טויוטה קורולה החדשה חווית נסיעה

טויוטה השיקו בשבוע שעבר את טויוטה קורולה החדשה, התפעלתי ממערכת המולטימדיה, נהנתי מחווית הנסיעה, נפרדתי ממנה בקושי רב ואני כאן כדי לשתף אתכם בחוויה.

טויוטה קורולה הינה אחד מהרכבים הפופולריים והאהובים, בעולם נמכרו ממנה מעל 44 מליון מכוניות ובישראל מעל  200,000. לכן, מסקרן מאד לראות מהם החידושים שנעשו בדגם החדש ואיך חווית הנסיעה בה.

Selection_342

החידושים העיקריים בטויוטה קורולה החדשה הם מערכות בטיחות חשובות ומערכת מולטימדיה משוכללת וחדשנית

מערכות הבטיחות בטויוטה קורולה החדשה

– PCS מערכת קדם התנגשות אקטיבית, מערכת המזהה מקרה של כמעט תאונה ובולמת את הרכב בעצמה.
– LDA מערכת התרעה על סטייה מהנתיב, מערכת מצויינת שמתריעה כאשר הרכב סוטה מהנתיב ללא איתות, בלוח שעונים מוצג באופן גרפי האם הסטייה בצד ימין או שמאל. המערכת מצפצפת גם במקרים של השתלבות בנתיב השתלבות ללא איתות.
בעיני מדובר על מערכת מעולה שגם שימושית במקרה של עייפות וסטייה בלי לשים לב וגם מחנכת את הנהג/ת להתרגל לאותת בכל מעבר בין נתיבים.
– AHB מערכת החלפה אוטומטית של אלומת אור גבוהה.
מכירות את זה שאתן נוסעות בכביש חשוך, מדליקות אור גבוה וברגע שחולפת מכונית ממול מכבות אותו על מנת לא לסנוור? בטויוטה קורולה החדשה המערכת מזהה מצב כזה באופן אוטומטי ומכבה ומדליקה את האור הגבוה בהתאם לצורך. מסוג הדברים שאני אומרת “איך לא חשבו על זה קודם?”
RSA מערכת לזיהוי והצגת תמרורים, כך למשל כאשר נסעתי בכביש שהמהירות המותרת בו היא עד 60 קמ”ש המערכת קולטת את התמרור ומתריעה כאשר נוסעים במהירות מעל המותר. לפעמים זה מעט מציק אך שימושי מאד ויכול לחסוך דוחות תנועה ואי נעימויות. 

מערכת נוספת ששודרגה מאד והציגה יכולות מרשימות וחידושים היא מערכת המולטימדיה (המערכת תהיה זמינה באופן מסחרי בעוד מספר שבועות)
המערכת מתחברת לאפליקציה שנקראת my-toyota ובהתחברות אלייה ניתן דרך מערכת המולטימדיה ברכב להזמין טיפולים מהמוסך, לצפות בסרטוני הדרכה, אם לדוגמה יש לך פנצ’ר באמצע נסיעה בתוך הרכב יש אפשרות לצפות בסרטון שמדגים איך להחליף גלגל, במערכת יש את כל ספר הרכב בצורה דיגיטלית, הסברים על כל הנורות חירום ברכב ומה לעשות כאשר נדלקת נורה.
ישנה אפשרות לחייג מתוך הרכב למוקדי חירום, מערכת שמזהה מקרה של תאונה, ותחנות רדיו מחוברות לאינטרנט כך שאין בעיות קליטה וניתן להאזין לתחנות רדיו מכל העולם.

IMG_20160714_100500

הנה סרטון מההשקה שבו מסביר לי נציג טויוטה על המערכת.    

כאמור, לקחתי את הרכב לנסיעת מבחן והנה ההתרשמות שלי ממנו:

מבחינת עיצוב חיצוני, הטויוטה קורולה לא עברה שינוי עצום מהדגמים הקודמים אלא רק מתיחת פנים קלה. העיצוב משדר סמכותיות,  יציבות וספורטיביות. אני באופן אישי מחבבת את עיצובו של הרכב הוא בעיני משדר משהו צעיר אך בוגר ומתוחכם.Selection_344
עיצוב פנימי, אין ספק שמבפנים הרכב נראה פשוט טוב, המושבים נאים, החומרים נראים איכותיים ובאופן כללי הרכב נראה מרשים בהרבה מרכבים דומים בקטגוריה.

Selection_343

נוחות ישיבה, בכסא הנהגת הישיבה נוחה מאד ויש אפשרות להגביה את הכסא, לכוון את ההגה למעלה למטה ופנימה, כך שכל אחת בכל גובה תוכל למצוא את זווית הישיבה הנוחה לה.

במושבים האחוריים המרווח הפנימי מספק בהחלט, הושבתי מאחור שלושה מבוגרים בגובה ומשקל שונה והם ציינו בהתפעלות לטובה את המרווח הנדיב לרגליים. אחת מהנוסעות ציינה שהיא גבוהה ובדרך כלל לא נוח לה לשבת מאחור ובטויוטה קורולה החדשה היה לה מקום להניח את הרגליים והיה לה נוח לשבת מאחור.
נסיעה עם ילדים, בתחילת הנסיעה חששתי שהחלונות מעט גבוהים ואולי הילדה לא תצליח לראות מהחלון, מדובר על ילדה נמוכה יחסית בת 4 שיושבת בכסא בטיחות לא בבוסטר, אך לשמחתי היא ראתה מצויין מהחלון ואפילו ציינה שנעים לה כי המזגן מגיע בצורה טובה גם לחלק האחורי.

תא המטען של הטויוטה קורולה גדול ומרווח והצליח להכין בקלות כבודה הכוללת תיקים מזוודות, שקיות ומה לא?
הפתיחה של תא המטען נוחה ולא גבוהה מידי, בסך הכל תא מטען קומפקטי ושימושי.

IMG_20160714_185808
מפתחות, כמו בהרבה רכבים חדשים הרכב הוא עם הנעה ללא מפתח, אפשר להשאיר את המפתח בתיק, הרכב מזהה שהמפתח נמצא קרוב והרכב נפתח אוטומטית. חבל שאין אפשרות לנעילה בלחיצה ויש צורך להוציא את המפתח על מנת לנעול. קצת מציק אבל בקטנה 🙂

חווית הנסיעה בטויוטה קורולה החדשה:

אין ספק שהנסיעה נוחה וחלקה אבל בעיקר שקטה, בקושי שומעים רעשים מהכביש, הרכב מחליק בקלילות על הכבישים ועושה חשק לנהוג ולנהוג ולנהוג… הרכב מתאים למשפחות שרוצות רכב נוח, בטיחותי עם מערכת מולטמדיה משוכללת.

מחיריה של טויוטה קורולה המחודשת טיפסו מעט למעלה. גרסת Sun התייקרה ב-1,000 שקלים ומחירה יעמוד כעת על 128,900 וגרסאות GLI התייקרו ב-2,000 שקלים ומחירן יהיה 125,900 לידנית ו-131,900 לאוטומטית.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן