עשית תאונה? כמה דברים חשובים שכדאי שתדעי

לצערנו תאונות דרכים הם חלק מהשגרה, במיוחד אצל נהגות חדשות (וכמובן נהגים) הנה כמה דברים שכדאי לדעת למקרה הצורך

כמו כולן גם אני לא אשכח את התאונה הראשונה שעשיתי, הייתי נהגת טריה וחדשה, הרכב היה אצלי אולי חודשיים.
יצאתי מחנייה ברחוב חד סטרי ולא שמתי לב שפניתי שמאלה במקום ימינה. פתאום הגיע ממולי משאית זבל, הנהג יצא אלי והתחיל לצעוק שאני נוסעת הפוך וחוסמת אותו. התחלתי ליסוע רוורס, נלחצתי מהצעקות שלו ולא שמתי לב שפגעתי ברכב שחנה בסמוך.
האמת, שהאינסטינקט הראשוני שלי היה לברוח, אבל האיש שהיה ברכב היה זריז ממני ויצא מהרכב, מתברר שהוא היה מורה נהיגה והוא נתן לי טיפ חשוב שאני משננת אותו עד היום: “אף אחד לא שווה את זה שתעשי תאונה בגללו, אם את מרגישה לא בטוחה, סעי לאט, שיצפרו כמה שהם רוצים, יותר חשוב שאת תהיי בטוחה ולא יקרה לך ולרכב שלך כלום”

מאז, בין אם זה שאני צריכה להכנס לחנייה או כל דבר אחר אני תמיד משננת לעצמי, שיצפרו כמה שהם רוצים אני מתמקדת במה שחשוב באמת.
אז הנה כמה טיפים בשבילכן איך להתמודד אם בכל זאת קרה מה שקרה ועשיתן תאונה.

עשית תאונה

כדאי שתמיד יהיו ברכבמסמכי ביטוח הרכברשיון נהיגהטופס להחלפת פרטים, (ניתן לקבל מסוכן הביטוח או להוריד באינטרנט הנה אחד לדוגמה)

כדאי שיהיה גם כלי כתיבה וטלפון נייד עם מצלמה כדי לתעד את התאונה.

הכי חשוב לנסות לשמור על קור רוח, ולא לאבד עשתונות.

על מנת לא להפריע לתנועה, יש לעצור את הרכב בצד. במידה ויש נפגעים, אין להזיז את הרכב אלא אם כן יש בכך צורך כדי לפנות את הפצועים או להגיש להם עזרה.

אם יש פצועים בשטח:

יש להתקשר למשטרה ולמדא ולמסור את נסיבות התאונה והמיקוםניתן לנסות לעזור להם אך לא להזיז אותם מהמקוםאם יש ריח של דלק או דלק שמטפטף קיימת סכנת התלקחות ויש להזיז את הפצועים ולהתרחק מהרכב.

יציאה מהרכב:

בעת יציאה מהרכב, יש לשים משולש אזהרה במיקום שבו הוא יראה למרחק של מאהומד”מקווה שלמדתן ורכשתן ידע בעקבות מה שכתבתי, אך מאחלת לכן שלא תצטרכו להשתמש בו, סעו בזהירות!”א מטרכמובן יש להזהר מאד על מנת לא להפגע מרכב חולף.

החלפת פרטים:

יש לקחת מהנהג השני את פרטיו ולמלא בטופסכאשר את לוקחת את הפרטים מבעל הרכב בקשי לראות את תעודת הזהות שלו ורשיון הרכב ומלאי את כל הפרטים בטופס.

אם הוא לא מסכים למסור פרטים רשמי לך או צלמי את לוחית הרישוי שלו. (במקרה כזה פונים אחכ לעורך דין והוא יכול למצוא את פרטיו לפי מספר הרישויאם הנהג השני מבקש אל תחתמי על אף מסמך שמודה שאת אשמה בתאונה.

רשמי לעצמך את שעת האירוע, השתלשלות העניינים שהובילה לתאונהאם יש עדי ראיה קחי מהם במהירותcar את פרטי ההתקשרות. צלמי את הרכב שלך והרכב השני מכמה זויות, לאחר מכן זה יכול להיות מאד שימושי.

התנהלות מול המשטרה ומד”א

לאחר שמגיעה עזרה אם התפנתם לבית חולים או לקחתם מונית יש לשמור את הקבלותאם קיבלת מסמכים על התאונה בדקי שאין בהם טעויות ושכל הפרטים שמסרת נכתבו בצורה נכונה.

לאחר התאונה

אם לא ניתן לסוע ברכב הזמיני גררכדאי מאד שיהיה ברכב את המספר של חברת הביטוח בדיוק למקרים כאלוליצור קשר עם סוכן הביטוח או חברת הביטוח ולדווח על התאונה ולשלוח את הטופס שמילאתאם התאונה היא תאונה עם נפגעים יש לדווח למשטרה. כמו כן במקרה של תאונת פגע וברח גם ללא נפגעים יש לדווח למשטרה.

insurance-539659_960_720

סעו בזהירות 🙂

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן