מכירת רכב- כמה טיפים חשובים לעבור את זה בשלום

קיבלת החלטה על מכירת רכב? איך אפשר להקל על התהליך ולזרז אותו?

החלטת למכור את הרכב? הנה כמה טיפים שיעזרו לך לעשות זאת בקלות ובמהירות.
למכירת רכב יש כמה שלבים:

1. החלטה על מחיר  — 2. הכנת הרכב. —

3. פרסום. — 4. פגישה. — 5. פרוצדורות

כמובן שלמכור רכב זה עניין של היצע וביקוש יש רכבים שימכרו בקלות ויש רכבים שיקח להם הרבה זמן להמכר. זה עניין של נפח מנוע, סוגי רכב פופלרים  צבע הרכב וכו’

1. איך תחליטי באיזה מחיר למכור?

יש לכל רכב מחיר מחירון אבל בתכלס הוא לא ממש קובע, כדי לדעת בכמה למכור את האוטו כדאי לבדוק בעיקר בלוחות ובמודעות ולראות מה המחיר שמבקשים. אפילו להתקשר ולברר על כמה מכוניות דומות כדי לקבל אומדן כמה הרכב שלך שווה.

חשבי אילו תאונות/ טיפולים משמעותים הרכב עבר וכמה קילומטראז’ הוא נסע. ובהתאם לזה החליטי על המחיר.  עמדי על שלך אך עדיין היי ערה למחיר השוק ונסי למצוא את האיזון בין המחיר הרצוי למחיר הריאלי.

2. איך להכין את הרכב

נקי את הרכב מבפנים ומבחוץ אפילו שאת רוצה למכור אותו וחבל להשקיע. רכב נקי ומטופח ימכר יותר מהר.

3. פרסום.

שימי מודעות בכמה שיותר אתרים עם תמונה מחמיאה של הרכב וכמה שיותר פרטים.

אפשר להעלות פוסט לפייסבוק על מכירת הרכב עם תמונה ולבקש מהחברים לשתף. אנשים מרגישים הרבה יותר בנוח לקנות מחבר או חבר של חבר כי מרגישים אמון עם אנשים שמכירים. לשים כמובן על האוטו שלט, כדאי שהשלט יהיה גדול ובולט. המלצה שלי לשים שלט יצירתי ולא רק- “למכירה”

אפילו שלט כמו “מוכרים אותי” או משהו בסגנון הרבה יותר יעיל מסתם “למכירה”. אפשר לשים דף עם קוד QR שמפנה למודעה בלוח או לעמוד באינטרנט עם מספר הטלפון שלכם / פרטים ותמונות של האוטו.

אם יש לך רעיונות יצירתים נוספים אשמח אם תכתבי לי בתגובות.

שמרי את כל הקבלות על הטיפולים של הרכב בצורה מסודרת זה יוצר לקונה הפוטנציאלי רושם מאד אמין ויכול לעזור במכירת הרכב. אם אין לך את כל הקבלות תוכלי להתקשר למוסך שבו את מטפלת ברכב והם מחויבים להעביר לך את כל הקבלות.

נסי לחשוב מי קהל היעד שיכול לקנות את האוטו אם למשל מדובר על רכב “טרנטה” נסי לפרסם באתרים לסטודנטים או במקומון של שכונה עם אוכלוסיה פחות אמידה. אם הרכב גדול ומתאים למשפחה עם ילדים אפשר לשים שלט ליד גן ילדים/ בית ספר/ קבוצות של הורים בפייסבוק / פורומים.

4. פגישה עם הקונה הפוטנציאלי

מצאת מישהו שנשמע רציני והוא רוצה לראות את האוטו? קבעי איתו להפגש בשעות היום ועדיף במקום מרכזי ולא בסמטה חשוכה (לא חסר משוגעים) במידה והוא רוצה ללכת למכון רישוי לכי איתו כמובן זו בקשה הגיונית.

פרוצדורות ובירוקרטיות

זהו, הקונה רוצה את האוטו! איזה כיף! עכשיו לעניינים הרשמים.

בקשי מהקונה תעודת זהות וודאי שזה באמת הוא. הכי כדאי לבקש מהקונה המחאה בנקאית זה אמצעי התשלום הכי אמין. כמובן שלא להסכים לתשלום בתשלומים. אלא אם כן את מעבירה לו גם את האוטו בתשלומים בכל פעם חלק אחר…

לאחר קבלת התשלום יש לגשת לבנק הדואר ביחד. לבצע העברת בעלות.

יש לוודא שכל המסמכים מתאימים וכל הפרטים מתאימים. שבמסמך שקיבלתם מהדואר רשומים כל הפרטים הנכונים, פרטי הרכב הנכונים.

וזהו, עכשיו אחרי שהכל עבר בשלום את יכולה לקנות רכב חדש כתבתי פוסט שמסביר איך לקנות רכב ומה כדאי לבדוק. תהני. 

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן