רוצה לקנות רכב חדש? הנה כמה טעויות נפוצות

רכישת רכב יד שניה זה תהליך, יש לעשות בירורים, להחליט על תקציב, לראות רכבים, להתמקח ואז להתעסק עם הפרוצדורות.   ריכזתי עבורך כמה “הפתעות” שיכולות לקרות אחרי רכישת רכב יד שניה  ושעל ידי בדיקה מוקדמת ניתן למנוע הרבה עוגמת נפש.

לפני רכישת רכב יש שניה: לפעמים מרוב המלצות מאבדים ידיים ורגליים, עדיף לקחת בעל מקצוע או מישהו אחד שסומכים עליו ולהתייעץ רק איתו. לפעמים אנשים לא באמת מבינים ונותנים עצות לא טובות. עדיף להתייעץ אפילו בתשלום עם מישהו שניתן לסמוך עליו ולא להתפזר ולהאבד.

על מנת להמנע מהפתעות מומלץ. לבדוק מי הבעלים הקודמים של הרכב (גם רכב חדש 0 ק”מ יד שניה מליסינג זה מוריד מהערך או השכרה לשעבר וכעבור כמה זמן שתרצי להתקדם לרכב חדש תהיי בבעיה אמיתית) לא קונים רכב לפני שרואים רשיון!! ולא מאמינים לשום סוכן במגרש שאומר לך כן זה ליסינג אבל היה אצל אדם אחד.

טעות נפוצה מאד שאחר כך ניתן לשלם עלייה ביוקר היא חוסר סבלנות: מומלץ לא להדלק על רכב ולקנות רק מהתלהבות בלי לבדוק אם מתאים לצרכים, עדיף להגיע לפני הרכישה עם רשימת דרישות ולדעת אילו תכונות מחפשים ברכב, זה לא אומר שאת צריכה להיות נעולה על דגם מסויים. אבל חשוב שתדעי מה הכי חשוב לך ברכב. ואם כבר רואים רכב, לא למהר, ללכת לראות עוד רכבים, בעוד מקומות, לסוע בכמה רכבים כדי לראות ולחוש את ההבדלים ולקנות רק אחרי שמכירים את החלופות. לקרוא ביקורות באינטרנט, להחליט מה הכי חשוב לי ברכב האם זה נוחות, בטיחות, צריכת דלק או כל דבר אחר, לשבת ולחפש בסבלנות את הרכב המתאים ולא לקנות משהו יותר יקר או פחות מתאים רק בגלל חוסר סבלנות.

בדיקות: לעשות בדיקה במכון בדיקה או מוסך לפני הקנייה ולאתר תקלות ברכב. לעיתים יש תקלות מהותיות או חלקים יקרים שיש להחליף שיכולים להוריד את מחיר הרכב או שלא כדאי לרכוש אותו.  לבקש מהמוכר היסטוריית טיפולים רכב שטופל ותוחזק כמו שצריך הוא רכב שגם בעתיד יעשה פחות בעיות ויחזיק מעמד יותר זמן. עלויות ביטוח: יש רכבים ספציפים שהביטוח שלהם הרבה יותר יקר שווה להתקשר לחברת ביטוח ולקבל הצעה כדי לדעת סדר גודל של מחיר הביטוח.

לבדוק דברים טכנים חוץ מהדברים הרגילים: למשל לבדוק לפני הקניה שהמנורות בקרה תקינות ונדלקות. ניתן לבדוק בזמן ההתנעה אם כל המנורות נדלקות בצורה תקינה. תראי לעצמך מצב שקנית רכב ופתאום מנורת הדלק לא נדלקת ואז יש להמתין לגרר בגלל תקלה כ”כ טיפשית.

לבדוק מה הטיפול הבא וכמה בערך הוא אמור לעלות. יש רכבים שבכל טיפול מסויים מחליפים חלק  כמו רצועת טיימינג או משאבת דלק לעיתים באלפי שקלים זה נתון שכדאי לקחת בחשבון לפני רכישת רכב יד שניה ולהגיד למוכר שיוריד במחיר.

כתבתי בעבר שתי כתבות על רכישת רכב יד שניה- כתבה ראשונה על דברים טכנים שחשוב מאד לבדוק, וכתבה שנייה על אופציות נוספות איפה ניתן לבצע רכישת רכב יד שניה. את מוזמנת לקרוא.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן