קניית רכב ממגרש מכוניות

מתעניינת בקניית רכב? יש כמה נקודות שכדאי לך לדעת.

לעיתים, קניית רכב ממוסך עלולה להתברר כטעות. ייתכן והרכב גנוב, או עבר תאונת דרכים קשה. כיצד בכל זאת ניתן לחסוך בהוצאה על רכב על ידי קניית רכב ממוסך?
מומלץ להגדיר מראש מהי מטרת הרכב. אם מטרת הרכב היא לנסיעות קצרות בתוך העיר, אפשר להתפשר בעת בחירת הרכב. כאשר מחפשים רכב משפחתי לנסיעות ארוכות, אסור להתפשר. יש לנקוט במיטב אמצעי הזהירות כדי לא להצטער אחר כך על קניית הרכב.
1. חשוב מאוד לקנות רכב אך ורק ממוסך רכבים מורשה. זהו הצעד הראשון והבסיסי.
2. יש לוודא שלסוחר הרכבים יש תו סוחר מטעם המדינה. המדינה מטילה נהלים מחמירים ופיקוח על הסוחרים. כאשר עובדים עם סוחר מוסמך מטעם המדינה, יש סיכוי רב שלא ליפול בפח.
3. מומלץ לבדוק באינטרנט מידע על בעל המוסך, והאם לא הוגשו נגדו תביעות בעבר. אם הוגשו תביעות נגד בעל המוסך, סביר להניח שהמוסך אינו מורשה, ויש להתרחק ממוסך זה.
4. מומלץ לבוא אל המוסך בשעות הבוקר. אז ניתן בעזרת השמש להבחין בצבעי המכוניות. יש להבחין האם גוון המכונית אחיד, או שניכר הבדלי גוון. גם עבודות פחחות יהיה ניתן לזהות בקלות יותר בשעות הבוקר. אם מזהים שוני בגוון המכונית, סביר להניח שהמכונית עברה צביעה וחידוש. במקרה כזה יש לברר היטב מה עומד מאחורי צביעת המכונית, והאם המכונית הייתה מעורבת בתאונת דרכים.

עוד דבר שחשוב לדעת לגבי צביעת רכבים, עם הזמן ובגלל נזקי השמש בארץ הצבע מקבל קילופים קטנים שמופיעים בעיקר מעל החלק העליון של הדלתות ממש מעל החלון שימו לב לזה וחפשו את זה. הדבר יגיד לכם אם כל הרכב עבר עבודת צבע מאסיבית.

5. חשוב לבדוק האם הרכב רשום על שם מוסך הרכבים. החוק מחייב את בעל המוסך לרשום את הרכב על שמו כל זמן שהרכב מוחזק ברשותו. אם הרכב לא של בעל המוסך, יש לדבר עם בעל הרכב, ולשאול אותו שאלות אודות הרכב.

6. לדרוש לקבל את מסמכי ההיסטוריה של הרכב- החוק בא לסייע למי שמעוניין לקנות רכב יד שנייה ממגרש מכוניות, ומחייב את בעל המגרש למסור לידי הקונה את כל הפרטים על ההיסטוריה של הרכב: מיהם הבעלים הקודמים שהיו לרכב, אילו פגיעות הרכב עבר, ומצב מדויק של הרכב.

7. אין להתפעל מהמראה החיצוני של הרכב. המראה החיצוני של הרכב יכול גם להטעות. קל מאוד לצבוע ולהבריק רכב, ולדאוג שייראה מבריק. הנקודה החשובה היא מצבו של הרכב מבפנים וגם אז קיימים מספר טריקים שלא נציין כעת אך חשוב להבין כי כל עוד אינכם לוקחים את הרכב לבדיקה אתם חשופים לסיכון שיש פגם ברכב או שיש בה חלקי חילוף מפירוק רכבים שבדרך כלל אינם מקוריים אך עדיין טובים, שוב הכל בסדר כל עוד זה מתבטא במחיר הקנייה שלכם.

אם להיות מציאותיות לרגע אף אחד לא מוכר את הרכב הכי טוב בעולם, רוב הרכבים הנמכרים הם רכבים שהתחילו להראות בלאי מסויים והבעלים החליט למכור או שהרכב בסדר מכנית אך יש מספר פגמים קטנים ולכן הבדיקה נועדה לכוון אתכן למחיר האמיתי של הרכב ולוא דוקא להרחיק אתכם מהרכב שרציתן, כמעט הכל בר תיקון ומתבטא במחיר הרכב שאתן רוצות לקנות.

8. לחפש ברכב סימנים של שימוש יתר- אם ריפוד הרב אינו אחיד או נראה בלוי, שחיקה של מערכת הבלמים והדוושות, אם רואים סימני שפשוף בפנים הרכב, סימן שהרכב משומש מדי.
9. נסיעת מבחן לפני הקנייה- מומלץ מאוד לערוך לרכב נסיעת מבחן. במהלך הנסיעה יש להתרשם מהשליטה ברכב, יציבות הרכב, וכו’. חשוב מאוד להכיר את הרכב לפני שרוכשים אותו.
10. לבדוק האם הרכב איננו ממושכן בגלל חוב של בעל הרכב.

לכתבות נוספות בנושא: איך לקנות רכב יד שניה, איך למכור את הרכב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן