מהי כרית אוויר וכיצד היא פועלת?

כרית אוויר מיועדת למנוע פציעות קשות בזמן תאונה, איך היא פועלת, למה מסוכן להניח רגליים על הדשבורד ועוד כמה פרטים חשובים בכתבה שלפנייכם.

מהי כרית אוויר?

כרית האוויר הראשונה יצאה לשוק לראשונה בשנת 1974 במכונית של מרצדס. מטרתה של הכרית היא למנוע פציעות קשות בזמן תאונה ולפעמים אף למנוע מוות. כאשר ישנה תאונה הכריות מתנפחות ומונעות מהפנים של היושבת ברכב לפגוע בחלון הקדמי, לעיתים בגלל הכרית מקבלים מכה חזקה אך היא מונעת נזק גדול יותר שיכל לקרות בלעדייה.

texture-860666_960_720

איך הכרית פועלת?
בתוך הכרי קיים חיישן שמזהה תאונה, החיישן מצית חומר שגורם לגז להתפשט והכרית מתנפחת.
מיד לאחר התנפחות הכרית היא מצטמקת בחזרה על מנת לא לחנוק את הנוסע/ת ברכב.

סכנות הקשורות לכריות אוויר

בעבר היה חשש שהכריות יפתחו בטעות אך כיום הכריות מתוחכמות ונפתחות רק במצב של תאונה רצינית. כיום קיימות ברכבים גם כריות אוויר בצידי הרכב ובמקומות שונים ברכב.

כאשר הנוסעים ברכב לא חגורים לעיתים כרית האוויר לא תפתח כלל ולעיתים אם הנוסע לא חגור והכרית מתנפחת הנוסע יעוף יורת מהר לכיוון הכרית והוא עלול להתקל בה במהלך תהליך הניפוח. זו אחת הסיבות שחשוב להשתמש בחגורת בטיחות תמיד!

סכנה נוספת היא כאשר מושיבים ילד בכסא בטיחות ליד כרית אוויר, ההמלצה היא לנטרל את כרית האוויר בסמוך למיקום שבו מושיבים את הילד.

baby-617411_960_720

סכנה נוספת שלא רבים מודעים אלייה היא הנחת רגליים על הדשבורד במקרה של תאונה הכרית מתנפחת, ואין דרך טובה להגיד את זה בעדינות הרגליים עלולות להשבר. חשוב מאד בשום מצב לא להניח את הרגליים על הדשבורד, במקום תאונה שנגמרת בלי כלום אפשר לספוג פגיעה חזקה בעמוד השדרה או ברגליים.

במושב הנהג קיימת כרית אוויר במרכז ההגה, יש להזהר לא להניח שם את הידיים מסיבה מובנת.

נורת airbag

אם נדלקה ברכב נורה של airbag זה אומר שישנה תקלה בכרית האוויר, יש לגשת למוסך ולבדוק את מהות התקלה. כדאי לעשות זאת כמה שיותר מהר מכיוון שבמידה ותהיה תאונה כרית האוויר לא תפעל.

ככה נראית כרית אוויר שנפתחה

auto-245448_960_720

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן