הונדה CR-V – חווית נסיעה

קיבלתי לנסיעת מבחן את הונדה CR-V. אני לא רגילה לנהוג ברכב גבוה, הוא נראה ממבט ראשון בומבסטי וגדול וחששתי שיהיה לי קשה לנהוג בו… אחרי כמה דקות הבנתי שטעיתי.

הרכב הוא רכב פנאי המתאים לנסיעות עירוניות וגם לשבילי עפר ותנאי שטח קלים… והנה סיכום קצר של החוייה שלי.

מבחוץ:

חיצונית הונדה CR-V משדר מראה של ג’יפ, ונראה ממש טוב ומרשים. הדלתות נפתחות בזווית של 90 מעלות, זה מאד נח. לי אישית הדלת הקדמית של תא הנהגת הייתה מעט כבדה אבל לא ברמה שהיה קשה מאד לפתוח.

תא המטען גדול ומרווח הוא מכיל 589 ליטר, ניתן להכניס בו בקלות אופניים, עגלות ותיקים ונשאר עוד הרבה מקום. ניתן לקפל את הכסאות האחוריים בקלות על ידי לחיצת כפתור ולהגדיל את תא המטען לגודל של 1699 ליטר.

2015-07-08_09-49-40_001
תא מטען ענק! לדעתי יכולים להכניס בתוכו לפחות 5 ילדים בגודל של ניצן

מבפנים:

המושבים נוחים מאד, חלקי הפלסטיק עשויים מחומר נעים, המראות בצדדים מאד גדולות, זה נותן תחושת ביטחון, רואים את הכביש בצורה מאד ברורה וחדה.

הספסל האחורי מכיל פתח ליציאת אוויר מהמזגן זה נח ומאד ושימושי. החלק האחורי מרווח מאד ויכול להכיל בקלות 3 מבוגרים עם מבנה גוף ממוצע.

2015-07-08_09-57-38_001
מראה פנימית עם תאורה, ומראות צד גדולות ונוחות מאד.

גאדג’טים: הרכב מצוייד במסך מגע בעל ההפעלה פשוטה וברורה, ההגדרות על מנת לחבר את הדיבורית מעט מבלבלות אך בסופו של דבר הסתדרתי. ישנם 4 רמקולים באיכות מעולה. ניתן לשלוט על מערכת השמע גם מתוך ההגה, מה שמשדרג לגמרי את חווית הנהיגה. (קיים גם ברכבים נוספים כמו קיה פיקנטו)

הרכב מצוייד במצלמת רוורס באיכות טובה, כאשר מבצעים נסיעה לאחור יש על המסך מלבן כתום שמראה לאיזה כיוון הרכב נוסע, כך ניתן לבצע חנייה ברוורס בקלות. כמעט כמו להיות עם עיניים מאחור.

הרכב מצוייד בחיישנים קדמים ואחוריים, כאשר רכב מתקרב יותר מידי המערכת תתריע ע”י צפצוף ובמסך ניתן לראות האם מה שמפריע נמצא מימין משמאל מקדימה או מאחורה.

חיישנים אלו קיימים רק ברמות גימור אלגנט ואקזקיוטיב, ניתן להוסיף חיישנים אחוריים בעלות של 1315 ש”ח, וחיישנים קדמיים ב 1,600 ש”ח.

הרכב מצוייד גם במערכת CTBA המערכת פועלת כאשר נוסעים במהירות של 5-30 קמ”ש, היא מתריעה כאשר מתקרבים לרכב הנמצא מקדימה יותר מידי (רק לרכבים לא לאופנועים או אופניים) אם ממשיכים להתקרב היא מפעילה התרעה קולית, ואם ממשיכים להתקרב המערכת מפעילה באופן אוטומטי בלימחלק מהמאבק שלנו לשיוויון מתרחש בחיים היומיומיים שלנו. האישי הוא כידוע הפוליטי. לכן אם אנחנו רוצות שיוויון ושלא יסתכלו עלינו בתור נשים שלא יודעות X ולא יודעות Y, אנחנו צריכות לעשות פעולות אקטיביות כדי שהמצב ישתנה. אנחנו צריכות להפסיק לפחד מדברים לא מוכרים. לא לבקש תמיד עזרה, או לפחות לבקש עזרה מהסוג הנכון. לעשות הכל כדי ללמוד, כדי להשתלט על עוד תחומי ידע שהודרנו מהםת חירום.

כפתור ECON:

הרכב מצוייד בלחצן ECON לחסכון בדלק, מדובר על כפתור ירוק משמאל להגה שכאשר לוחצים עליו מופעלת מערכת של מצב חסכון בדלק. מומלץ להפעיל את הכפתור בנסיעה בתוך העיר, הכפתור מוריד מעט מעוצמת הרכב. ואילו בכבישים בינעורניים מומלץ לכבות את הכפתור. לדברי נציג הונדה הכפתור חוסך בין 4% ל- 7% מצריכת הדלק. לצערי לא נסעתי מספיק ברכב כדי לעשות את החישוב אם זה אכן המצב בפועל.

הנסיעה:

אין ספק שהרכב שקט מאד, בתחילה כשהתנעתי לא האמנתי שהמנוע דולק, פשוט לא שומעים אותו, גם המזגן שקט מאד כמעט עד העוצמה המירבית. הנסיעה עצמה בתוך העיר נוחה מאד, ניתן לבצע פניות בקלות, הרכב בולם מהר ובאופן כללי בנהיגה לא מרגישים שהרכב גדול או מסורבל. בנהיגה בין עירונית הרכב מאיץ במהירות ניתן ממש בכמה שניות בלי לשים לב להגיע למהירות גבוהה.

לסיכום: אין ספק שזו הייתה חוויה! נהניתי לנהוג ברכב, הוא שקט, הוא נח, זה כיף לנסוע ברכב גדול ויציב, הוא מתאים מאד למשפחות שרוצות את הנוחות היומיומית וגם לשלב טיולים בשטח אולי לא בשטח קיצוני אבל לשבילי עפר קלים. המחיר של הרכב בסביבות 200,000 ש”ח מעט יקר אך שווה את התמורה לטעמי. בהמשך אחרי שאנסה עוד כלי רכב אוכל לדעת בצורה יותר וודאי אם זה אכן שווה את התמורה או לא.

מטרת הבדיקה הייתה לכתוב על החוויה שלי מהרכב ולספר מה הייתה התחושה כאשר נהגתי בו. בסך הכל החוייה הייתה חיובית לגמרי. מדובא על אחלה רכב!

 

2015-07-08_09-53-36_001
מימין לשמאל: הגה עם שליטה על מערכת השמע, תא להנחת משקפי שמש שבלחיצה נפתחת מראה שנוחה מאד לראות את הילדים מאחורה. ידית ההילוכים ומסך המגע.

 

20150707225001 (1)

הונדה CR-V

ולסיום: חייבים לפחות תמונה אחת של פוזה עם הרכב

20150707224852

 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן