האם להחליף גלגל זו פעולה שרק גברים יכול לעשות?

להחליף גלגל נשמע להרבה נשים וגברים פעולה שהיא סמל הגבריות, אבל- האם יש סיבה אמיתית שנשים לא תוכלנה להחליף גם גלגל?

פגשתי השבוע מכר שמכיר היטב את אוטול’ה. והוא אמר לי משפט שהקפיץ אותי: “אני חושב שנשים לא יכולות להחליף גלגל, צריך הרבה כח פיזי בשביל זה, ונשים פשוט לא מסוגלות”

זו לא פעם ראשונה שאני שומעת כזה דבר, משום מה יש לאנשים רבים תפיסה בראש שנשים לא יכולות להחליף גלגל ושזה קשה ובלתי אפשרי.
הרבה פעמים גם נשים שמגיעות לסדנה שבויות בתפיסות האלו וחושבות שלהחליף גלגל זה הר בלתי עביר ופעולה הירואית שרק גברים חסונים יכולים לבצע.

אני מודיעה לכן אחת ולתמיד שמדובר בדעה קדומה ולא נכונה.

אין שום סיבה שכל אישה (בריאה) לא תוכל להחליף גלגל.

הסוד נעוץ בשיטה ובטכניקה וגם בכלי עבודה מתאימים.

כאשר אנחנו ניגשות להחליף גלגל ברכב קיים כברירת מחדל מפתח גלגלים סטנדרטי, איתו באמת מאד קשה לפתוח גלגלים גם לגבר עם הרבה כח.

אפשר בעלות כספית לא גדולה לרכוש מפתח גלגלים טלסקופי, מפתח כזה עם ידית שניתן להאריך מאפשר לפתוח גלגל בקלות יחסית.

איך מחליפים גלגל

כמו כן, על מנת להצליח להחליף לבד גלגל צריך לדעת להשתמש בטכניקה נכונה. הזווית שבה מניחים את הרגל על מפתח הגלגלים, והצורה בה נשענים על הרכב יכולה להשפיע מאד על כמות הכוח שאנחנו צריכות להשקיע בפתיחת הגלגל.

הנה סרטון שמסביר על החלפת הגלגל. והנה כתבה שמסבירה על החלפת גלגל וכוללת עוד פרטים שלא מופיעים בסרטון כמו אבמצעי בטיחות וכו’.

בקיצור, זכרי תמיד- אין שום סיבה שלא תוכלי להחליף גלגל בעצמך. ואם את רוצה להתנסות בזה באופן מעשי את כמובן מוזמנת להגיע לסדנה של אוטול’ה ולראות שזה בהחלט אפשרי.

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן