נהגתי בקפריסין בצד שמאל ושרדתי כדי לספר :)

רוצה לטוס לחו”ל למדינה שהנהיגה בה היא בצד שמאל של הכביש? עשיתי את זה ואני פה כדי לספר איך זה היה והאם זה מומלץ.
וגם כמה עובדות מעניינות על התחבורה בקפריסין.

לפני שטסתי לחו”ל התלבטתי הרבה אם לשכור רכב, שאלתי אנשים והתייעצתי בקבוצה שלנו בפייסבוק תשאלי מוסכניק/ית ועד הרגע האחרון לא ידעתי אם כדאי או לא. מצד אחד זו חוויה מעניינת מצד שני זה יכול להיות מסוכן מצד שני הרבה יותר נוח להיות בחו”ל עם רכב וחבל לא לנסות.

בסופו של דבר כשהגענו לחו”ל ורצינו לשכור רכב זה היה קצת בעייתי, כל חברות ההשכרה שהתקשרתי אלייהם אמרו שאין להם רכבים פנויים או שנתנו לי מחירים לא ריאלים. לקח אחד כבר למדתי להזמין רכב מראש.
בסופו של דבר מצאתי רכב במחיר כפול שניים ממה שתכננתי.
מכיוון שחששתי מאד מכיוון הנהיגה נהגתי בתחילה כשמישהו מקומי ישב לידי.
זה לוקח זמן למוח לקלוט את ההבדל בכיוונים, וגם אחרי שקולטים ומבינים את העקרון עדיין אחרי כמה דקות של נהיגה פתאום קולטים עוד דברים. אני אחרי כמה שעות של נהיגה פתאום ראיתי אוטובוס וזה היה לי מוזר מאד לראות את הנהג יושב בצד ימין.
להכנס לכיכרות זה מוזר ומאתגר, גם אחרי יומיים של נהיגה עדיין הייתי צריכה להיות זהירה מאד ולשים לב טוב טוב לאיפה המכונית שלפני נוסעת.
יש לי כמה טיפים למי שנוסעת לחו”ל למדינות שנוסעים בכיוון ההפוך ורוצה לנהוג.
1. אם יש אפשרות שמישהו מקומי ישב ליידך בנסיעה הראשונה זה יכול לעזור ולהרגיע מאד.
2. הנוסע/ת שליד הנהג/ת תמיד יהיה בצד שקרוב למדרכה אם את מתלבטת בזמן של פניה מה לעשות זה יכול לעזור לזכור.
3. ליסוע לאט לאט ובזהירות לא בכל מדינה זה כמו פה שצופרים לך ושהנהגים חסרי סבלנות, וגם אם יצפרו עדיף להמתין ולהיות בטוחה, להתסכל לאיפה הרכב שלפני נוסע ולחדד את החושים.
4. מכיוון שרובינו נוהגות בארץ על רכב אוטומטי עדיף במקרה של נסיעה בכיוון ההפוך לשכור רכב אוטומטי כדי להקל על זה. אני נהגתי על אוטומטי וטוב שכך, נראה לי שלהוסיף לכל זה גם את התפעול של ההילוכים ועוד בצד שמאל זה היה מקשה עלי מאד.

collage

ולסיום: כמה עובדות מעניינות על התחבורה בקפריסין.

  • בקפריסין אנשים רגועים אין פקקים ואין כמעט פקחים, אפשר לחנות בלי לשלם ובמקרה הכי גרוע מקבלים דו”ח של 8 יורו.
  • אין מעברי חציה כמו שיש בארץ אלא פס אדום. והכי הזוי שיש כפתור ליד מעבר חציה, הולכי רגל לוחצים עליו וזה באמת עובד ונותן להם לחצות.
  • התחבורה ציבורית בקפריסין היא כמו לפני 30 שנה הנהגים מחתימים עם חותמת על פנקס וזה הכרטיס. לא שמעו שם על רב קו כנראה. הזוי.       IMG_20160520_125304

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן