עובדים עלייך? 5 דרכים לבדוק אם המוסך אמין

מי לא מכירה את זה, את הולכת למוסך וחוששת שעובדים עלייך.. ואין לך מושג האם אפשר לסמוך עלייהם או לא.

הנה כמה שיטות לוודא שהמוסך שלך אמין ומקצועי.

לעיתים קרובות נהגות נדרשות באינטראקציה עם המוסך לשם תיקון ליקויים כאלה ואחרים או טיפול שגרתי לרכב. למעלה מ-3 מיליון רכבים מנועיים בישראל, מתוכם כ-2.5 מיליון רכבים פרטיים, בד בבד, מעל ל-6,000 מוסכים רשומים יש בישראל כיום, כאשר רבים מהישראלים התרגלו לבחור מוסך על פי עלות התיקונים בו או לחלופין היכרות מקדימה עם הבעלים, אולם, ישנם מדדים אחרים שחשוב לשים לב אליהם, על מנת לוודא שהמוסך מקצועי שירותי ואמין.
צוות “אוטו פרו – מוסכים מומחים” גיבש רשימת 5 עקרונות לבחירת המוסך הנכון שיטפל ברכבכם.

נראות המוסך
לא היית בוחרת להיכנס למרפאה מלוכלכת ומוזנחת, לא היית רוצה לקנות במכולת מבולגנת ומחניקה,
וכך – בעידן הנוכחי בו התחרות בתחום תיקוני הרכבים גדלה, רמתם של המוסכים נמדדת גם בניקיון ובסדר.
יותר מכך – לא מעט מחקרים בתחום השיווק הוכיחו בעבר שהנראות ותחושת הסדר- מהווה פרמטר חשוב לפופולאריות וההצלחה שלו בקרב הצרכניות.
מה שאומר, כאשר אתן כלקוחות מגיעות למוסך נקי ומסודר, ונעים לכן לשהות בו, תפיסתכן כלפיו וכלפי בעלי המקצוע המטפלים בכן בדרך כלל חיובית. לא כל שכן, הסטנדרט של המוסכים כיום גבוהה וכולל חדרי המתנה ממוזגים ונוחים, מערכת Wi-Fi, פינת קפה, שירותים ללקוחות, מערכת בידור ועוד.
סטנדרט זה אינו נחלת המוסכים מורשי היבואנים בלבד, מוסכים רבים ובמיוחד המוסכים המומחים אימצו את הגישה הזו ונותנים ללקוחותיהם שירותי שהייה נוחים.

צילום: אוטופרו

נראות העובדים
הלבוש של אנשי הצוות הנו קריטי וחשוב, ודרכו תוכלו להבין האם מדובר במוסך אמין, מסודר ומקצועי וכזה שלא. פרט זה עוזר ללקוחות להבין האם המוסך אליו הן נכנסו פועל באופן אחיד, כנהוג בכל העולם בתחום המוסכים או כזה שבכל יום מוצא חולצת סמרטוט אחרת. נראות הצוות במוסך הנו עקרון חשוב שכדאי להכיר עוד בטרם תיגשו לקבל שירות ממוסך כזה או אחר.

איתור ותיקון התקלה
מוסך שאינו משרה שקיפות מהשלבים הראשונים ועד לסוף תהליך הטיפול ברכב הוא מוסך שכדאי להתרחק ממנו. עקרון חשוב לבחירת המוסך טמון בהבנה מלאה של הלקוח מה מקור הבעיה, איך מתקנים, לוחות זמנים ואיזה חלפים מוחלפים ברכב. הכול כולל הכול, צריך להיות ברור ושקוף בעבור הלקוחה וחשוב מכך כדאי שתוודאו שאין ניסוי ותהייה במהלך התיקון או הטיפול על רכבכם. שכן, איתור התקלה צריך להיעשות בצורה מסודרת ומתועדת.
מרגע איתור התקלה, צוות המוסך צריך להיות מיומן בהגעה וטיפול בשורש הבעיה, ולכשיעשה זאת מן הראוי שיעשה שימוש בחלפים מקוריים איכותיים, חלפים תואמי מקוריים (OEM) או חלפים תחליפיים איכותיים. עקרון חשוב לעניין זה הוא התיעוד, כשאתם מבחינים במוסך שאינו מתעד את הדברים למערכת ממוחשבת, דעו כי מוסך זה נמצא הרחק מאחורי הקדמה הטכנולוגית וכי התיעוד הכתוב מהווה אסמכתא עבורכם ותעודת ביטוח על הטיפול.

מופע של איש אחד
פרמטר חשוב לבחירת המוסך טמון בהון האנושי המלווה אתכן. תודעת ותרבות השירות החדשה במוסכים טומנת בחובה גישה חדשנית, כל לקוחה מלווה על ידי יועץ שירות אחד שמלווה לאורך כל הדרך. אותו גורם מחויב לתת לכן אינדיקציה מדויקת על סטטוס השירות. אותו גורם מלווה, מתוקף תפקידו מנתב אתכן לאיש המקצוע הנכון במוסך, אמון על מתן הסברים על התהליך וחלפים, על המחיר, ושלבי התיקונים.

שירותי אקסטרה נחוצים
במקרים רבים לקוחות של מוסכים נרתעות מזה שדוחפים להן תיקונים ומוצרים נוספים. אולם, דווקא לפרטנר זה יש חשיבות גדולה בהבנה האם המוסך אמין ומקצועי. דהיינו, אם אתן חשות שהמוסכניק דוחף לכם תיקונים מיותרים שאינם רלוונטיים למקור הבעיה המקורית עמה הגעתן כנראה שמדובר רק בניסיון לנפח את החשבון. יחד עם זאת, כאשר אתן מזהות שההצעות הנן לרווחתכן וביטחונכן אזי שקרוב לוודאי מדובר בעסק אמין שמבקש לתת לכן תמונה מלאה על מצב הרכב.

המלצה אישית שלי, אם את מחפשת מוסך כדאי מאד לבקש עזרה ולהתייעץ עם חברות שהיו במוסך ויכולות להגיד מנסיון שמדובר על מוסך אמין.

תודה לאוטו פרו – רשת מוסכים מומחים על העזרה בהכנת הכתבה

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן