באיזה מוסך מומלץ לטפל ברכב? מוסך יבואן, מוסך מורשה ואיזה אופציה אחרת יש?

יש לך רכב ישן ואת חושבת שחבל לטפל ברכב במוסך יבואן? יש לך רכב חדש ואת תוהה אם שווה להמשיך לטפל ברכב במוסך יבואן או שאפשר גם במקום אחר זול יותר?


מוזמנת להכנס לכתבה ולעשות לעצמך קצת סדר בראש..

בפעם הראשונה כשקניתי רכב יד שניה ולא היה לי מושג על ההבדל בין המוסכים השונים ביקשתי המלצה מחבר לעבודה והוא הפנה אותי למוסך יבואן הרשמי. התיקון עלה לי הון תועפות, רק אחרי תקופה גיליתי שיש אופציות אחרות, לכל אופציה יש את היתרונות והחסרונות שלה. בכתבה זו אעשה סדר ואסביר מה ההבדל בין סוגי המוסכים. והכי חשוב, מקווה שתגיעו למוסך רק לטיפולים קבועים ולא לתקן תקלות.

יתרונות למוסך יבואן רשמי:
מוסכים רשמיים של יבואן הרכב נחשבים ליותר מקצועיים מכמה סיבות:
מוסך יבואן מתמקד בטיפול בסוגי רכב ספיציפים כך תוכלו לדעת שהמכונאי מכיר את סוג הרכב שלכ ישר והפוך ולא מטפל כל יום בעשרות סוגי רכבים של יצרנים שונים.
מוסכי היבואן מטפלים בדרך כלל בכל המכוניות מהדגמים החדשים ולכן מעודכנים יותר בכל מה שקורה בשוק. הם מקבלים את האינפורמציה מהיבואן ומקבלים הכשרה ובכך נשמרת רמת המקצועיות והעדכניות של המכונאים.
עוד יתרון של מוסך יבואן זה זמינות מלאה ומלאי גדול של חלקים, כך אם ישנה תקלה ויש צורך להחליף חלק לא נתקל בתשובה המעצבנת של “החלק יגיע עוד שבוע” אם כך, השירות מהיר יותר.
במוסך יבואן יהיה תמיד צוות דיאגנוסטיקה, מדובר על מומחים לקרוא ולנתח תקלות אלקטרוניות.
עוד יתרון, תקופת אחריות על חלקים מקוריים, סוגי שמן איכותיים בהתאם להוראות היצרן. כלים מתאימים ומיוחדים לכל דבר ללא אילתורים וקומבינות. כמובן שגם בכל מוסך יבואן יש פינת המתנה מושקעת ומפנקת.

חסרונות של מוסך יבואן רשמי:
החסרון הגדול והבולט הוא המחיר. אין ספק שמוסך יבואן זה פשוט יקר בצורה ניכרת לעומת מוסכים אחרים. גם המחיר לשעת עבודה יקר יותר, וגם המחיר של שאר השירותים, החלקים וכו’.
יחס פחות אישי, מוסך גדול עם עשרות עובדים, מנהלים ופקידים זה לא כמו לקבל יחס אישי ממנהל המוסך או מהבעלים שדואגים באופן אישי לכל לקוח.

יתרונות למוסכים כלליים:
מחיר זול יותר לשעת עבודה, מדובר על חלק מהותי בעלות הטיפול. כ- 30-40% מהמחיר זה שעות העבודה.
יתרון נוסף זה אפשרות לבחירה של חלפים זולים יותר. למרות שלפי החוק במוסך יבואן מחייב את המוסך להציע אופציה של חלקים חלופיים בפועל זה לא קורה. חלק חליפי יכול לחסוך סכומים משמעותיים ולהוריד את המחיר הסופי ללקוח.
כמובן שלמוסך כללי יש יתרון נוסף של יחס אישי וחם ואפשרות להתווכח ולהתמקח במקרה הצורך.

חסרונות למוסכים כלליים:
ישנם מוסכים כלליים כמובן שלא כולם שאינם מעודכנים בכל מה שקורה היום בשוק הרכבים ולפעמים נתקעו אי שנים אחורה בזמן.
לעיתים ישנם מקרים שאנשים מתקנים במוסך כללי ואז ניגשים לתקן במוסך יבואן והם עושים “פרצופים” למרות שמבחינת החוק הם חייבים לטפל ברכב, עדיין הם יכולים לנטור טינה ולהפיל תקלות שקורות על כך שהרכב טופל לא אצלהם.
לעיתים ישנם מוסכים שרוצים לעזור ללקוח ולחסוך ושמים חלקים מאיכות מאד ירודה ברכב.

אוטופרו – סוג נוסף של מוסכים שהגיע לארץ לאחרונה מוסכי מומחה:
לאחרונה נפתחה בארץ רשת חדשה – אוטופרו, כיום לרשת 5 סניפים ובתוך שנה היא תמנה 20 סניפים. לדברי המקימים הרשת הינה נסיון לשלב את היתרונות של מוסך יבואן אך במחירים נמוכים יותר. בשלב זה ברשת מטפלים רק ברכבי קיה ויונדאי.
הלקוחות המגיעים למוסכי אוטופרו מקבלים חלקים מקוריים, ישנם מנהלים טכנים לרשת אשר עומדים בקשר און ליין עם כל המוסכים ומייעצים במקרה של תקלה.
יתרון נוסף שיש לאוטופרו שבדומה ולמוסכי היבואן העובדים עוברים הכשרה מקצועים, נותנים רמת שירות גבוהה ויש להם הרבה מהיתרונות של מוסכי היבואן רק שבמחיר יותר זול.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן