרטנס, סגן נשיא בכיר למו”פ בקבוצת וולוו.

מחירו של הרכב מתחיל ב- 389,000 ש”ח. הצפי של וולוו הוא מכירה של 150 רכבים כאלו בשנה הקרובה.

והנה עוד כמה תמונות כדי שגם אם לא נוכל בקרוב להרשות לעצמנו רכב כזה לפחות נשטוף את העיניים.

Interior Blond Volvo S90/V90
Interior Blond Volvo S90/V90
Interior Rear Arm Rest Volvo S90
Interior Rear Arm Rest Volvo S90
Rear Quarter Volvo S90 Osmium Grey
Rear Quarter Volvo S90 Osmium Grey

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן