טויטה אוריס סטיישן חווית נסיעה

מה זה רכב היברידי ולמי זה מתאים? מה גודל תא המטען של טויוטה אוריס סטיישן? האם הוא מתאים כרכב משפחתי לשימוש יום יומי? הנה התשובות לכל השאלות…

טויטה אוריס סטיישן מוגדרת כרכב משפחתי וקומפקטי, המתחרות העיקריות שלה הם פורד פוקוס, הונדה סיוויק, ויונדאי I30.

חיצונית הרכב בהחלט נראה משפחתי, הוא גדול וארוך יחסית והעיצוב שלו מעט שמרני ולא עוצר נשימה. אבל ההגדרה שלו היא רכב קומפקטי ובסך הכל הוא עונה על הציפיות.

עיצוב פנימי אהבתי מאד את העיצוב הפנימי, יש מקום להניח כוסות או בקבוקים, ההגה טלסקופי מתכוונן לגובה ולעומק (שימושי מאד למישהי נמוכה או בהריון עם בטן גדולה)

ההגה נראה מעור איכותי (מעניין אם יש להם גרסה טבעונית) הדשבורד נראה מושקע, יש מסך מגע גדול מאד ונוח לתפעול, המזגן עם בקרת אקלים והכפתורים שלו מעוצבים בעיצוב הייטקיסטי ונאה, לרכב יש ידית הילוכים קטנה וחמודה וכפתור לפארקינג. (זה רק נשמע מוזר בפועל בתוך רגע מתרגלים)

2015-12-24_15-04-46_001
            ידית הילוכים קטנה וכפתור לפארקינג

טויטה אוריס סטיישן מצוייד בגג ענק נפתח, נרשמה התלהבות אצל הילדה בעיקר כאשר ירד גשם על הרכב ויכלנו לראות את הטיפות מעל הראש…

נוחות בתוך הרכב הכסאות נוחים מאד ולא נצפתה בעיה מיוחדת, ניתן להשכיב את הכסא לאחור אם רוצים במקרה לישון ברכב 🙂

מושבים אחוריים 3 מבוגרים יכולים לשבת מאחור וכמובן גם 3 ילדים או 2 ילדים עם כסאות בטיחות.

ילדים ובטיחות: הרכב מצוייד במנגנון ביטחון- נעילת ילדים, ניתן לנתק את כרית האוויר הקדמית על מנת לשים כסא בטיחות כמו כן יש נקודת עיגון למושבי isofix במושבים האחוריים.

תא המטען בגודל 530 ליטר. מדובר על תא מטען ענק כיאה לרכב משפחתי, ניתן להשכיב את הספסלים האחורים ולקבל תא מטען עצום.

חווית הנסיעה: ניתן להגיד בהחלט מכל הלב שהנסיעה הייתה באמת חוויה, הרכב שקט מאד, בפעמים הראשונות שנוסעים ברכב לא בטוחים עם הרכב מונע או לא. אומנם שומעים את הכביש אבל הנסיעה שקטה בהחלט. כאשר נוסעים בסיבובים הרכב פשוט קליל וכיפי, הוא לא מתאמץ, ההגה מרגיש קל ונעים וממש נחמד לסוע בו. בשביל נסיעות סטנדרטיות למשפחה ממוצעת היא מעולה.

עוד כמה דברים מגניבים שיש ברכב: התנעה עם כפתור, ללא מפתח, מערכת בקרת שיוט, אפשרות לפתוח ולסגור את כל החלונות בלחיצה אחת ותאורה בתא המטען.

טויטה אוריס סטיישן הוא רכב היברידי מקבילי, הנה הסבר על מה מדובר:

רכב רגיל מונע באמצעות מנוע שנקרא מנוע בערה פנימית כלומר מנוע שעובד ע”י אנרגיה שנוצרת משריפת דלק.

ואילו רכב היברידי הוא רכב שמותקנים בו שני מנועים שפועלים יחד. מנוע אחד חשמלי ואחד מנוע בעירה פנימית. השילוב של שני המנועים מביא לכך שכל אחד מנצל את מה שהוא הכי טוב בו וכך יש חסכון רב בדלק.

לדוגמה: כאשר הרכב נוסע במהירות נמוכה המנוע החשמלי עובד מכיוון שאז הוא מנוצל בצורה יותר טובה. וכאשר יש נסיעה ארוכה ומונוטונית פועל מנוע הבערה הפנימית תוך כדי הנסיעה המנוע מטעין את המצבר לפי הצורך. כאשר יש פרצי תאוצה שני המנועים פועלים ביחד.
התזמון הממחושב של שני המנועים גורמים לכך שהרכב חסכוני בדלק בצורה ניכרת וגם בזיהום אוויר.

רכב היברידי יקר מעט לעומת רכב רגיל אך יש עליו הקלות רבות במיסים והוא חסכוני מאד בדלק.

להסבר מפורט יותר על רכב היברידי לחצו כאן

מחירו של הרכב הוא – 138,710 יותר יקר מרכבים דומים אך יש עליו פחות מיסים, ולכן מי שמקבלת את הרכב מטעם העבודה ובוחרת ברכב היברידי נהנית מהנחה של כ-500 ש”ח בסכום שווי השימוש שהיא משלמת למקום העבודה.

לקריאה נוספת על שווי שימוש וההנחה לרכבים היברידים.

חשוב מאד לציין כי צריכת הדלק של הרכב כמובן נמוכה מאד ויכולה להגיע לכ- 18 ק”מ לליטר. אין ספק שמדובר ברכב חסכוני.

לסיכום: העיצוב הסולידי, הממשק הנוח, צריכת  הדלק הנמוכה והנסיעה השקטה הופכים את הרכב למושלם למשפחות עם ילדים שרוצות רכב נח לשימוש יום יומי. 

לסקירה על טויטה פריוס לחצו כאן

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן