תודה, את אחלה נהגת :)

האם נראה בעתיד יותר נשים עוסקות בתחום הרכב? יצאתי לדבר עם נהגת אוטובוס ולשמוע מה דעתה על הנושא

הייתי השבוע בפגישה עם חברה מאד גדולה בתחום הרכב, הם אמרו לי שחסרים להם עובדים בתחום מסויים.
מיד קפצתי והצעתי להם שיגייסו נשים לעבוד בתחום הזה. לא בגלל גימיק שיווקי אלא כי אני מאמינה שככל שיהיו נשים בתעשיית הרכב ובתחום הרכב זה יועיל לכולם.
כל אחת שתעבוד בתחום הרכב  תהווה השראה לנשים אחרות ותראה לכולן שזה אפשרי ולא משהו “חריג”.
כל אחת שתיגש לפנצ’ריה ופתאום תראה אישה מטפלת לה ברכב תהיה אולי מופתעת בהתחלה אבל אולי תרגיש יותר בנוח ללכת לטפל ברכב כשיש אישה באזור.
כל אחת שתיגש למוסך או לחנות לאביזרי רכב או לאוטובוס שנוהגת בו אישה תוכל לשאוב מזה השראה.
בקיצור, אם עדיין לא הבנתן אני מאד בעד ואעשה כל מה שאוכל כדי לגרום לנשים להבין שתחום הרכב לא חייב להיות תחום בשליטה גברית.

הנה ראיון קצר שערכתי עם לודמילה נהגת אוטובוס כבר 4 שנים בחברת אפיקים שאלתי אותה על תגובות שהיא מקבלת, והאם לדעתה בעתיד יהיו יותר נשים בעולם הרכב.

היי לודמילה, איך החלטת לעבוד במקצוע הזה?

תמיד אהבתי לנהוג. עבדתי בקונדיטוריה ואז הבנתי שאני רוצה עבודה שתיתן לי יותר פרנסה ושהמשרה תהיה איכותית, בתנאים טובים וכמובן, לעסוק במה אני אוהבת. היה חשוב לי שהעבודה לא תהיה פיזית, אלא עבודה מול אנשים, שתעניק לי תחושת עצמאות וביטחון עצמי.

מה את הכי אוהבת בעבודה?

שהנוסעים יודעים להעריך. בסוף הנסיעה יש מי שיורד ואומר “תודה, את אחלה נהגת” זה נותן תחושה ממש טובה, תחושת סיפוק ומוטיבציה להמשיך לעשות את תפקידי על הצד הטוב ביותר.

את מקבלת תגובות מעניינות מאנשים שרואים שאת נהגת?

יש אנשים שעולים לאוטובוס ומופתעים לראות אישה נוהגת והתגובות תמיד מפרגנות ומשעשעות מאוד למשל ” הו, חשבתי שנשים נראות טוב רק במטבח אבל על ההגה זה נראה הרבה יותר טוב, כל הכבוד!”

תמליצי לנשים אחרות לעבוד במקצוע הזה?

כמובן! כל אישה שרוצה תחושת סיפוק ותנאים טובים וכמובן משכורת, חייבת להצטרף לענף הזה!

מה דעתך על היוזמה של אוטול’ה להכיר לנשים את עולם הרכב והאם את חושבת שבעתיד נראה יותר נשים בתחום זה?
יוזמה מבורכת. אני יודעת שכאשר נשים יבינו יותר את עולם הרכב, בהחלט ענף התחבורה יהיה שייך לנשים באותה המידה כמו לגברים. לדעתי בעתיד כאשר לנשים תהיה יותר מודעות למקצוע בהחלט נראה נשים רבות בתחום. אני מצפה ואשמח לראות הצטרפות של נשים נוספות למשפחת אפיקים.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן