ביקשו ממך לשלם על לוחית רישוי בטסט? יכול להיות שזה לא חוקי

למי זה לא קרה? את ניגשת לטסט ואומרים לך שלוחית הרישוי ישנה ויש צורך להחליף אותה בתשלום. יצאתי לברר אם זה חוקי וחזרתי עם תשובה מפתיעה.

משרד הרישוי הוציא ב- 25.5.14 הוראה שלפיה אסור למכון הרישוי לגבות כסף על הנפקת לוחית רישוי חדשה. אך בפועל, זה לא ממש נאכף למרות שמשרד הרישוי הוציא על כך כמה וכמה הודעות.  עדיין המצב היום הוא שנהגים ונהגות רבות ניגשים לטסט, נאמר להן כי לוחית הרישוי פסולה והן נדרשות לשלם על לוחית רישוי חדשה. (אני בעצמי שילמתי לפני שנתיים 60 ש”ח על לוחית רישוי חדשה במכון הרישוי)
שימו לב.

לפי החוק יש אחריות של 5 שנים על לוחית רישוי על מקרה של דהיה או קילוף. אם לוחית הרישוי דהתה או התקלפה מכון הרישוי חייבים לפי החוק להחליף אותה בלוחית חדשה ללא תשלום במקרה של פגם אחר ברישוי (התעקמה, נשברה או משהו אחר) יש לשלם.

לצערנו משרד הרישוי פשוט לא אוכף את זה. וגם רובינו לא מכירים את החוק ולא יודעים שזה לא חוקי לגבות כסף על לוחית רישוי חדשה.

מה אפשר לעשות?
קודם כל פשוט לדעת ולהכיר את החוק.
דבר שני למי שממש מתעקשת אפשר להדפיס את נוסח החוק ואז במקרה הצורך במכון הרישוי פשוט להציג אותו.

הנה ציטוט מתוך החוק “בעדכון ההוראה האמורה מיום 26.03.2014 נדרשים מכוני הרישוי להחליף את לוחית הרישוי ללא כל תשלום”

בקיצור, עובדים עלינו בעיניים.Selection_053

ייתכן מאד כי מכוני הרישוי ינסו “לנפנף” אתכן, אל תתנו להם זאת, הכח בידיכם. הם לא יפסלו בטענה שהלוחית “תקינה” עד שיחלוף זמן האחריות. הם ינסו להעביר את הנטל אליכם בכך שיטביעו חותמת התחייבות אישית של בעל הרכב בגב הרשיון ל-48 שעות. הם יטענו כי האחריות היא של היצרנים.

אל תתנו להם, תעמדו על זכותכן להחלפה ללא עלות.
כמוצא אחרון, ניתן לאיים בפניה למשרד התחבורה, אגף שרותי רכב ותחזוקה, המפקח על מכוני הרישוי.

לקריאת נוסח החוק המלא לחצי כאן. 

 

רוצה ללמוד איך להתכונן לטסט? הנה כמה טיפים שיעזרו לך לעבור בקלות את הטסט

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן