מדור חדש – ראיונות בנושאי רכב עם נשים מעוררות השראה – והפעם לילי בן עמי

צילום: ארז אביסדריס

באיזה רכב מוט ההילוכים יוצא מהדשבורד? האם כדאי להקים ומסך על טהרת המין הנשי ומי זה אוסקר? ראיון מוטורי במיוחד.

מדור חדש באתר! אחת לחודש נראיין אישה מעוררת השראה בנושאירכב כמובן.

אני גאה לפתוח את המדור עם לילי בן עמי, מנהלת מרכז נאורה למנהיגות בויצו ירושלים, מגישה בפינה החברתית בעושים סדר“, מומחית למגדר ותרבות ומרצה בכירה.

נוסעת לעבודה ב: טויוטה קורולה 2009

באיזה גיל הוצאת רשיון:בגיל 19 קיבלתי את הרשיון. הטסט נקבע ליום הולדתי והגעתי אליו במדים של חיילת צהל. איך אפשר היה לסרב לי?

מה היה הרכב הראשון שלך: הרכב הראשון רנו 4 שנת 72. חברים שלי קראו לזה פחנוע, הרכב היה בצבע סגול מסטיק. אנשים היו עושים לי שלום בכביש ומתפעלים מהרכב, קראתי לו אוסקר. לא נהגתי איתו מחוץ לירושלים כי היו לו הרבה תקלות.

בתחילה הרכב היה במצב גרוע ולא נסע. הגלגלים אפילו לא הסתובבו על צירם. אבא שלי תיקן ושיפץ אותו, הוא מין הנדימן כזה שיודע לתקן כל דבר.

פעם אחת נתקעתי עם הרכב בכביש הראשי, הייתי עם ערן (האיש שלי) באחד מהדייטים הראשונים.

עצרנו בצד והזעקתי את אבא שלי. היה פנצר בגלגל והרכב ככ ישן שבלתי אפשרי היה לפתוח את הברגים, אלא רק אחרי שימוש במבער.

האם את יודעת להחליף גלגל:

לא זוכרת מתי יצא לי להחליף גלגלאבל ראיתי את הסרטון באתר שלך וזה נראה פשוט

האם את ניגשת לבד למוסך לטסטבוודאי. בשנים האחרונות בדכ האיש שלי עושה זאת.

האם את ניגשת לבד למוסך: בוודאי! יש מוסכניק ותיק שמכיר אותי שנים. לאחרונה כשהגעתי אליו הופתעתי כשהוא אמר לי אני זוכר שאת נהגת על רנו 4 כשהיית ילדה, רכב שאף גבר לא היה מסוגל לנהוג בו“.

מה את דואגת שיהיה תמיד באוטו: מצתים למקרה שהבטריה תגמר. מים ושמן. כלים להחלפת גלגל. כפפות ומחצלת לפיקניקים. פעם לפני עידן ה– gps היו מפות. תמיד עט ומשקפי שמש. דיבורית (אוהבת לדבר בנהיגה). גל לניקוי  ידיים, סוכריות

מהו רכב החלומות שלך: פעם חלמתי על רכב בצבע ירוק זוהר, מכונית ספורט כשהייתי טינאגרית. היום בגלל שגרה במושב היה נחמד אם היה גיפ. אבל מרוצה מהרכב שלי.

557484_10151367482588079_810126502_n
לילי בן עמי פעילה חברתית

מה דעתך על היוזמה של סדנאות רכב לנשים ועל אוטול’ה?:

זו יוזמה חשובה! מעודדת נשים להיות עצמאיות. מכונאות רכב צריך לדעתי ללמוד עוד בבית ספר. ידע זה כוח וזו השכלה לכל דבר. כולנו מכירות ומכירים את החשש שבמוסך יעבדו עלינו. כשהייתי נהגת צעירה חלמתי עם חברה להקים מוסך שבו נשים הן המכונאיות, מוסך מעוצב יפה, מטופח ונקי עם דלפק וחדר המתנה נקי ונעים כמו של רופאת שיניים.

כדי לקבל עוד מידע, טיפים ועדכונים את מוזמנת להכניס כתובת מייל בקוביה בצד שמאל —>

מוזמנת גם לעקוב אחרי “אוטול’ה” בפייסבוק

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן