חווית נסיעה טויוטה פריוס

היא יפה, היא מהירה היא חסכונית מה עוד אפשר לבקש? טויוטה פריוס חווית סיכום חווית נסיעה.

קיבלתי לסוף שבוע ארוך טויוטה פריוס מדהימה, בגלל שידעתי פחות או יותר על איזה רכב מדובר החלטתי לנצל את ההזדמנות וליסוע איתה עד אילת. אני מודה שבתחילה חששתי לנהוג לבד עד אילת, [בן זוגי לא יכל לנהוג כי כשנותנים רכב לנסיעת מבחן הביטוח בתוקף רק למי שמקבל אותו] הפחד העיקרי שלי היה להתעייף מהנהיגה הממושכת, שהילדה תשתעמם או שימאס לי לנהוג.
בדרך הלוך עשינו נסיעה רציפה של שעתיים, הפסקה של חצי שעה בחוות האנטילופות ועצירה של חצי שעה בפונדק של כושי רמון, התעייפתי מאד מהנהיגה והגעתי לאילת גמורה. בדרך חזור עשינו כל כ-50 דקות עצירה לכמה דקות והדרך עברה הרבה יותר בקלילות וברוגע.

0bf64158-2d9a-491b-8e84-7a6067295ddb

מבחינה חיצונית לטויוטה פריוס יש מראה ייחודי שמבליט אותה ומבדל אותה בצורה מובהקת מרכבים אחרים. יש כאלו שחושבים שהעיצוב מדהים, ויש כאלו שחושבים שפחות. לדעתי מדובר על רכב שאוהבים ומתחברים או שלא. קשה להשאר ניטרליות לעיצוב כזה.

13062553_10208399584002825_3498488873150743125_n

העיצוב השונה מתאפיין במראה עתידני, המכונית מזכירה קצת חללית, אני אישית אהבתי מאד את העיצוב.

עיצוב הפנים נאה מאד, מסך גדול, שמשה קדמית רחוקה ורחבה שנותנת שדה ראייה גדול, בין שני המושבים יש קופסא לאחסון חפצים. מבחינת תפעול הרכב אני מודה שלקח לי זמן להתרגל לכך שבמקום בלם יד במיקום הרגיל בטויוטה פריוס הבלם מופעל עם הרגל. בסוף התרגלתי… מבחינת ישיבה, הרגשתי כאילו התנוחת ישיבה מעט נמוכה ונוקשה אבל זה לא הפריע לי לנהיגה, בסך הכל הישיבה ברכב הייתה בסדר גמור.

הספסל האחורי מרווח כשנוסעים עם ילדה אחת, גם שני מבוגרים מאחור יכולים לשבת בנוחות.
הרגשנו כאילו החלונות מעט גבוהים, הבת שלי שישבה מאחור לא הצליחה כמעט לראות נופים מהחלון וזה היה מאכזב. אני לא בטוחה אם זה בגלל כסא הבטיחות החדש או בגלל שהחלון מעט גבוה. בכל מקרה אם את מתכננת לקנות טויטה פריוס כדאי לבדוק את זה בנסיעת מבחן. בכל זאת זה יכול לעשות הבדל בין נסיעה רגועה לנסיעה עם ילד מתוסכל ומשועמם.

Selection_154

תא המטען גדול ומרווח אך גם ברכב זה יש את החסרון שמי שנמוכה מעט מתקשה להגיע לסגור את דלת תא המטען. אני בגובה 1.58 והצלחתי איכשהוא להגיע לידית ולסגור. אם מישהי נמוכה ממני ב 2-3 ס”מ זו כבר בעיה.
נראה כאילו המכונית מתוכננת מראש לאנשים בגובה מסויים. זה הגיוני כי הם הרוב אבל זה עדיין מבאס למי שנמוכה.

13124806_10208406193248052_6319942962555385274_n

נוחות נסיעה, הנסיעה עם הטויוטה פריוס נוחה מאד, הרכב מאיץ במהירות, למעשה במהירות ובשקט עד כדי כך שאחד הדברים המסוכנים ברכב הזה הוא ליסוע ולא להרגיש שעוברים את המהירות המותרת. נסעתי עם הרכב לאילת, ומידי פעם האצתי בלי להשים לב והגעתי למהירות של 130-140 קמ”ש ממש בלי לשים לב. כמובן שאפשר להשתמש בבקרת מהירות, יש לכך אפילו ידית מיוחדת שמגבילה את המהירות, אבל בכבישים של הארץ בכל כמה דקות יש פניה או משאית ואין באמת אופציה ליסוע לאורך זמן עם הגבלת מהירות.

צריכת דלק, ולפי הנתונים בסוף הנסיעה מפתח תקווה לאילת צריכת הדלק הייתה 4.9 ליטר דלק ל 100 ק”מ, כלומר 20.4 ק”מ לליטר.
יום למחרת נסעתי לחיפה דרך כביש 6 וצריכת הדלק הייתה 4.5 ליטר ל- 100 ק”מ, כלומר 22.2 קילומטר לליטר. אין ספק שמדובר על רכב חסכוני.

c4c4271c-ab73-4c71-9d68-db8444f2658c

טויוטה פריוס הוא רכב היברידי, רכב עם מנוע שמשלב בין מנוע רגיל לחשמלי. ניתן לקרוא פה עוד על רכב היברידי.

לסיום: ביקשתי ממכר שלי שנוהג בטויוטה פריוס ביום יום לספר לי מה דעתו על הרכב והנה מה שהוא אומר:

“הרושם שלי הוא שמדובר על רכב שקט,אמין,חיסכון בדלק וכן מקבלים זיכוי מס בגלל ההיבריד. בצד הפחות טוב אז יש לי 3 ילדים קטנים וקשה מאד להכניס למושב האחורי 3 בוסטרים. זה נכנס בלחץ …. גם מבחינת נוחות של הכיסאות נהגתי כבר על רכבים נוחים יותר. בנסיעות ארוכות לפעמים זה מרגיש קצת לא נוח. אבל סה”כ אחלה רכב”

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן